  • 1. Data: 2007-09-14 14:54:47
    Temat: KK w WBK
    Od: Arek <a...@w...pl>

    Czy ktos z posiadaczy karty kredytowej w wbk moze mi napisac na jakiej
    zasdzie to dziala. jak karta jest oprocentowana i czy przez te 50 kilka
    dni nie placi sie odsetek czy jakies sa naliczane od kwoty zadluzenia.

  • 2. Data: 2007-09-14 18:05:39
    Temat: Re: KK w WBK
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Arek napisał(a):
    > Czy ktos z posiadaczy karty kredytowej w wbk moze mi napisac na jakiej
    > zasdzie to dziala. jak karta jest oprocentowana i czy przez te 50 kilka
    > dni nie placi sie odsetek czy jakies sa naliczane od kwoty zadluzenia.
    jesli splacisz zadluzenie w calosci w ciagu 54 dni od dnia rozpoczecia
    cyklu rozliczeniowego to nie placisz zadnych odsetek, jak nie splacisz
    calosci to oprocentowanie jest 22,9. Mozesz jeszcze zadluzenie rozlozyc
    sobie na raty - RATIO

    A karta dziala jak w kazdym banku - takie same zasady

  • 3. Data: 2007-09-14 18:10:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Wrz, 20:05, Gostecka <d...@e...pl> wrote:

    >. Mozesz jeszcze zadluzenie rozlozyc
    > sobie na raty - RATIO

    Chyba tylko Polbank ma oplacalne raty w karcie

    > A karta dziala jak w kazdym banku - takie same zasady

    Mozna jeszcze wyciagnac z niej gotowke na nieoprocentowany kredyt,
    robiac przelew (koszt 3zl)

    Dzialanie kart ladnie zilustrowano na stronach mBanku.

  • 4. Data: 2007-09-14 18:53:03
    Od: Arek <a...@w...pl>

    Dzieki za odpowiedz. Czyli robiac np dzis zakupy, mam na zwrot 54 dni,
    nie placac zadnych odsetek. Nie liczac oczywiscie tej minimalnej kwoty
    splaty, bodajze 50 zl na koniec kazdego okresu rozliczeniowego.

  • 5. Data: 2007-09-14 19:32:48
    Od: Karol <a...@d...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 20:53:03 +0200, Arek napisał(a):

    > Dzieki za odpowiedz. Czyli robiac np dzis zakupy, mam na zwrot 54 dni,
    > nie placac zadnych odsetek. Nie liczac oczywiscie tej minimalnej kwoty
    > splaty, bodajze 50 zl na koniec kazdego okresu rozliczeniowego.

    Nie do końca 54 dni, bo jeśli zrobisz zakupy pod koniec cyklu
    rozliczeniowego, np. 3 dni przed jego końcem, to na zapłatę będziesz miał
    54 dni minus ilość dni cyklu rozliczeniowego, które już upłynęły; w tym
    przypadku około 27.
    --
    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2007-09-14 20:47:15
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Chyba tylko Polbank ma oplacalne raty w karcie

    zdecydowanie nie ma - ZTCP to prowizja jest tam spora, oplaca sie wziac
    karte w promocji i przez kilka miesiecy miec 0% a pozniej splacic trzeba

  • 7. Data: 2007-09-15 04:55:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 14 Wrz, 22:47, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    > zdecydowanie nie ma - ZTCP to prowizja jest tam spora, oplaca sie wziac
    > karte w promocji i przez kilka miesiecy miec 0% a pozniej splacic trzeba

    Nie rozumiem?

    Jaka prowizja w Polbanku?

    Kwota zakupu +5% i to dzielone na ilosc splacanych rat.

    Nie pisze o zastosowaniu powyzszego tylko przy przeniesieniu karty, a
    o zwyklych zakupach, gdy mozna tak sobie kupic i rozbic na raty
    wiekszy zakup.

  • 8. Data: 2007-09-15 11:35:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Karol"

> [...]
    > miał
    > 54 dni minus ilość dni cyklu rozliczeniowego, które już upłynęły; w

    jak nadchodzi dzien splaty to musisz splacić wszystko zeby ci zwolnil
    bank z odsetek - taka jest umowa. W tym momencie spłaty całości jedne
    operacje były wykonane np 53 dni wcześniej inne 23 dni wcześniej
    (54-31=23 - tyle dni po koncu okresu rozrachunkowego i sporządzeniu
    zestawienia bank czeka na spłatę).

    Jeśli się skusisz na spłatę tylko 50 zł kwoty min. to od kazdej
    operacji liczą odsetki i w następnym okresie będziesz je spłacał
    (spłata całości te odsetki unieważnia).
    *** blad ***

  • 9. Data: 2007-09-15 16:43:28
    Od: Arek <a...@w...pl>

    Kurcze, nic dzis z tego nie rozumiem. Zalozmy, ze dzis podpisalem umowe
    i dostalem karte, jutro ja zaaktywuje w bankomacie za pomoca pin kodu i
    zrobie zakupy za iles tam zl. za tydzien zrobie kolejne za jakas tam
    kwote. Od kiedy liczy sie ten okres rozliczeniowy? od podpisania umowy
    czy aktywacji karty? Moze mi ktos jasno napisac jak to jest z tymi
    dniami wolnymi od odsetek? Skad sie biora te 54 dni.

  • 10. Data: 2007-09-15 17:15:57
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Arek"
    (...)
    > kwote. Od kiedy liczy sie ten okres rozliczeniowy? od podpisania
    > umowy czy aktywacji karty? Moze mi ktos jasno napisac jak to jest z
    > tymi dniami wolnymi od odsetek? Skad sie biora te 54 dni.

    dzien rozliczenia karty jest na ogół ustalany już w umowie - np.
    Fortis ma 3. ING 10 a Raiffeisen 18. 54 dni też biorą się z umowy
    właścicielom Złotych kart pozwalają czasem samemu ustalis ten dzien
    Potem juz sprawa prosta - jesli jest to np. 3. kazdego miesiaca to
    operacje wykonane 3 lub 4 IX znajdą się na zestawieniu 3 X a czas na
    spłatę masz do 27 X (54 dni od 3 IX).
    Klopot jest tylko wtedy gdy taki 27 X wypadnie jak raz w sobotę -
    niektóre banki podają tą datę mimo że sobotnia inne podają datę
    poniedziałkową - 29 X.
    Nik nie chce sie szarpac z bankiem i narażać na karę za opóźnienie i
    płaci się bezpieczniej w piątek.
    W razie całkowitej spłaty bank zapomina o jakichkolwiek odsetkach -
    przez ponad 50 dni cię kredytował i nie płacisz z tego tytułu żadnych
    odsetek.
    *** blad ***