  • 1. Data: 2019-06-12 00:23:45
    Temat: neoBank - zmiana hasła do konta którego nie mam
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Przyszedł SMS z przed kilku dni.
    neoBank24
    Nowe haslo dostepu internetowego:
    (tu 8 znaków)
    dla loginu ...549

    Po kilku minutach to samo z innym hasłem.
    Najprostsze wyjaśnienie: ktoś podał omyłkowo nr tel., zwłaszcza, że
    nie mam tam konta.

    Na pewno? W ub. roku zainteresowałm się ofertą neoBANK-u, dziwaczne
    wymogi opisane w wątku z 30.06.2018
    "Weryfikacja przelewem z konta zakładanego w oddziale"

    Jednak spróbowałem i okazało się, że formularz wnosku to istne
    przesłuchanie. Na 11 stronach brakowało tylko żądania świadectwa
    szczepienia psa, numeru buta i załączenia fotografii dziadka z wojska.
    Z czego nazwisko, pesel i nr tel. podałem prawdziwe oraz nr rach
    weryfikacyjnego w IB i e-mail (teraz nieaktualny). Wniosek odrzucono:
    rach. w IB "nie był zakładany w oddziale" lub nie byłem w oddziale IB
    osobiście by "się zweryfkować" (właśnie po to byłem!).
    NeoBANK nie chciał ujawnić w jaki sposób weryfikauje i dlaczego
    "status" rach. w IB wciąż jest "niezweryfikowany" mimo iż IB twierdził,
    że już jest. Po wymianie szeregu maili z obydwu bankami i reklamacji
    odpuściłem.
    Mimo zapewnienia, że neoBANK nie będzie przechowywał danych z wniosku
    (nie jestem ich klientem) pozostaje pytanie czy to prawda i czy na ich
    podstawie ktoś nie próbuje mnie uczynić "słupem"?

    Arek

  • 2. Data: 2019-06-12 20:37:05
    Temat: Re: neoBank - zmiana has?a do konta którego nie mam
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.06.2019 o 00:23, Arek pisze:

    > Mimo zapewnienia, że neoBANK nie będzie przechowywał danych z wniosku
    > (nie jestem ich klientem) pozostaje pytanie czy to prawda i czy na ich
    > podstawie ktoś nie próbuje mnie uczynić "słupem"?

    Zainteresował bym się, czy ktoś na Twoje dane nie próbuje założyć
    rachunku i system z automatu wysyła SMS na zdefiniowane prezez Ciebie dane.