  • 1. Data: 2017-03-23 21:02:54
    Temat: KK DB - chwalę :)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    KK DB. Omyłkowo nie spłaciłem całego zadłużenia. Płaciłem "w
    pośpiechu" i zamiast spojrzeć w wyciąg PDF zajrzałem w ST. A tam bank
    podaje dla zmylenia przeciwnika:
    Kwota zadłużenia wymagalnego z poprzedniego cyklu:
    Kwota zadłużenia *niewymagalnego* z poprzedniego cyklu:
    Minimalna kwota spłaty z poprzedniego cyklu:
    *Pozostało do spłaty* z poprzedniego cyklu:
    Pozostała do spłaty kwota minimalna z poprzedniego cyklu:

    I zamiast spłacić "pozostało do spłaty" spłaciłem "zadłużenie
    niewymagalne". No i poleciały odsetki :)

    Zauważyłem swój błąd dopiero na następnym wyciągu (jak wyczytałem
    naliczone odsetki). Złożyłem reklamację przez ST z prośbą o zwrot
    odsetek w ramach "dobrej długotrwałej współpracy". Oczywiście
    przyznałem że moja wina bo nie spłaciłem całości ale bank mnie zmylił
    podając kwotę niewymagalną ;)

    Po 3 tygodniach otrzymałem papierową odpowiedź na 1,5 strony, ze
    wskazaniem podstawy prawnej naliczenia odsetek (czego nie
    kwestionowałem), wskazaniem podstawy faktycznej (wytknięciem mi nie
    spłacenia zadłużenia).

    No i tak na koniec pisma:

    "Posiadacz Karty zobowiązany jest do spłaty zadłużenia w terminach i
    kwotach wskazanych w Zestawieniach Transakcji lub pismach Banku
    wzywających do uregulowania Zadłużenia, par 5 ust 12 Regulaminu.

    Natomiast informacje dotyczące karty kredytowej prezentowane w
    systemie db easyNET mają jedynie charakter pomocniczy. Przykro nam, że
    nie spełniają one Pana oczekiwań.

    Wobec powyższego nie mamy podstaw aby pozytywnie ustosunkować się do
    złożonej reklamacji.

    Niemniej, mając na uwadze dobro dalszej współpracy, podjęta została
    jednorazowa decyzja o anulowaniu odsetek od transakcji bezgotówkowych
    naliczonych w dniu..."

    A myślałem że takie rzeczy tylko w Citi :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2017-03-23 21:17:22
    Temat: Re: KK DB - chwalę :)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-03-23 o 21:02, WAM pisze:

> [...]
    > naliczonych w dniu..."
    >

    > A myślałem że takie rzeczy tylko w Citi :)

    nie tylko, w BZWBK też jednorazowo, wyjątkowo anulowali mi odsetki
    zamiast końcówkę 73 gr spłaciłem 37 gr i naliczyli mi odsetki od całej kwoty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2017-03-24 10:00:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >naliczonych w dniu..."
    >A myślałem że takie rzeczy tylko w Citi :)

    Moze zaczeli tracic klientow :-)

    Ale prawde mowiac ... czy jakis bank wyraznie pisze ile mu trzeba
    splacic ?
    Bo w Citi tez sie latwo pomylic. W mbanku, w BZ, tez.

    J.

  • 4. Data: 2017-03-24 10:04:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a jak wyglądał ten pośpiech ze spłatą ?
    Zajrzenie w wyciąg PDF to jedno kliknięcie więcej...
    Ale może się i tak zdarzyć - pierwszy raz oglądałeś "szczegóły karty" ? Jak widać
    "długotrwała współpraca" może i tak wyglądać ;>
    A na serio to w formularzu "spłać kartę" jest radio button "pozostała kwota do
    spłaty" i sama się podstawia, nie da się pomylić. Chyba że z innego banku spłacasz.

  • 5. Data: 2017-03-24 10:27:27
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 10:00:47 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale prawde mowiac ... czy jakis bank wyraznie pisze ile mu trzeba
    > splacic ?

    Chętnie bym zobaczyła wyciąg KK z takiego banku ;->

    > Bo w Citi tez sie latwo pomylic. W mbanku, w BZ, tez.

    Ale w Citi przynajniej boldem jest saldo, minimalna i termin spłaty.

