  • 31. Data: 2019-06-15 19:35:37
    Temat: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-15, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ostatnio kupowałem bilet na interregio (czy też polregio) - dosłownie 15s
    > po podaniu numeru telefonu zadzwonił jakiś naciągacz od "inwestowania".
    > Przypadek?

    Tak. Serio. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2019-06-16 11:39:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wygląda na to, że dla visy świat nie można włączyć wielowalutowości.

    ok, to mnie interesuje tylko jak zechcę ww. zapłacić i będę miał tylko
    PLN to po jakim kursie mi np. DKK policzy?
    lepiej niż revolut or nie...

    > A, to co innego.
    > Ja sobie do kolekcji zamówiłem juź 4 debetówki do mkonta.

    pewnie mam wszystkie, za które nie trzeba płacić + nawet jakieś KK
    (kiedyś dawali kindla w pakiecie)

    > Niestety ten model tak ma. Myślałem, że concierge jest do konta, ale jest do
    debetówek. To już moje czwarte czy piąte. Jak kiedyś będę potrzebował, to zrobię
    zawody - zamówię we wszystkich i zobaczę, kto najlepiej załatwi ;>

    takie uszczęśliwianie na siłę to słabe jest...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2019-06-16 11:40:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

    nie, ale komuś tam moje dane przekazują, consierge to zwykle inna firma,
    inni ludzie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2019-06-16 14:04:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 11:39:34 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > ok, to mnie interesuje tylko jak zechcę ww. zapłacić i będę miał tylko
    > PLN to po jakim kursie mi np. DKK policzy?

    Tak, jak pisałem - tylko prowizja kursowa visy, jakiś czas temu było to 0,4%przy
    przeliczniu na PLN, teraz wygląda na to, że jest 0,25%.
    Dla danej waluty i daty można sprawdzić tu:
    https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/travel-s
    upport/exchange-rate-calculator.html

    > lepiej niż revolut or nie...
    To już musisz sam kursy porównać ze średnim NBP.
    Revolut podwyższa w weekendy. I nie wiem, czy ma automatyczny zakup waluty, czy też w
    przypadku braku jest odmowa.
    visa świat ma też zalety - jest to visa debit, a nie mc prepaid. I trzymasz kasę w
    banku z BFG (inna sprawa to to, czy to nie iluzja) a nie w dziwnym londongradzkim
    wynalazku.

    A najlepiej mieć i to i to.

    > pewnie mam wszystkie, za które nie trzeba płacić + nawet jakieś KK
    > (kiedyś dawali kindla w pakiecie)

    Można mieć za darmo KD "zwykłą" visa i mc oraz naklejkę mc.
    A teraz jeszcze w promo KD visę świat.

  • 35. Data: 2019-06-17 23:22:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    banku z BFG (inna sprawa to to, czy to nie iluzja) a nie w dziwnym londongradzkim

    już wiem, że revolut w weekendy bywa słaby, mam tam jakieś drobiazgi,
    jak potrzebuję wykonać transakcję to przelewam potrzebną kwotę, trwa to
    zwykle kilka minut

    > A najlepiej mieć i to i to.

    i tak właśnie mam

    > Można mieć za darmo KD "zwykłą" visa i mc oraz naklejkę mc.
    > A teraz jeszcze w promo KD visę świat.

    również już zamówiona ;-)
    niedługo kolejny klaser mi się skończy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2019-06-18 16:40:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:22:42 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > >
    > już wiem, że revolut w weekendy bywa słaby, mam tam jakieś drobiazgi,
    > jak potrzebuję wykonać transakcję to przelewam potrzebną kwotę, trwa to

    A robisz to przelewem czy kartą?
    Sposób oczywiście sensowny, ale na wyjeździe można mieć problem z dostępem do netu -
    albo ew. opłaty zjedzą cały zysk - z naddatkiem in minus.

    > również już zamówiona ;-)
    > niedługo kolejny klaser mi się skończy

    A masz "kompakt finanse"? To rarytas.
    Znalazłem jeszcze w TOiP, że do mkonta intensive można mieć za darmo mastercard gold.
    To też niezły numer - bo zamówić się daje, ale podobno - info z mPartyLine, i to
    wyższego poziomu - nie wysyłają... 8O - mBąkowo jak za dawnych dobrych czasów, aż
    nostalgia mija.
    Więc ten gold też moży być rarytasem.

    A dowiedziałem się, bo dzwoniłem - jednak z mBąkiem niełatwo, wchodzę w ST, żeby
    zamówić golda, a tu na moim nowiutkim mKoncie -10zł.
    mLinka wyższego poziomu załatwiła reklamację w sekundę (serio - mail o złożeniu
    reklamacji 14:56:26, a o rozwiązaniu 14:56:27 ;) - ale sądzę, że to nie ostatnia w
    tej sprawie.
    Ale jeszcze lepsze zdziwko - mLinka mi mówi, że są dwie promocje i do żadnej nie
    przystąpiłem. Dobrze, że sobie regulamin zapisałem, bo bym poległ - bo rzeczywiście
    wchodzę tą samą drogą i widzę zupełnie inną stronę promocji visy świat - z dwiema
    promocjami, dla nowych klientów (24 miesiące bezpłatnej visy świat, 6 miesięcy
    mKonta), oraz dla obecnych (6 miesięcy mKonta, 5 miesięcy visy świat - przy
    przekształceniu konta) - i żadna z nich nie nazywa się "podróżuj bez ograniczeń" - a
    do tego ta dla nowych wczoraj się skończyła, podczas gdy dobrze pamiętam, że miało to
    trwać do końca września...
    Okazało się, że jednak mam to promo - i z poszlak wynika, że to było jakieś
    specjalne, dla wybranych i zapewne miało być dostępne tylko z linku z wiadomości w ST
    - a przez przypadek było dostępne przez "zwykłą" stronę i już nie jest. Ja wiadomości
    z linkiem nie dostałem zapewne ze względu na wyłączoną "czwartą zgodę"...

