    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK w WBK
    Date: Sat, 15 Sep 2007 19:15:57 +0200

    Użytkownik "Arek"
    (...)
    > kwote. Od kiedy liczy sie ten okres rozliczeniowy? od podpisania
    > umowy czy aktywacji karty? Moze mi ktos jasno napisac jak to jest z
    > tymi dniami wolnymi od odsetek? Skad sie biora te 54 dni.

    dzien rozliczenia karty jest na ogół ustalany już w umowie - np.
    Fortis ma 3. ING 10 a Raiffeisen 18. 54 dni też biorą się z umowy
    właścicielom Złotych kart pozwalają czasem samemu ustalis ten dzien
    Potem juz sprawa prosta - jesli jest to np. 3. kazdego miesiaca to
    operacje wykonane 3 lub 4 IX znajdą się na zestawieniu 3 X a czas na
    spłatę masz do 27 X (54 dni od 3 IX).
    Klopot jest tylko wtedy gdy taki 27 X wypadnie jak raz w sobotę -
    niektóre banki podają tą datę mimo że sobotnia inne podają datę
    poniedziałkową - 29 X.
    Nik nie chce sie szarpac z bankiem i narażać na karę za opóźnienie i
    płaci się bezpieczniej w piątek.
    W razie całkowitej spłaty bank zapomina o jakichkolwiek odsetkach -
    przez ponad 50 dni cię kredytował i nie płacisz z tego tytułu żadnych
    odsetek.
    *** blad ***