    A w Mille na wyciągu jest wyboldowana tylko minimalna kwota do zapłaty i
    termin.
    Saldo zadłużenia dyskretnie, zwykłą czcionką.
    Obok (znowuż boldem i czcionką ze 2 pt większą) tekst "Wystarczy spłacić
    tylko minimalną kwotę spłaty xx,xx zł. Resztę możesz spłacić później"

    Pamiętam Polbankowe "Zapłać chociaż tyle" i minimalna.

    Robią wszystko, żeby tylko ominąć wzrokiem faktyczną kwotę spłaty.

    A Citi i tak jest najlepszy. Jak zrobiłam czeski błąd o 10 zł, to w
    ogóle żadnych odsetek nie naliczył i nawet nie dał mi szansy na
    powołanie się na długoletnią współpracę ;)

    --
    Imka

  • 6. Data: 2017-03-24 11:06:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Imka" napisał w wiadomości grup
    .net...
    >Chętnie bym zobaczyła wyciąg KK z takiego banku ;->

    Na wyciagu ... a na stronie internetowej ?

    A jak nie splacisz raz calosci, to na wyciagu ladnie podsumuja ostatni
    okres i poprzednie ?

    >Ale w Citi przynajniej boldem jest saldo, minimalna i termin spłaty.

    Saldo na stronie obejmuje tez transakcje juz po wyciagu, a minimalna
    mi nic nie daje.
    A jak karty nie uzywasz przez miesiac, to kolejne problemy :-)

> [...]
    >Pamiętam Polbankowe "Zapłać chociaż tyle" i minimalna.
    >Robią wszystko, żeby tylko ominąć wzrokiem faktyczną kwotę spłaty.

    Z czegos trzeba zyc, na pewo nie z kredytowania bezodsetkowego :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-03-24 11:18:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 24 Mar 2017 02:04:17 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Hmm, a jak wyglądał ten pośpiech ze spłatą ?
    Gdzieś na wyjeździe byłem, rzut oka w systemie przez telefon, zamiast
    pobierania pdf. Spłata z innego banku tego co się w oko rzuciło.

    >Zajrzenie w wyciąg PDF to jedno kliknięcie więcej...
    w DB? Chyba 2 kliknięcia a może nawet 3 ;)

    >Ale może się i tak zdarzyć - pierwszy raz oglądałeś "szczegóły karty" ?
    Nie. Ale chyba pierwszy raz spłacałem na podstawie tego co tam widać.
    A na pewno pierwszy raz dałem się wprowadzić w błąd.

    >A na serio to w formularzu "spłać kartę" jest radio button "pozostała kwota do
    spłaty" i sama się podstawia, nie da się pomylić. Chyba że z innego banku spłacasz.
    Z innego. W DB mam tylko KK.

    WAM

  • 8. Data: 2017-03-24 11:22:09
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 11:06:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na wyciagu ... a na stronie internetowej ?

    Wolę się posługiwać wyciągiem niż informacjami ze strony. Właśnie ze
    względu na różnorodną prezentację zadłużenia w iluś wersjach. Na wyciągu
    mam jednoznacznie powiedziane ile. Sprawdzam wtedy z własnymi
    wyliczankami (kontrola podstawą zaufania), podpinam slipy, płaczę i
    płacę :)

    > A jak nie splacisz raz calosci, to na wyciagu ladnie podsumuja ostatni
    > okres i poprzednie ?

    A nie wiem - nigdy mi się to jeszcze nie udało :)

    > Saldo na stronie obejmuje tez transakcje juz po wyciagu, a minimalna
    > mi nic nie daje.
    > A jak karty nie uzywasz przez miesiac, to kolejne problemy :-)

    I dlatego posługuję się i pisałam o wyciągu :)

    > Z czegos trzeba zyc, na pewo nie z kredytowania bezodsetkowego :-)

    Bba, o tym chyba wszyscy (na tej grupie ;) wiedzą.

    --
    Imka

  • 9. Data: 2017-03-24 11:23:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-03-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale prawde mowiac ... czy jakis bank wyraznie pisze ile mu trzeba
    > splacic ?
    > Bo w Citi tez sie latwo pomylic. W mbanku, w BZ, tez.

    w mBanku masz "kwota pozostała do spłaty". Jak tu się pomylić? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2017-03-24 12:36:24

    Fri, 24 Mar 2017 10:00:47 +0100, w
    <58d4e043$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ale prawde mowiac ... czy jakis bank wyraznie pisze ile mu trzeba
    > splacic ?

    Z Getinu do KK jest na wyciągu (papierowym wysyłanym do domu za free) wyraźnie
    napisane i pogrubione.
    W necie nie sprawdzałem, chyba nie ma, a może jest...