    From: "Tommeck" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty Kredytowe
    Date: Mon, 2 Apr 2007 21:36:09 +0200

    >- jak najlepiej posługiwać się KK

    Pytanie troche w stylu "jak najlepiej poslugiwac sie biletem lotniczym".
    Trzymac w okladce, nie giac, uzywac tylko do transakcji bezgotowkowych, nie
    podawac danych karty osobom postronnym, splacac calosc zadluzenia w
    terminie.

    >- na co zwracać uwagę

    Zeby osoby postronne nie weszly w posiadanie danych karty, zeby splacac w
    terminie, zeby karta sie nie rozmagnesowala, na podejrzane operacje
    uwidocznione na wyciagu

    >- jakich terminów przestrzegać i jakie mogą być konsekwencję ich
    nieprzestrzegania

    Terminu zlozenia ewentualnej reklamacji - konsekwencja: brak mozliwosci
    zlozenia reklamacji. Terminu platnosci - konsekwencja: odsetki plus
    ewentualnie inne kary jezeli nie zostala dokonana chocby splata kwoty
    minimalnej.

    >- potrzebował bym takie zestawienie KK i normalnego kredytu bankowego
    (koszt+ odsetki)

    Porownaj oprocentowanie KK (kilka procent miesiecznie) i kredytu
    (kilka-kilkanascie procent rocznie) i masz zestawienie.

    >Limit na KK 5000 zł i spłacana jest tylko minimalna
    należność. Interesuje mnie czas po jakim zostanie spłacona ta KK i jak
    przy tym wygląda kredyt na 5000 zł. Jest gdzieś takie przykładowe
    zestawienie.?

    Limit jest malo istotny, wazniejsze jest faktyczne zadluzenie. Jezeli bedzie
    splacana zawsze tylko kwota minimalna, to karta nigdy nie bedzie splacona,
    jako ze kwota minimalna z zalozenia splaca tylko czesc zadluzenia (chyba ze
    regulamin przewiduje kwote minimalna w procentach, ale nie mniej niz
    okreslona kwote).

    - Czy jest gdzieś w necie dobre opracowanie dotyczące kart kredytowych
    które wyjaśniało by powyższe kwestie. (jest coś oprócz Bankier.pl).

    Z pewnoscia. Google pomoga, zwlaszcza jesli zapusci sie hasla po angielsku.