  • 41. Data: 2021-10-20 23:25:39
    Temat: Re: Karta wypukła czy płaska?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Oct 2021 12:32:04 -0700 (PDT), w
    <608b4be1-6ea2-479a-b7ac-3fd5ff13627dn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski

    Albo trolluje, tak to widzę :)

  • 42. Data: 2021-10-21 09:56:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 23:26:34 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > Albo trolluje, tak to widzę :)

    Cóż, takie nazwisko (chyba że to pseudo) to nawet do trollowanie upoważnia ;>

  • 43. Data: 2021-10-21 18:22:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 16:52:50 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > Na początku nie rozumiałem co piszesz o jakimś potwierdzeniu przelewem,
    > czy o kurierze.
    > Dotarło do mnie, że piszesz o założeniu konta, a ja konto mam (co
    > najmniej 7 lat). Myślałem tylko o wzięciu karty do niego. Jakoś ze 2
    > lata temu chyba wprowadzili jakąś rozsądną, której wcześniej nie mieli.

    A, to w takim razie polecaj kantor żonie, gotową receptę na stówkę masz ;>
    Zaś kartę zamówisz kilkoma kliknięciami - i rzeczywiście teraz jest całkowicie
    bezpłatna, a do tego można jej używać jako "normalnej" karty do płacenia złotówkami.
    Trzeba tylko pamiętać, że tylko jedna wypłata z bankomatu - za to dowolnego - w
    miesiącu jest bezpłatna.
    O tym, jak używać za granicą, przy okazji wyjazdu.

    niestety aion absolutnie wymaga apki.
    > Dziś nabrałem podejrzeń, że nawet Citi się przymierza do zmuszenia mnie.
    > Zrobiłem dziś przelew na konto w mBanku i w reakcji dostałem mail -
    > zauważyliśmy, że skorzystałeś, z nie tej jedynie słusznej metody
    > potwierdzenia przelewu, a zgodnie z czymś tam Unii operacje w internecie
    > powinny być potwierdzane w apce.
    > Myślałem, że to dotyczy płatności w internecie, a nie przelewu (choć to
    > niewielka różnica).

    citkiem się nie przejmuj, ostatnio pierdzielą o tym jak potłuczeni.
    Choć z drugiej strony plotki mówią, że citek to niepewna sprawa, więc lepiej mieć
    jakiś backup - przynajmniej na oku.

    > Co oni zrobią z ludźmi, którzy w ogóle nie mają telefonu na którym da
    > się jakąś apkę zainstalować.

    Albo kupią - czy też dostaną, np. za wzięcie KK - smarkfon - albo nie będą używać.

    Francuz ma takie ładne dictum - była promocja, że dają dla dzieciaka zegarek z
    wbudowanym telefonem i kartą SIM+płatnicza - do rozmów "z mamą", SOS i lokalizacji -
    tylko że zegarek za darmo, ale za kartę trzeba płacić 10zł miesięcznie.
    I potem było napisane: "co robić, jeśli klient nie chce płacić 10zł miesięcznie?"
    i odpowiedź: "może nie brać udziału w promocji" ;>

    > A to się zdziwiłem, bo mi się wydawało, że kiedyś karta do kantoru była
    > za 10PLN a ta właśnie fajniejsza już za 0. Ale nic nie sprawdzałem.

    A nie, to chodziło o kartę aion.
    Ta do kantoru aliora jest bezpłatna.

    > W5500 używamy scalaki nie moduły.

    Myślę, że zdecydowanie bardziej od mojej prawie chałupniczości jesteście
    zaawansowani.
    Bez tych modułów bym nie ruszył.
    Ale są naprawdę zacne - W5500, przetwornica 5->3,3V, transformator i gniazdo RJ45 na
    płytce 3*2,5cm, montaż na 12 goldpinach - i całość za 35zł.

