  • 21. Data: 2019-06-14 16:31:48
    Temat: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-14, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    USD|EUR -> PLN
    >
    > Euro obecnie spada i stąd można się zdziwić i pomylić.
    > Dolar spadał, ale się ustabilizował.
    > visa jest szybka i w danym dniu podaje już rano kurs dla tego dnia.
    > NBP średni ogłasza ok. południa - dziś to 4,2554 dla EUR i 3,7727 dla $.

    To już dyskutujemy na poziomie mniejszym od 0,001 gr jak widzę. ;)
    Nie wiem czy jest sens się szczypać, a jak mówiłem - wygoda dużo większa
    i nie trzeba płacić spreadów w momencie kupowania "z wyprzedzeniem" dużych
    ilości walut, tylko mieć PLNy.

    > Z tą visą świat do złego mnie namówiłeś ;P
    > Karta ogólnie za darmo na 2 lata, nawet dla obecnych posiadaczy mKonta intensive -
    a być może i dla obecnych posiadaczy visy świat, jedynie trzeba obecną zastrzec i
    zamówić nową w promocji.
    > Ale mBąk nie byłby mBąkiem, gdyby nie było z podpuchą - karta tylko do mKonta
    intensive, które w tej promo może być darmowe, jeśli będzie przekształcone z innego
    rodzaju konta - ale darmowe tylko na 6 miesięcy, potem albo wpływ 7k/mc albo 50zł bez
    50gr opłaty.

    Ja mam DG do tego jako "szpecjalista", więc mam inne warunki zwalniające na
    intensive. :)
    2000 obrotu bezgotówkowego miesięcznie "dowolną kartą indywidualną lub firmową" +
    przelew
    na ZUS (na dowolną kwotę, nawet 1 zł).

    https://www.mbank.pl/firmy/konta-firmowe/konto-podst
    awowe/ja-profesjonalista/
    Bardzo sobie ten pakiecik chwalę, bo akurat 2k robię tak czy siak bez problemu
    kartą kredytową (indywidualną). A daje w firmowym darmowe 20 przelewów no
    i całe konto intensive prywatne (z przywilejami typu priorytetowa kolejka
    na mLinii, nie czekam dłużej na odebranie telefonu niż 10 sekund).

    > mBąk w formie - ale myślę, że ta oferta zapowiada przełom - za rok będzie dużo
    więcej, a za dwa standardem będzie już 0%.

    Też tak myślę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2019-06-14 17:03:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Masz :)
    > https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
    > 0 zł za korzystanie z karty przez 2 lata.
    > Nie dostałeś takiej wiadomości w panelu?

    zamówiłem, będę testował, zobaczymy czy będzie to lepsza opcja niż revolut

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2019-06-14 17:09:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-14 o 17:03, RobertS pisze:

    > zamówiłem, będę testował, zobaczymy czy będzie to lepsza opcja niż revolut

    do karty dokleili mi jakiegoś koncierża, jak ja nie lubię takich
    gratisów na siłę ;-/

    będę płacił w EUR oraz DKK
    mam już odpowiednie konta walutowe, teraz muszę je zasilić czy
    wystarczy, że kasa będzie na koncie złotówkowym (tak byłoby najlepiej)?

    tylko po jakim kursie przeliczenie np. z DKK na PLN?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2019-06-14 17:19:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 17:09:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > wystarczy, że kasa będzie na koncie złotówkowym (tak byłoby najlepiej)?
    >
    > tylko po jakim kursie przeliczenie np. z DKK na PLN?

    Heh, coś mBąk zrobił Ci klęskę urodzaju ;>
    Z visą świat wystarczą same PLN, nie potrzeba ani waluty ani nawet kont.
    Przeliczone będzie z waluty transakcji na PLN po kursie visy - wygląda na to, że
    obecnie jest to koszt ok. 0,25%.

    Oczywiście jeśli bardzo chcesz to możesz również włączyć sobie funkcję wielowalutową
    i pozakładać konta w walutach - ma to sens jednak tylko wtedy, gdy masz walutę
    skądinąd, np. w niej zarabiasz - bo nie z IKA (chyba że ze zmniejszonym spreadem),
    cena mniej więcej taka sama a może być problem z opłatą za przelew.

    To co, do tej pory miałem mkonto intensive bez debetówki?
    Czy z jakąś inną, ale nie visą świat?
    I dobry wniosek wypełniłeś - tzn. był ptaszek "akceptuję regulamin promocji"?
    Przegapić się nie da, bo jak nie zaznaczysz to wniosek dalej nie puści.

  • 25. Data: 2019-06-14 17:23:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Przeliczone będzie z waluty transakcji na PLN po kursie visy - wygląda na to, że

    jesteś pewien, że 0,25%?

    odp. na to pytanie jest w FAQ

    "Pieniądze zostaną pobrane z konta w PLN i przewalutowane z niższą
    prowizją niż zazwyczaj bo 3,5%. Bez aktywnej usługi koszt
    przewalutowania wynosi około 6%."

