  • 1. Data: 2017-03-23 09:19:32
    Temat: Wypłata z karty prepaid USD
    Od: a...@g...com

    Mam fizyczną kartę prepaid USD. Jak najlepiej wypłacić środki będąc w Polsce?
    W zwykłym bankomacie pewnie dostanę PLN, co jest ok, pytanie tylko jaki % pójdzie na
    prowizje i przewalutowania (firma pobiera 3 USD za wypłatę)? 5%, 10%? Korzystał ktoś
    z tego sposobu?

    Przewalutowanie pewnie z USD na EUR i dopiero na PLN?

    A może jest jakaś bardziej opłacalna opcja? Oprócz wydania na zakupy zagranicą.
    Niestety nie chcę / nie mogę przelać środków na konto w Polskim banku.

    Adam

  • 2. Data: 2017-03-23 09:41:52
    Temat: Re: Wypłata z karty prepaid USD
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 23 Mar 2017 01:19:32 -0700, adam.korbiela wrote:

> [...]
    > wypłatę)? 5%, 10%? Korzystał ktoś z tego sposobu?
    >
    > Przewalutowanie pewnie z USD na EUR i dopiero na PLN?

    Przypuszczam, że nie znajdziesz tu żadnego jasnowidza.

    Odpowiedzi na każde z powyższych pytań możesz znaleźć tylko i wyłącznie w
    umowie/regulaminie banku, który kartę wydał.

  • 3. Data: 2017-03-24 13:37:59
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 09:19:33 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    > Niestety nie chcę / nie mogę przelać środków na konto w Polskim banku.

    Sprawdziłem dzisiaj jak wyglada sprawa wypłaty 400 PLN korzystając z karty w USD z
    odniesieniem do kursów NBP.

    Kurs średni NBP to 3,97 PLN, co obcciążyłoby 100,79 USD
    Kantor Alior - 3,94 PLN, obcciążyłoby 101,58 USD
    Planet Cash zaproponował kurs 3,65 PLN, co obcciążyłoby 109,67
    Ale wszystkich przebił Euronet zaproponował kurs wymiany 3,5007 co obcciążyłoby
    114,26 USD (aż zrobiłem zdjęcie)

    Najkorzystaniej wypadł ING z kursem 3,84 PLN co obcciążyło 104,06 USD i z tego
    skorzystałem.

    Adam

  • 4. Data: 2017-03-24 14:59:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a jak to sprawdziłeś ?
    Czyżby ING, euronet i planet cash miały DCC w bankomatach ?
    I alior - tylko alior, co ma bankomaty, to zupełnie co innego niż kantor aliora,
    porównaj sobie kursy, można spaść z krzesła.

    A sprawdzałeś już na karcie, na ile naprawdę przyszło obciążenie ?
    Choć tego to nie mogłeś zrobić, jak dziś wypłacałeś, możesz najwyżej sprawdzić sumę
    blokady - a obciążenie może przyjść w innej sumie niż blokada.

    Czy może to 3,84 to kurs ING dla wymiany walut ?
    Jeśli tak, to nie ma on nic do operacji kartami.

    Przy wypłacie PLN z bankomatu kartą USD zapłacisz:
    - prowizję organizacji za przewalutowanie - 0,2% MC, 0,3-0,4% visa - jeśli w zbiorze
    walut rozliczeniowych tej karty nie ma PLN (raczej nie ma),
    - prowizję banku-wystawcy ukrytą w kursie PLN-USD banku wystawcy - jeśli w zbiorze
    walut rozliczeniowych tej karty jest PLN (ale raczej nie ma),
    - prowizję banku-wystawcy "za transakcję zagraniczną" - jeśli mają taką złodziejską
    pozycję w TPiO, jak większość polskich banków,
    - prowizję za wypłatę z "obcego bankomatu" - jeśli taka jest w TPiO.

    Także żeby coś o tym więcej powiedzieć, to musisz napisać, jaaki to bank i jaka
    karta, najlepiej od razu z linkiem do TPiO (oby angielskiej).

  • 5. Data: 2017-03-24 23:11:08
    Od: a...@g...com

    Po wpisaniu kwoty w PLN pojawiła mi się informacja o kursie i kwocie w USD jaka
    będzie pobrana.
    Zdjęcia 3 brankomatów: Euronet, Planet Cash oraz ING
    http://imgur.com/a/DStXc

    O Kantorze Aliora i Aliorze wiem, dlatego nawet tam nie zaglądałem.

    Obciążenie na karcie na chwilę obecną (bo nie wiem czy może się jeszcze zmienić)
    wyszło 107.53 USD, co mniej więcej się zgadza.
    W ING PLN / USD 0.260159 dało to 104.06 USD i do tego stała prowizja 3.15 USD co
    razem daje 107,21 USD (różnica 0,32 USD)

    Karta jest od Payoneer, link do cennika - https://www.payoneer.com/fees/
    Na samym dole "OPTIONAL: Use the Payoneer Prepaid MasterCard(R)"

    Adam

  • 6. Data: 2017-03-25 08:41:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Da się taką kartę podpiąć do paypala?
    A do amazona?
    BTW w niektórych sklepach w Polsce można płacić w walucie, ale nie wiem, czy dotyczy
    to także obciążania obcych kart bezpośrednio walutą?

    -----

  • 7. Data: 2017-03-25 13:11:33
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 25 marca 2017 08:41:24 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Da się taką kartę podpiąć do paypala?
    > A do amazona?
    > BTW w niektórych sklepach w Polsce można płacić w walucie, ale nie wiem, czy
    dotyczy to także obciążania obcych kart bezpośrednio walutą?

    Nie próbowałem z Paypalem ani Amazonem.

    Adam

  • 8. Data: 2017-03-25 23:04:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wow, więc jednak te bankomaty mają DCC. Ciekawe, czy tylko dla MC czy też dla visa'y?
    Alę śmiesznie brzmi napisane po polsku "transakcja w twojej walucke krajowej - USD"
    ;>
    A wg euronetu USD płaci się w Wielkiej Brytanii ;P

    Inna sprawa, że (jak widać też na screenach) DCC jest tylko opcją, której można nie
    zaakceptować - jest spora szansa, że bez DCC wyszłoby taniej, i to niezależnie od
    operatora bankomatu - ale jeszcze w TOiP payoneer nie zaglądałem.
    Ew. wypłać jeszcze raz, może być mniejsza suma, oczywiście odrzucając propozycję DCC
    - w ING klawisz z lewej strony "kontynuuję bez przewalutowania".
    Uwaga - czasem namolnie pyta kilka razy i kilka razy trzeba się nie zgodzić.

  • 9. Data: 2017-03-25 23:08:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A gdzie to w PL można płacić w walucie?
    Tzn. teoretycznie wszędzie powinni akceptować euro.
    A czy na kantor trzeba mieć pozwolenie?

    Inna sprawa, że i tak się to nie opłaci, zapłacisz w walucie ale po kursie sklepu,
    marnym - czyli jak z DCC, będziesz orżnięty.
    I nic nie da, że obciąża Ci kartę w walucie, skoro przepłacisz w cenie towaru.

  • 10. Data: 2017-03-26 10:41:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co to jest DCC?

    -----