  • 11. Data: 2019-06-13 21:59:19
    Temat: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 21:51:56 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
    > Wyjasniam:
    > Kantor Aliora i Alior to 2 rozne banki.
    > 1. Karty kantoru Aliora sa do 3 walut funt, euro, dolar
    > z tego do platnosci w innych walutach tylko dolarowa.
    > Ma byc w kantorze "mityczna" wielowalutowa podpieta do euro, ale to melodia
    przyszlosci.
    > 2. Karta wielowalutowa Aliora /zwykla stara/ podpieta do konta euro, tylko do niego
    do innego bedzie przewalutowanie, przy platnosci w innej walucie.
    > 3. Stara karta Aliora z nowa korzyscia "platnosci bez przewalutowania"
    > Ta karte biore bo placac w lewach i lejach przewalutuje MC bez prowizji do
    > dolara a nastepnie Alior do zł bez prowizji po kursie SREDNIM NBP !
    > Nie musze miec konta walutowego i kupowac dolarow !
    > W kantorze Aliora musze miec dolary /stara karta/ a w nowej euro /wielowalutowa/ w
    innym przypadku bedzie przewalutowanie z prowizja po zbujeckim kursie Aliora.
    > Dlatego napisale ze kantor schodzi na psy.
    > Ta karta aliora /z korzyscia/ jest podobna do karty Revoluta.
    > Wystarczy miec zł i przewalutuje bez prowizji po kursie MC+NBP

    Oczywiscie dotyczy to konta jakże osobiste w Aliorze

  • 12. Data: 2019-06-13 22:25:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 21:51:56 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

    > Wystarczy miec zł i przewalutuje bez prowizji po kursie MC+NBP

    Debetówka żubra ma tak samo.
    Plus darmowe bankomaty zagraniczne.

    Zaś w Fwoim wywodzie nie widzę niczego, co miałoby dowodzić psienia IKA. Gdzieś
    jesteś w błędzie.

  • 13. Data: 2019-06-13 22:38:45
    Od: g...@g...com

    Zasadnicze bo karty kantoru i aliora mialem od lat i widze za kantor sie psuje
    a PKO nie mam bo po co tak samo jak spamowanego na kazdym kroku przez ciebie
    szwabskiego

  • 14. Data: 2019-06-13 22:57:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-13, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    we/visa-swiat-intensive/

    > tak, ale jak ktoś takie konto już ma to 10 zł miesięcznie za kartę ;-/

    Masz :)
    https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
    0 zł za korzystanie z karty przez 2 lata.
    Nie dostałeś takiej wiadomości w panelu?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2019-06-13 23:03:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-13, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    we/visa-swiat-intensive/

    > Funkcję wielowalutową mają wsztstkie debetówki mBąka.
    > Wymaga to konta walutowego (dostępna 11 walut) - darmowe - złożenia wniosku - też
    > darmowe - i waluty na koncie - tu trudniej, bo albo kurs mBąka, albo jego kurs
    > kantorowy - lepszy lub gorszy - albo kantor zewnętrzny (w tym IKA) - ale tu
    newiadome koszty przelewu z kantoru - choć i zerowe mogą się udać.

    Tak jak z Aliorem, niewygodne to (samemu trzeba przewalutowywać).

    > visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie visa (gorszym
    niż MC) i bez dodatkowej
    > prowizji - tak jak np. visa getout (KD i KK). Czyli taka jak powinna być każda
    karta.

    Pytanie czy gorszy niż kantorowe. :)

    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/visa-swiat-intensive/
    EUR = 4.2661 vs kantor 4.2699
    USD = 3.7736 vs kantor 3.7862

    No i masz bezpośrednie przewalutowanie wszystkich walut -> PLN, a nie waluta ->
    USD|EUR -> PLN
    z tego co rozumiem. Czy mi się źle wydaje?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2019-06-13 23:15:47
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 09:14, g...@g...com pisze:
    > Kantor 8.06 wprowadził nowy regulamin, ale karte wielowalutowa wprowadzi jak
    > będzie miał taki kaprys. Obecnie nie wiadomo z czego płacić czy karty $ czy
    > euro ? Międzyczasie duzy Alior wprowadził do karty korzyść bezprowizyjne
    > przewalutowanie. W połączeniu z korzyścią darmowe bankomaty wychodzi całkiem
    > dobrze. W sobotę jadę do Bułgarii i po raz pierwszy nie biorę kart kantoru,
    > tylko Revoluta i zapasowa Aliora.
    > Czy ktoś już testował kartę Aliora z korzyścią bezpłatne przewalutowania - jak
    > się sprawuje ?

    Ja pomykam jutro do Bułgarii - biorę curve z rewolwerem :D
    i dodatkowo debetówke z EB (-1% Visa, bankomaty free)
    - pewnikiem zahaczę też o Stanbuł...