> [...]
    spreadem), cena mniej więcej taka sama a może być problem z opłatą za przelew.

    założyłem konto w DKK, ale nie ma sensu, abym sam walutę kupował

    > To co, do tej pory miałem mkonto intensive bez debetówki?
    > Czy z jakąś inną, ale nie visą świat?

    bez, korzystałem tylko z BLIKa, mBąk to moje główne konto, ale płatności
    robię albo kartami z Mille albo KK z citka, za granicą revolution

    > I dobry wniosek wypełniłeś - tzn. był ptaszek "akceptuję regulamin promocji"?
    > Przegapić się nie da, bo jak nie zaznaczysz to wniosek dalej nie puści.

    tak właśnie

    na uj mi usługa, której nie chcę i nie potrzebuję

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2019-06-14 17:54:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 17:23:48 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    >
    > "Pieniądze zostaną pobrane z konta w PLN i przewalutowane z niższą
    > prowizją niż zazwyczaj bo 3,5%. Bez aktywnej usługi koszt

    Ale visa świat to nie jest to samo co "funkcja wielowalutowa".
    Choć powiem szczerze, że nie mam pojęcia, co mBąk zrobi jak będzie się miało na visie
    świat włączoną funkcję wielowalutową - to może być dla nich za trudne.
    Bo to ludzkie pojęcie przechodzi - samo włączenie funkcji wielowalutowej zmniejsza
    prowizję za płatności zagraniczne z 6% na 3,5%. To już jakaś paranoja.

    Więc w skrócie jest tak:
    - dla visy świat prowizję 0,25% bierze visa, mBąk nie bierze nic więcej i można mieć
    tylko PLN,
    - dla "zwykłej" debetówki mBąka prowizję 0,25% bierze visa/mc, mBąk bierze zaś 5,9%
    dla visy, 5% dla mc dla euro, 6% dla mc dla pozostałych,
    - ale jak "zwykłej" debetówce mBąka włączysz funkcję wielowalutową - i nawet jak nie
    masz ani grama waluty, to mBąk bierze 3,5%.

    > bez, korzystałem tylko z BLIKa, mBąk to moje główne konto, ale płatności
    > robię albo kartami z Mille albo KK z citka, za granicą revolution

    Hmm, ale przecież debetówki do mkonto intensive są darmowe.
    Nie, żeby to implikowało wymóg posiadania, ale skoro można to czemu nie?
    I to nawet można mieć i visę i mc.

    > tak właśnie
    >
    > na uj mi usługa, której nie chcę i nie potrzebuję

    Ale ten ptaszek do promocji dotyczył darmowej przez 2 lata visy świat, a nie
    concierge.
    Do concierge zaś były radio-buttony "tak" oraz "nie" - żeby pójść dalej, trzeba było
    wybrać "tak".
    Więc lepiej się upewnij, czy naprawdę złożyłeś wniosek w promo, bo mogą skasować
    10zł.
    Zajrzyj sobie we "pasaż/złożone wnioski" czy masz wniosek "karta w promocji".

  • 27. Data: 2019-06-14 23:46:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    prowizję za płatności zagraniczne z 6% na 3,5%. To już jakaś paranoja.

    już niedługo się przekonam, wielowalutową też mam, ale nie aktywowałem

    > Hmm, ale przecież debetówki do mkonto intensive są darmowe.
    > Nie, żeby to implikowało wymóg posiadania, ale skoro można to czemu nie?
    > I to nawet można mieć i visę i mc.

    wiem, może inaczej, mam (WOŚP, obydwie edycje), ale nigdy z niej nie
    korzystałem, siedzi sobie grzecznie w klaserze razem z innymi kartami

> [...]
    10zł.
    > Zajrzyj sobie we "pasaż/złożone wnioski" czy masz wniosek "karta w promocji".

    patrzę i mam: wniosek "karta debetowa"
    jak dostanę to jeszcze się na czacie upewnię, że karta bez opłat
    dzięki za ostrzeżenie

    debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie
    ktoś na siłę uszczęśliwia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2019-06-15 13:44:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 23:46:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    >
    > już niedługo się przekonam, wielowalutową też mam, ale nie aktywowałem

    Wygląda na to, że dla visy świat nie można włączyć wielowalutowości.

    > wiem, może inaczej, mam (WOŚP, obydwie edycje), ale nigdy z niej nie
    > korzystałem, siedzi sobie grzecznie w klaserze razem z innymi kartami

    A, to co innego.
    Ja sobie do kolekcji zamówiłem juź 4 debetówki do mkonta.

    > patrzę i mam: wniosek "karta debetowa"
    > jak dostanę to jeszcze się na czacie upewnię, że karta bez opłat
    > dzięki za ostrzeżenie

    Możesz sprawdzić już teraz, jaką masz przypisaną taryfę.
    Dziś dzwoniłem i mlinka mi sprawdziła, że mam bezpłatne 6 miesięcy / 2 lata.
    Bo oczywiście wniosek zrealizowany - dobrze, że ten promocyjny.

    > debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie
    > ktoś na siłę uszczęśliwia

    Niestety ten model tak ma. Myślałem, że concierge jest do konta, ale jest do
    debetówek. To już moje czwarte czy piąte. Jak kiedyś będę potrzebował, to zrobię
    zawody - zamówię we wszystkich i zobaczę, kto najlepiej załatwi ;>

  • 29. Data: 2019-06-15 15:30:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-14, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie
    > ktoś na siłę uszczęśliwia

    Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2019-06-15 17:59:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 15 czerwca 2019 15:30:15 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2019-06-14, RobertS wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

    Nie ma, ale po co obowiązek zamawiania?
    Dane też idą dalej.
    Ostatnio kupowałem bilet na interregio (czy też polregio) - dosłownie 15s po podaniu
    numeru telefonu zadzwonił jakiś naciągacz od "inwestowania". Przypadek?