    Więc pamiętać należy - mBąk to zawsze będzie gra komputerowa i trzeba być czujnym.
    Tym bardziej, że, jak właśnie sprawdziłem, wyłączona "czwarta zgoda" to jedyna szansa
    na zamówienie mc debit gold - anie na stronach informacyjnych ani w ST (z tą "czwartą
    zgodą") nie ma śladu po mc gold - figuruje jednie w TOiP - a ja ją sobie dziś
    zamówiłem ;> Oczywiście zobaczymy, czy dojdzie...

  • 37. Data: 2019-06-19 13:12:05
    Od: ń <...@...n>

    Coś ostatnio zmieniali?
    "Alior Bank
    Szanowni Państwo,
    informujemy, że od 8 czerwca 2019 r. Alior Bank wprowadza zmiany w dokumentach
    obowiązujących Klientów Indywidualnych Kantoru
    Walutowego.
    Obowiązywać będzie Państwa nowa wersja dokumentów:

    ? Regulamin Kantoru Walutowego dla Klientów Indywidualnych,
    ? Taryfa Opłat, Prowizji i Oprocentowania Kantoru Walutowego Alior Bank S.A. dla
    Klientów Indywidualnych,
    oraz nowy dokument:
    ? Regulamin dokonywania wpłat w Kantorze Walutowym Alior Bank S.A. za pośrednictwem
    Serwisu Dotpay.

    Istotne zmiany wymienionych powyżej dokumentów dotyczą:
    Regulamin Kantoru Walutowego dla Klientów Indywidualnych

    Rozdział 1. Postanowienia ogólne
    ? wprowadzenie zapisów informujących o dodanych usługach oraz usługach, które zostaną
    wycofane wraz z terminem wejścia zmian w życie
    oraz sposobie poinformowania Klientów.

    Rozdział 3. Zasilanie Rachunków w Kantorze Walutowym
    ? dodanie usługi doładowania rachunku w Kantorze Walutowym za pomocą kart
    płatniczych.

    Rozdział 5. Wymiana walut
    ? modyfikacja zapisów dotyczących wymiany walut, po włączeniu usługi Klient dla
    każdej transakcji wymiany będzie definiował walutę
    sprzedawaną i walutę kupowaną spośród dostępnych walut,
    ? dodanie usług Transakcja Kartą 100% oraz Transakcja Kartą 5%.

    Rozdział 6. Zlecenia wymiany
    ? usunięcie zlecenia po zewnętrznym fixingu.

    Rozdział 7. Powiadomienia
    ? dodanie powiadomienia push w aplikacji mobilnej.

    Rozdział 8. Przelewy
    ? modyfikacja zapisów dotyczących przelewów: modyfikacja usługi przelewu SMS - od
    daty wprowadzenia usługi Klient może zlecać
    przelew poprzez wskazanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy lub adresu email
    (Przelew SMS lub Email); dodanie prośby o przelew.

    Rozdział 10. Ubezpieczenia
    ? dodanie usługi umożliwiającej zakup ubezpieczenia turystycznego.

    Rozdział 11. Karty do Rachunków walutowych
    ? dodanie zapisów wprowadzających Kartę Wielowalutową.

    Taryfa Opłat, Prowizji i Oprocentowania Kantoru Walutowego
    Alior Bank S.A. dla Klientów Indywidualnych

    Rozdział V. Karty
    ? dodanie zapisów dotyczących Karty Wielowalutowej.

    Rozdział IX. Inne opłaty/prowizje
    ? dodanie opłaty za obsługę transakcji Zasilenia Rachunku Kartą.

    Pozostałe zmiany mają charakter redakcyjno - stylistyczny i porządkujący.

  • 38. Data: 2019-06-26 14:25:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jednak mBankowa mc debit gold przyszła. mPartyLine też wciąż w formie, a już sie
    bałem, że coś się zmieniło.
    Tak że dziś dostałem 5 debetówek do tego mKonta intensive - niby listy priorytetowe,
    a nadane 19 i 21 lipca. Nie śpieszą się za bardzo też z produkcją, karty zamawiałem
    14 i 15 lipca - to te wysłane 19 (choć naklejka ma na dołączonej kartce datę 18, ale
    stempel z 19) oraz 18 lipca - to ta niby gold wysłana 21.
    W santanderze zamówiona platyna następnego dnia dochodzi kurierem ;>

    Niestety naklejka typu "większego", z zaokrąglonymi brzegami - chyba kiedyś zrobiłem
    sobie breloczek i pod taki kształt, muszę poszukać.

    Jeszcze muszę znaleźć odpowiednie trollo-foto i zamówić visa foto...

  • 39. Data: 2019-06-26 14:39:19
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 26 Jun 2019 05:25:31 -0700, użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

> [...]
    > produkcją, karty zamawiałem 14 i 15 lipca - to te wysłane 19 (choć
    > naklejka ma na dołączonej kartce datę 18, ale stempel z 19) oraz 18

    Ponad 11 miesięcy - to się do Guinessa nadaje

  • 40. Data: 2019-06-26 14:44:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 14:39:38 UTC+2 użytkownik jureq napisał:

    > Ponad 11 miesięcy - to się do Guinessa nadaje

    Echh, no nie aż tak.
    Gorąco takie, że człowiekowi się wydaje, że lipiec już.
    Chodziło oczywiście o czerwiec.