  • 11. Data: 2017-03-24 12:44:57
    Temat: Re: KK DB - chwalę :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s31adch3mqb09hgbmhga89fnrhpnama9tq@4ax.
    com...
    Fri, 24 Mar 2017 10:00:47 +0100, w "J.F."

    Zapewne jest ... ale czy wyraznie ?
    Co miesiac mam klopot :-(

    J.

  • 12. Data: 2017-03-24 13:12:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-03-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >w mBanku masz "kwota pozostała do spłaty". Jak tu się pomylić? :)

    Tak jest.
    -w kartach: dostepny limit
    -w szczegolach - calkowite zadluzenie. Kiedy platne - HGW.
    -w splacie: kwota z ostatniego wyciagu i "termin splaty kwoty
    minimalnej". Pochwalic. Juz po 4 kliknieciach, a w aplikacji mobilnej
    dodatkowo 1 mazie.
    Jak kto zna dobrze system, to i 3 sie zmiesci.
    Ale "kwota do natychmiastowej splaty" 0 zl. Kiedy sie przestawi - po
    minieciu terminu ?
    No i domyslnie zaznaczone do splaty "kwota minimalna".

    Na szczescie mbank podaje planowane operacje, i tam ta kwota sie
    pojawia.
    Ale zaplanowalem przelew z konta oszczednosciowego na zwykle - i tego
    nie pokazuje.

    Gorzej, jak wyciag jeszcze nie zamkniety, a chce sobie miesiac
    rozplanowac.

    J.

  • 13. Data: 2017-03-24 13:52:14
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Ale prawde mowiac ... czy jakis bank wyraznie pisze ile mu trzeba
    > splacic ?
    > Bo w Citi tez sie latwo pomylic.

    LOL

    Podsumowanie nowego wyciągu (karta kredytowa):
    dzien splaty:14-04-2017
    całkowita kwota spłaty: xxxxx.xxPLN
    minimalna kwota spłaty: xxx.xxPLN
    dostępny limit: xxxxx.xxPLN

    Czyli wiemy, ze w Citi karty nie masz... ;P

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2017-03-24 14:12:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 21:02:55 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    > A myślałem że takie rzeczy tylko w Citi :)
    Własnie dlatego nie korzystam z kart kredytowych.
    Sytuacja jaką opisałeś czy problemy jakie opisują inni niżej dzięki temu sa mi obce.
    Zysku wielkich z korzystania z KK tez bym pewnie nie miał przy dzisiejszych stopach
    kredytowych
    KK to wg mnie zabawa dla hobbystów

  • 15. Data: 2017-03-24 14:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >temu sa mi obce.
    >Zysku wielkich z korzystania z KK tez bym pewnie nie miał przy

    Ale to sa tylko drobne problemy, ktore zreszta znikaja gdy masz karte
    i konto w jednym banku.

    A alternatywa:
    -mozna miec troche gotowki i sie nie przejmowac stratami ze lezy na
    koncie, bo faktycznie nie warto tymi groszami,
    -ale co bedzie jak Netflix konto wyczysci ? :-)
    -mozna miec budzet napiety i podobnie narzekac na debetowki ... albo
    bankomaty,
    -mozna miec niedobor w portfelu i wtedy narzekac na te przerozne
    kredyty, limity itp :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-03-24 14:42:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 14:30:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > -ale co bedzie jak Netflix konto wyczysci ? :-)

    Na jakiej podstawie?

    > -mozna miec budzet napiety i podobnie narzekac na debetowki ... >albo > bankomaty,
    A co tu podobnego.
    Wydajesz kasę która już zarobiłeś i już masz. Jak kasy na koncie nie ma to nie
    zapłacisz i tyle
    Przy KK wydajesz pożyczona kasę najczęściej taką którą dopiero co zarobisz
    > -mozna miec niedobor w portfelu i wtedy narzekac na te przerozne
    > kredyty, limity itp :-)
    I pewnie dlatego zdecydowana większość użytkowników KK nie spłąca ich w gp tylko
    płaci "rate przyjazną" "wpłate minimalna" czy jak to tam bankowe marketoidy nazwą.
    Ale i też nie żebym krytykował korzystanie z KK.
    Każdy robi co tam lubi
    Ja np w sytuacji autora watko w życiu nie pisałbym żadnej reklamacji tylko sprawę
    przyjął na klatę- zapłaciłem mniej jak się należało, trudno, za gapowe się płaci.
    Ale żeby uniknąć takich sytuacji nie korzystam z KK i póki co jakoś całkiem mi na tym
    świecie dobrze.
    Żeby nie było- nie jestem zwolennikiem gotówki w portfelu mam przeważnie nie więcej
    jak 100zł na niespodziewane wydatki typu piwo z kolegą, wszędzie gdzie można kartą
    płacę. Ale debetówką

