  • 1. Data: 2007-04-02 19:10:51
    Temat: Karty Kredytowe
    Od: "malyd77" <M...@g...com>

    Witam a właściwie to dobry wieczór. Przeglądam to forum w poszukiwaniu
    informacji na temat kart kredytowych. Jest tu dużo informacji a nawet
    za dużo. Muszę przygotować kilka slajdów na temat zalet i wad Kart
    Kredytowych a także pułapek jakie czekają na potencjalnych
    użytkowników KK w przypadku nieumiejętnego korzystania z KK. W
    szczególności interesuje mnie:
    - jak najlepiej posługiwać się KK
    - na co zwracać uwagę
    - jakich terminów przestrzegać i jakie mogą być konsekwencję ich
    nieprzestrzegania
    - potrzebował bym takie zestawienie KK i normalnego kredytu bankowego
    (koszt+ odsetki) Limit na KK 5000 zł i spłacana jest tylko minimalna
    należność. Interesuje mnie czas po jakim zostanie spłacona ta KK i jak
    przy tym wygląda kredyt na 5000 zł. Jest gdzieś takie przykładowe
    zestawienie.?
    - Czy jest gdzieś w necie dobre opracowanie dotyczące kart kredytowych
    które wyjaśniało by powyższe kwestie. (jest coś oprócz Bankier.pl).

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2007-04-02 19:31:05
    Temat: Re: Karty Kredytowe
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > W szczególności interesuje mnie:
    > - jak najlepiej posługiwać się KK
    zawsze splacaj cale zadluzenie w terminie wyznaczonym przez bank - nie
    korzystaj z kredytu kartowego

    > - na co zwracać uwagę
    na termin splaty, oprocentowanie, kary za nieterminowa splate,
    ubezpieczenia platne itp...

    > - jakich terminów przestrzegać i jakie mogą być konsekwencję ich
    > nieprzestrzegania
    jw.

> [...]
    > należność. Interesuje mnie czas po jakim zostanie spłacona ta KK i jak
    > przy tym wygląda kredyt na 5000 zł. Jest gdzieś takie przykładowe
    niedawno pisalem taki tekst, karta (5000 zl) zostanie splacona po ok. 12
    latach (oprocentowanie 17% - to kluczowy parametr), odsetki wyniosą ok.
    2000 zl; kredytu gotowkowego na taki okres nie dostaniesz (no chyba, ze
    zabezpieczony hipoteka)
    w kredycie gotowkowym oprocz nominalnego oprocentowania b.wazna jest
    jeszcze prowizja bankowa i rozne obowiazkowe ubezpieczenia - przy kk
    tego nie ma

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-04-02 19:36:09
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    >- jak najlepiej posługiwać się KK

    Pytanie troche w stylu "jak najlepiej poslugiwac sie biletem lotniczym".
    Trzymac w okladce, nie giac, uzywac tylko do transakcji bezgotowkowych, nie
    podawac danych karty osobom postronnym, splacac calosc zadluzenia w
    terminie.

    >- na co zwracać uwagę

    Zeby osoby postronne nie weszly w posiadanie danych karty, zeby splacac w
    terminie, zeby karta sie nie rozmagnesowala, na podejrzane operacje
    uwidocznione na wyciagu

    >- jakich terminów przestrzegać i jakie mogą być konsekwencję ich
    nieprzestrzegania

    Terminu zlozenia ewentualnej reklamacji - konsekwencja: brak mozliwosci
    zlozenia reklamacji. Terminu platnosci - konsekwencja: odsetki plus
    ewentualnie inne kary jezeli nie zostala dokonana chocby splata kwoty
    minimalnej.

    >- potrzebował bym takie zestawienie KK i normalnego kredytu bankowego
    (koszt+ odsetki)

    Porownaj oprocentowanie KK (kilka procent miesiecznie) i kredytu
    (kilka-kilkanascie procent rocznie) i masz zestawienie.

