  • 1. Data: 2019-06-10 23:03:25
    Temat: Przelew do banku w Singapurze
    Od: xbartx <x...@b...net>

    Ktoś testował jak możliwie najtaniej przesłać USD do banku w Singapurze?

    Xenocide

  • 2. Data: 2019-06-10 23:24:03
    Temat: Re: Przelew do banku w Singapurze
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 23:03, xbartx pisze:

    > Ktoś testował jak możliwie najtaniej przesłać USD do banku w Singapurze?

    zakładam, że odbiorca nie ma revoluta ani niczego podobnego?

    pozostaje pewnie swift, ostatnio robiłem przelew w USD, 0,35% mnie
    kosztował...wysyłałem z mBąka

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2019-06-11 11:42:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Citek dla $ ma własny "global transfer" - ale tylko z citka do citka.
    Jak kupisz te $ w IKA to alior odpuści Ci swoje koszty - ale w opcji SHA będą jeszcze
    koszty banków pośredniczących i banku odbiorcy - nie do określenia z góry. Ew. IKA ma
    OUR z ryczałtem, czyli cena niezależna od kwoty - więc zależy jeszcze, ile chcesz
    wysłać - SWIFTem nie płaci się za waciki - tzn. można, ale koszty mogą być
    porównywalne z sumą przekewu - wyślesz 100$, dojdzie 10$ ;>

  • 4. Data: 2019-06-11 22:08:04
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 11/06/2019 11:42, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    chcesz wysłać - SWIFTem nie płaci się za waciki - tzn. można, ale koszty mogą być
    porównywalne z sumą przekewu - wyślesz 100$, dojdzie 10$ ;>

    Puściłem jeden przelew z Aliora a drugi z Revoult jak dojdą to dam znać
    jak to wygląda.
    Trochę testować można bo po drugiej stronie mam do wyboru 4 banki, więc
    potencjalnie mogą być 4 różne trasy.

    PS Ehhh ten kartel SWIFT ale mam nadzieję że już niedługo to pociągnie i
    takie Ripple ze swoim XRP ich wyprze z rynku i będzie szło praktycznie
    online z naprawdę małą opłatę.

    Xenocide

  • 5. Data: 2019-06-12 21:58:58
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 11/06/2019 22:08, xbartx wrote:

> [...]
    >
    > PS Ehhh ten kartel SWIFT ale mam nadzieję że już niedługo to pociągnie i
    > takie Ripple ze swoim XRP ich wyprze z rynku i będzie szło praktycznie

    Wychodzi na to, że Rewolwer 0.8% fee a Kantor Alior 9.8% aczkolwiek
    kwoty były znacząco różne (w Alior 5 razy mniejsza) więc to może mieć
    wpływ. Generalnie Rewolwer rządzi. Licząc tylko zgrubnie jak ktoś w
    miarę często wymienia walutę i robi przelewy to konto Premium w
    Rewolwerze kupione z góry na rok zwraca się w moment.

    Xenocide

  • 6. Data: 2019-06-13 08:42:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A w IKA robiłeś OUR czy loterię z SHA?
    Jeśli SHA - to wyszło drożej niż OUR? I czy SHA z licznika czy ponad licznik?

  • 7. Data: 2019-06-16 07:56:14
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 13/06/2019 08:42, Dawid Rutkowski wrote:
    > A w IKA robiłeś OUR czy loterię z SHA?
    > Jeśli SHA - to wyszło drożej niż OUR? I czy SHA z licznika czy ponad licznik?

    SHA z licznika bo trochę tam dawno temu nabiłem ten licznik z USD.
    Teraz z Revoult znalazłem jeszcze lepiej, bo do innego banku jest 4$
    tylko fee. Nie wiem czy jest to jakieś min. i przy przekroczeniu
    większej kwoty byłoby więcej ale kwota porównywalna do tej co było 0.8%,
    także przy założeniu przelewu na 1k USD to jest 8$ vs 4$ także różnica
    znacząca.

    Xenocide

  • 8. Data: 2019-06-22 13:35:28
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 16/06/2019 07:56, xbartx wrote:

> [...]
    > większej kwoty byłoby więcej ale kwota porównywalna do tej co było 0.8%,
    > także przy założeniu przelewu na 1k USD to jest 8$ vs 4$ także różnica

    Znalazłem więc zanim SWIFT padnie to dla potomności

    Revolut > DBS Bank niezależnie od kwoty biorą 4 USD.

    Xenocide

  • 9. Data: 2019-07-24 23:25:38
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Wednesday, June 12, 2019 at 9:58:59 PM UTC+2, xbartx wrote:
> [...]

    CGT polski Citek zawsze przyjmował, ale nigdy nie wysyłał. Dobrze wiedzieć, że to się
    zmieniło.

> [...]
    > miarę często wymienia walutę i robi przelewy to konto Premium w
    > Rewolwerze kupione z góry na rok zwraca się w moment.

    Ciężko to porównywać %, skoro w IKA wysłałeś SHA, a Revolut zapewne wysyła OUR. Co do
    zasady wysyła się jednak OUR przy takich przelewach, inaczej to loteria ile dojdzie.
    Poza tym DBS ma opłatę za przyjęcie TT S$10, czyli jakieś $7.50. Tej opłaty nie ma
    jeśli przelew wysłany jest jako OUR.