  • 17. Data: 2017-03-24 14:59:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-03-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > -w kartach: dostepny limit
    > -w szczegolach - calkowite zadluzenie. Kiedy platne - HGW.

    Po wygenerowaniu się wyciągu (kolejnego).

    > -w splacie: kwota z ostatniego wyciagu i "termin splaty kwoty

    No i to jest to.

    > minimalnej". Pochwalic. Juz po 4 kliknieciach, a w aplikacji mobilnej
    > dodatkowo 1 mazie.

    A po co Ci te dane wcześniej? Będziesz chciał spłacić,
    to tam dopiero ta kwota jest istotna :)

    > Ale "kwota do natychmiastowej splaty" 0 zl. Kiedy sie przestawi - po
    > minieciu terminu ?

    Jeśli nie spłącisz kwoty minimalnej w terminie.

    > No i domyslnie zaznaczone do splaty "kwota minimalna".

    A to już w interesie banku :D

    > Gorzej, jak wyciag jeszcze nie zamkniety, a chce sobie miesiac
    > rozplanowac.

    "Całkowite zadłużenie".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2017-03-24 15:20:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, dziwne jest krytykowanie KK poprzez pryzmat użytkowników, którzy jej źle
    używają. Chyba że sobie sam nie ufasz i mimo nawyku płacenia kartą boisz się, że z KK
    możesz "popłynąć" ?

    Płacenie debetówką ma sens dopiero od jakiegoś czasu, gdy z powodu ustawowego
    obniżenia IF banki wprowadziły warunkowe opłaty za debetówki - a debetówka może być
    też potrzebna do bankomatu.

    Z drugiej strony są na rynku darmowe kredytówki - i to rozbija Twoją argumentację.

    Zaś KK z dobrym limitem i za darmo może się przydać - np. teraz miałem taką sytuację,
    że kupowaliśmy meble w ikea przez net - wprowadzili to w końcu.
    I pierwsze zamówienie poszło - a następnego dnia sobie przypomnieliśmy, że jeszcze
    jeden materac trzeba kupić, ale już nie było możliwości dodania go do zamówienia -
    choć transport dopiero na następny dzień - więc zamówienie odwołaliśmy i złożyliśmy
    nowe. W nowym - błąd, spostrzeżony dopiero po zapłaceniu. Poprawić się nie da, więc
    kolejna rezygnacja i następne zamówienie.
    W rezultacie w operację zamiast 3015zł zaangażowane 8700zł - masz tyle "na debetówce"
    ?
    A na KK płaci bank, ikea ma 14 dni na zwrot, co przy użytkowaniu dwóch KK z różnymi
    datami końca okresu, o jakim już tu pisałem, spowoduje, że kwota z tych dwóch
    anulowanych zamówień wróci sobie na kartę jeszcze przed końcem okresu rozliczeniowego
    i nie wejdzie na wyciąg.
    Stratna trochę - na IF i koszcie zwrotu na kartę - będzie ikea.

    Także KK polecam, oczywiście bezpłatną.
    Wydawać możesz kasę, którą już zarobiłeś - na osobnym koncie oszczędnościowym (%
    mały, ale zawsze) trzymasz sumę, którą co miesiąc kartą wydajesz.
    Jeśli sobie nie ufasz, bierzesz tylko taki limit, ile masz na tym koncie odłożone.
    Ale jeśli nie jest tak źle, bierzesz większy limit i w sytuacji większego zakupu masz
    swobodę - oczywiście na ten zakup kasa też już zarobiona sobie gdzie na koncie leży.
    Przy płaceniu debetówką musisz tą kasę trzymać na ROR.
    I do tego mieszają się przelewy z transakcjami kartą w historii...

