  • 1. Data: 2003-08-10 16:02:43
    Temat: Karty czy gotówka we Włoszech
    Od: "Tata" <w...@x...wp.pl>

    Czym lepiej opłaca się płacić we włoszech- kartą czy euro ?
    Kasia

  • 2. Data: 2003-08-10 18:50:37
    Temat: Re: Karty czy gotówka we Włoszech
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Tata <w...@x...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bh5qbk$8fj$...@a...news.tpi.pl...
    > Czym lepiej opłaca się płacić we włoszech- kartą czy euro ?
    > Kasia

    Wg mnie najbardziej powinno się opłacać kartą podpiętą do rachunku
    prowadzonego w euro. Na razie jest tak tylko w CitiBanku, ale ponoć tylko
    dla jednego typu transakcji - nie jestem pewien...

  • 3. Data: 2003-08-13 11:02:38
    Od: "NetManiak" <a...@h...com>

    Ja placilem ostatnio karta visa elektron i classics banku millenium i bylem
    bardzo zadowolony - wychodzilo taniej nizbym kupil euro w kantorach...

  • 4. Data: 2003-08-16 14:49:14
    Od: Jarek <d...@s...onet.pl>

    "NetManiak" <a...@h...com> wrote in

    > Ja placilem ostatnio karta visa elektron i classics banku millenium i
    > bylem bardzo zadowolony - wychodzilo taniej nizbym kupil euro w
    > kantorach...

    Czyżby nagle kilka dni temu VISA przestała przeliczać transakcje dokonywane
    w strefie euro z EUR na USD i dopiero potem na PLN??? Chiba jednak nie...

    IMHO to spokojnie kartą, ale MasterCard albo Maestro, bo wtedy jest tylko
    JEDNO przeliczenie, tzn. z EUR na PLN. Po analizie swoich lipcowych
    karcianych wydatków we Włoszech (płaciłem złotowym MC i złotową Visą) wiem,
    że różnica przy obciążeniu prowadzonego w PLN konta wynosi nawet ok. 15-20
    groszy na 1 EUR (o tyle DROŻSZA była Visa), czyli sporo. Powyższe odnosi
    się oczywiście do przypadku obciążania dokonanymi we Włoszech transakcjami
    konta prowadzonego w PLN!!!

    --
    Uzdrawiam,
    Jarek