  • 1. Data: 2007-09-14 11:36:27
    Temat: Nykredit - pożyczka hipoteczna w euro ze stałym oprocentowaniem
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Witam,

    Rozważam opcję wzięcia pożyczki hipotecznej (ok. 100000 PLN) w Nykredit.
    Dotychczas miałam na uwadze pożyczkę w PLN (stopa zmienna). Ale coraz
    bardziej
    kusi mnie pożyczka w euro na stopie stałej. Zakładam długi okres
    kredytowania
    (20 lat i więcej). Jakie są "za" i "przeciw" takiej pożyczki? Na chwilę
    obecną
    i moją wiedzę wymyśliłam :) takie:

    Stałe oprocentowanie daje mi komfort "wiem na czym stoję", jednak wahania
    kursów mogą dać mi trochę po kieszeni (lub nie dać). Jednak nawet wahnięcie
    kursu o +50 gr, przy takiej kwocie pożyczki (a co za tym idzie wielkości
    rat)
    nie będzie chyba rujnujące dla mojego budżetu?
    Za kilka (naście?) lat wejdziemy do strefy euro, więc problem ryzyka
    kursowego
    powinien zniknąć - wówczas komfort "wiem na czym stoję" jest
    niezaprzeczalny.
    Gdzieś wyczytałam, że Nykredit oferuje również spłatę kredytu w walucie, w
    której został udzielony. Prawda to? Wówczas spread nie zaprzątałby głowy
    (no,
    może więcej biegania z kupowaniem waluty - do czasu wejścia do strefy euro).
    Tak na marginesie, ile średnio wynosi spread w Nykredit?

    Jako przeciw uważam możliwość zmniejszenia stóp procentowych za jakiś czas,
    przez co przy kredycie na zmiennej stopie mogłabym płacić mniej... Dodatkowo
    kredyt taki
    (euro na stałej stopie) jest nieco droższy.

    Dobrze myślę? Są jeszcze jakieś inne spostrzeżenia dot. za i przeciw? Jak
    sądzicie - warto wziąć w euro przy stałej stopie?
    Przepraszam, że tyle pytam, ale chcę się dobrze przygotować do wizyty w
    banku :)

    pozdrawiam
    Dorota (z konta męża) :)

  • 2. Data: 2007-09-14 21:03:21
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Użytkownik "robal" <r...@B...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej
    > kusi mnie pożyczka w euro na stopie stałej. Zakładam długi okres

    Jakie oprocentowanie?

    Baton

  • 3. Data: 2007-09-17 05:33:30
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Baton <b...@g...pl> popełnił(a):

    > Użytkownik "robal" <r...@B...op.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie oprocentowanie?
    >
    > Baton

    Ok. 6,8%

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 4. Data: 2007-09-18 17:11:24
    Temat: Re: NyKredit - pożyczka hipoteczna ze stałym oprocentowaniem
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A we frankach nie pozyczaja?
    JaC

  • 5. Data: 2007-09-20 11:01:29
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    666 <j...@w...eu> popełnił(a):

    > A we frankach nie pozyczaja?
    > JaC

    PLN-y (tylko ze zmienną) i euro (zmienna i stała).

  • 6. Data: 2007-09-29 16:06:18
    Temat: Re: Nykredit - pożyczka hipoteczna w euro ze stałym oprocentowan
    Od: "Al Gore" <1...@N...gazeta.pl>

    robal <r...@B...op.pl> napisał(a):

> [...]
    > może więcej biegania z kupowaniem waluty - do czasu wejścia do strefy euro).
    > Tak na marginesie, ile średnio wynosi spread w Nykredit?

    ZTCP to raty Nykredit pobiera polecenie zaplaty wiec chyba w EUR gotowka cos
    ciezko byloby wplacic, zreszta jak bylem w WAW w ich siedzibie jakies 3 lata
    temu to tam kasy nie posiadali