    Pozdro

  • 17. Data: 2019-06-14 07:26:40
    Od: ń <...@...n>

    A tak swoją drogą:
    Jak obecnie najkorzystniej płacić w dolarach australijskich?

  • 18. Data: 2019-06-14 11:06:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 22:38:47 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:
    > Zasadnicze bo karty kantoru i aliora mialem od lat i widze za kantor sie psuje
    > a PKO nie mam bo po co tak samo jak spamowanego na kazdym kroku przez ciebie
    szwabskiego

    Ale wysław się - w czym dokładnie IKA się popsuł?
    I nie PKO tylko Pekao (żubr).
    N26 zaś nie jest szwabskie, co najwyżej brandenburskie albo pruskie ;P
    "Bo po co" to zaś najlepiej odnosi się do aliora (nie kantoru).

  • 19. Data: 2019-06-14 11:12:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 23:15:41 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

    > - pewnikiem zahaczę też o Stanbuł...

    Polecam "cemberlitas hamami" (mniej więcej tak się to pisze) - łatwo trafić, bo na
    trasie tramwaju przystanek od wielkiego bazaru.

  • 20. Data: 2019-06-14 13:01:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 23:03:50 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2019-06-13, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]

    newiadome koszty przelewu z kantoru - choć i zerowe mogą się udać.

    > Tak jak z Aliorem, niewygodne to (samemu trzeba przewalutowywać).

    Mniej wygodne, ale bez przesady.
    Spore sumy, jak np. na hotel czy przewidywane wydatki na jedzenie albo samochód można
    sobie wymienić przed wyjazdem - plus jakaś rezerwa.
    A przecież na wczasach nie kupuje się drogich rzeczy - a jak ktoś koniecznie chce, to
    może sobie wymienić wieczorkiem albo na bieżąco nawet - chyba że jest problem w tym,
    że nie ma dostępu do netu albo jest drogi - ale czy w takim wypadku nie będzie i
    problemu z płatnością kartą?
    Zaś dla pozostałych pierdółek można nawet przeboleć 6% prowizji - bo zapewne w
    kosztach wyjazdu stanowić będą mniej niż 10%, więc ogólnie wyjdzie 0,6% straty - a
    pewnie i 0,3%, bo jakiś zapas na pierdółki też można z góry zrobić, a nie sądzę, by
    ktoś takie zapas więcej niż o 100% przekroczył - bo wtedy to już utracjusz i
    oszczędzania go nie nauczysz ;>

> [...]
    USD|EUR -> PLN
    > z tego co rozumiem. Czy mi się źle wydaje?

    Euro obecnie spada i stąd można się zdziwić i pomylić.
    Dolar spadał, ale się ustabilizował.
    visa jest szybka i w danym dniu podaje już rano kurs dla tego dnia.
    NBP średni ogłasza ok. południa - dziś to 4,2554 dla EUR i 3,7727 dla $.
    Obecnie w IKA EUR 4,2676 dla każdego, a po 4,2638 dla mnie, $ 3,7879/3,7845.
    Ten kurs "dla mnie" może mieć każdy - wystarczy im napisać, że się chce kupić 10k
    euro czy $ - przyznają spready mniejsze o 27,5% (np. na euro różnica 0,0280 vs
    0,0204).
    Więc jest porównywalnie - widać visa spuściła z tonu i zamiast 0,4$ bierzę 0,25% -
    tak jak MC.

    Z tą visą świat do złego mnie namówiłeś ;P
    Karta ogólnie za darmo na 2 lata, nawet dla obecnych posiadaczy mKonta intensive - a
    być może i dla obecnych posiadaczy visy świat, jedynie trzeba obecną zastrzec i
    zamówić nową w promocji.
    Ale mBąk nie byłby mBąkiem, gdyby nie było z podpuchą - karta tylko do mKonta
    intensive, które w tej promo może być darmowe, jeśli będzie przekształcone z innego
    rodzaju konta - ale darmowe tylko na 6 miesięcy, potem albo wpływ 7k/mc albo 50zł bez
    50gr opłaty.

    Wniosek składać trzeba klikając w guzik na stronie:
    https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
    inaczej będzie taka jazda jak ja miałem - jak się zrobi ze zwykłego wniosku o
    przekształcenie konta, to nie ma "ptaszka" "przystępuję do promocji".
    Więc sobie złożyłem 3 wnioski - i potem czekałem pół godziny z muzaxem na mPartyLine
    na "eksperta", który mógł mi do wniosków dopisać, że ich nie chcę.

    mBąk w formie - ale myślę, że ta oferta zapowiada przełom - za rok będzie dużo
    więcej, a za dwa standardem będzie już 0%.