  • 19. Data: 2017-03-24 16:04:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 15:20:16 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    masz swobodę - oczywiście na ten >zakup kasa też już zarobiona sobie gdzie na koncie

    I ok. Ale ciągle zostaje mi pilnowanie terminów spłaty, kwot(większość wątku o tym
    masz),omyłkowo spłacę za mało to albo odsetki albo żebram w banku o anulowanie itp.
    Przy debetówce te problemy sa mi nie znane. Ale to mój świadomy wybór, inne wybory
    szanuję.

    > Przy płaceniu debetówką musisz tą kasę trzymać na ROR.
    I nie widzę z tym problemu. Pewnie na koncie oszczędnościowym od tych kilku tysięcy
    co miesięcznie kartą wydajemy by mi równowartość flaszki rocznie urosła ale kolejny
    kłopot- pilnować konta oszczędnościowego, czuwać czy jakieś opłaty bank nie wprowadzi
    itp. Uważam że zysk nie wart fatygi
    Mam ciekawsze hobby w życiu

    > I do tego mieszają się przelewy z transakcjami >kartą w historii...

    A to co za problem. Nawet jak raz na jakiś czas w historię zaglądam to jest tam opcja
    filtruj i można osobno przelewy a osobno transakcje kartą wy filtrować.
    Ale przyznam się ze nie bawię się w weryfikowanie slipów z historią płatności. Ew
    rzut oka na historię konta czy jakiejś podejrzanej płatności tam nie ma. Jak do tej
    pory wszystkie które wydawały mi się "podejrzane"(ze względu na kwotę czy nieznana mi
    nazwę sklepu) to były zakupy mojej żony;)
    Z bankomatów z reguły potwierdzeń wypłat nie biorę a i w sklepach często zostawiam
    czy wyrzucam przy wyjściu. Ew jakieś większe zakupy czy jak jakaś rzecz objęta
    gwarancją to paragon ze slipem spinam i odkładam.
    Co do rachunków typu prąd, woda, telefony, telewizja, internet itp to od dłuższego
    czasu korzystam z bm.pl i tam mam jakby co całą historię "stałych" moich opłat
    I tak jakoś sobie żyję.

  • 20. Data: 2017-03-24 16:08:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Na jakiej podstawie?

    Bo moze :-)

    >A co tu podobnego.
    >Wydajesz kasę która już zarobiłeś i już masz. Jak kasy na koncie nie
    >ma to nie zapłacisz i tyle

    I zostaniesz 500km od domu bez paliwa, albo co gorsza z paliwem w baku
    :-)

    Wiec albo pilnie pilnujesz salda i narzekasz, ze ksieguja sie po dwoch
    dniach (w przypadku DB jeszcze dluzej), albo zalatwiasz sobie maly
    kredyt i narzekasz na pilnowanie splat tego kredytu :-)

    >Przy KK wydajesz pożyczona kasę najczęściej taką którą dopiero co
    >zarobisz

    A to wcale niekoniecznie najczesciej.
    Poza tym sporo osob ma jakis kredyt hipoteczny i sprawa wlasnosci kasy
    sie rozmywa :-)

    >I pewnie dlatego zdecydowana większość użytkowników KK nie spłąca ich
    >w gp

    Czy taka "zdecydowana wiekszosc" ... podejrzewam, ze u nas wcale nie
    taka duza.

    >Każdy robi co tam lubi
    >Ja np w sytuacji autora watko w życiu nie pisałbym żadnej reklamacji
    >tylko sprawę przyjął na klatę- zapłaciłem mniej jak się należało,
    >trudno, za gapowe się płaci.

    Ale k*, bank powinien podac taka informacje wyraznie, a nie gdzies
    zadolowac.

> [...]
    >przeważnie nie więcej jak 100zł na niespodziewane wydatki typu piwo z
    >kolegą, wszędzie gdzie można kartą płacę. Ale debetówką

    No to widzisz - z KK byloby Ci podobnie wygodnie. Tylko czasem ta
    oplata za gapowe.

    Przy debetowce tez mozna - wyplacisz sobie 100zl z bankomatu, a
    zapomnisz, ze przeciez przyslali informacje o zmianie darmowych
    bankomatow :-)

    J.