  • 44. Data: 2021-10-22 11:07:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale są naprawdę zacne - W5500, przetwornica 5->3,3V

    Ja stosuję step-down 48V->3,3V z jednym dławikiem a nie transformatorem.
    A że zakładam, że na 48V mogą się pojawić przepięcia, które zostaną
    obcięte gdzieś w okolicy 85V to używam do tego scalak który wytrzyma
    nawet 100V.
    P.G.

  • 45. Data: 2021-10-22 21:18:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > hmm, ciekawe, co zrobią z mc world elite...

    Łee, citkowa mc world elite (i jeszcze) ultime też płaska jak deska, a brzydka...

  • 46. Data: 2021-10-22 21:24:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 22 października 2021 o 11:07:27 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > A że zakładam, że na 48V mogą się pojawić przepięcia, które zostaną
    > obcięte gdzieś w okolicy 85V to używam do tego scalak który wytrzyma

    Ładny, a w jakich to środowiskach występuje 48V z przepięciami do blisko stówki?
    Ja pisałem o transformatorze do ethernetu - jest w osobnym chipie na module (podobno
    są też gniazdka RJ45 z wbudowanymi transformatorami). A przetwornicę 5V->3,3V ten
    moduł ma do własnych potrzeb, niby 3,3V wyprowadzone na pin, ale nie wiem, jaki zapas
    mocy, wiec ATmega chodzi na 5V.

  • 47. Data: 2021-10-22 22:14:18
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Najbardziej interesowały by mnie banki Intelligo i Nest Bank ze względu na brak
    kosztów prowadzenia rachunku lub łagodne warunki bezpłatności.

    Nest daje papierowe, plaskate i w pionowym formacie, w dodatku wszystko
    nadrukowane po jednej stronie małym białym druczkiem na jasnoniebieskim
    tle - Visa.

    Jeszcze do niedawna były klasyczne i wypukłe.

    --
    Grzexs

  • 48. Data: 2021-10-23 09:01:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 22 października 2021 o 22:14:21 UTC+2 Grzexs napisał(a):
> [...]
    >
    > Nest daje papierowe, plaskate i w pionowym formacie, w dodatku wszystko
    > nadrukowane po jednej stronie małym białym druczkiem na jasnoniebieskim

    Rzeczywiście, całkiem fajne (a na pewno o niebo lepsze niż te poprzednie,
    sraczkowate, fuj).
    Ale jak to - papierowe?
    Przecież mają chip - to musiałby być mega twardy papier.
    A mają pasek?
    Papierową z chipem, ale schowanym i dostępnym tylko przez NFC, miałem w Lizbonie do
    biletów komunikacji miejskiej.

    Przy okazji przeczytałem o płaceniu visa mobile - nadeszczie ktoś pomyślał i "płaci
    się" numerem telefonu (oczywiscie z potwierdzeniem w apce), a nie, jak w debilnym
    bliku, najpierw kod, a potem jeszcze potwierdzenie.

    A to, co dobre w bliku, czyli czeki, są tylko w bankomatach.
    Zaś ich generację bez apki i smarkofona umożliwia tylko santander.
    Niestety mają ten debilny okres ważności max. 72h - jak widać wszystko można łatwo
    spieprzyć :(

  • 49. Data: 2021-10-23 16:21:07
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Rzeczywiście, całkiem fajne (a na pewno o niebo lepsze niż te poprzednie,
    sraczkowate, fuj).
    > Ale jak to - papierowe?

    Przyjrzałem się dokładniej i to chyba jednak jakiś badziewny plastik.

    > Przecież mają chip - to musiałby być mega twardy papier.
    > A mają pasek?

    Tak, mają pasek, i to po stronie napisów.
    --
    Grzexs

  • 50. Data: 2021-10-23 16:25:48
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > A pod kościołem to w ogóle nie ma nawet GSM - już się ostatnio bałem, że to jakiś
    stan wojenny (to było tego dnia przed protestami vs polexit), ale pod domem wróciło -
    więc to może zakłócenia od stacji bazowej na wieży kościoła.

    Jeśli BTS był na wieży, a byłeś pod nią, to właśnie znajdowałeś się w
    strefie cienia, więc nic dziwnego, pola tam nie było.
    --
    Grzexs