> [...]
    należność. Interesuje mnie czas po jakim zostanie spłacona ta KK i jak
    przy tym wygląda kredyt na 5000 zł. Jest gdzieś takie przykładowe

    Limit jest malo istotny, wazniejsze jest faktyczne zadluzenie. Jezeli bedzie
    splacana zawsze tylko kwota minimalna, to karta nigdy nie bedzie splacona,
    jako ze kwota minimalna z zalozenia splaca tylko czesc zadluzenia (chyba ze
    regulamin przewiduje kwote minimalna w procentach, ale nie mniej niz
    okreslona kwote).

    - Czy jest gdzieś w necie dobre opracowanie dotyczące kart kredytowych
    które wyjaśniało by powyższe kwestie. (jest coś oprócz Bankier.pl).

    Z pewnoscia. Google pomoga, zwlaszcza jesli zapusci sie hasla po angielsku.

  • 4. Data: 2007-04-02 19:50:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.04.2007 Tommeck <t...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jako ze kwota minimalna z zalozenia splaca tylko czesc zadluzenia (chyba ze
    > regulamin przewiduje kwote minimalna w procentach, ale nie mniej niz

    Nie spłacała by się dopiero, gdyby odsetki były większe od tych 5%
    miesięcznie. Wtedy karta musiała by mieć oprocentowanie >= 60%, tak źle
    jeszcze nie jest :) Tak jak pisał Robert - spłaci się w końcu.

    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-04-03 05:38:33
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Nie spłacała by się dopiero, gdyby odsetki były większe od tych 5%
    > miesięcznie. Wtedy karta musiała by mieć oprocentowanie >= 60%, tak źle
    > jeszcze nie jest :) Tak jak pisał Robert - spłaci się w końcu.

    Niezupelnie. Jezeli za kazdym razem splacasz tylko czesc zadluzenia, to
    nigdy nie splacisz calosci. Jesli odsetki beda mniejsze od kwoty splaty, to
    zadluzenie bedzie spadac i bedzie dazyc asymptotycznie do zera w
    nieskonczonosci. Biorac pod uwage fakt, iz platnosci dokonywane sa w pelnych
    groszach, w rzeczywistosci po jakims czasie zadluzenie moze byc splacone lub
    ustalic sie na poziomie paru groszy.

  • 6. Data: 2007-04-03 05:43:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2007 07:38:33 +0200,
    osoba podpisana: Tommeck <t...@g...pl>
    napisała:

    > Niezupelnie. Jezeli za kazdym razem splacasz tylko czesc zadluzenia, to
    > nigdy nie splacisz calosci. Jesli odsetki beda mniejsze od kwoty splaty, to

    Czy któryś z teoretyków mógłby podać przykład karty, gdzie minimalna
    spłata jest ustalona *tylko* procentowo, bez dodatkowej klauzuli "nie
    mniej niz x PLN" ?
    Bo wtedy jedyną możliwością "niespłacenia się karty" byłoby naliczenie
    odsetek > min.spł.
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 7. Data: 2007-04-03 06:11:07
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    malyd77 wrote:
    > - Czy jest gdzieś w necie dobre opracowanie dotyczące kart kredytowych
    > które wyjaśniało by powyższe kwestie. (jest coś oprócz Bankier.pl).

    Zaglądnij tutaj:

    www.kartyonline.pl

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-04-03 07:03:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.04.2007 Tommeck <t...@g...pl> napisał/a:

    > Niezupelnie. Jezeli za kazdym razem splacasz tylko czesc zadluzenia, to
    > nigdy nie splacisz calosci.

    Zawsze jest kwota minimalna tej spłaty, określona nie tylko procentowo, ale
    i kwotowo :)

    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 9. Data: 2007-04-04 14:22:29
    Od: "malyd77" <M...@g...com>

    On 3 Kwi, 09:03, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > Dnia 03.04.2007 Tommeck <t...@g...pl> napisał/a:
    Witam

    Czy istnieje gdzieś statystyka podająca wzrost zadłużenia średniego
    gospodarstwa domowego w USA na przestrzeni ostatnich 10 lat (5lat) i
    jaki jest udział kart kredytowych w tym zjawisku.
    Pozdrawiam
    Dawid