  • 1. Data: 2017-03-27 16:17:48
    Temat: o kur... "PRZEL.WAL.WYCH. KOSZT BENEFICJENTA"
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    wchodze dziś na konto w mbanku, a tam kurwa stówa poleciała z opisem
    "PRZEL.WAL.WYCH. KOSZT BENEFICJENTA"
    co to kurwa za jakieś sztuczki? POMOCY!

  • 2. Data: 2017-03-27 16:30:14
    Temat: Re: o kur... "PRZEL.WAL.WYCH. KOSZT BENEFICJENTA"
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A nie robiłeś jakiegoś przelewu zagranicznego?
    Choć pewnie coś im się powaliło, u mnie nic z konta nie znikło, ale przy próbie
    wyświetlenia historii dostaję tylko "Przykro nam, usługa jest w tej chwili
    niedostępna" - co ciekawe, po kliknięciu w "zmień widok" pokazuje.
    Sprawa do reklamacji, choć pewnie dziś będzie się trudno dodzwonić...
    Podobno jeszcze w marcu mają wprowadzić HCE, może to takie pierwsze jaskółki?

  • 3. Data: 2017-03-27 16:49:23
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    tak przelewałem miesiąc temu i wtedy też oczywiście walneli sporo...

    co to ten HCE?

    (dzięki)

  • 4. Data: 2017-03-27 17:02:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to poznałeś urok przelewów SWIFT - po miesiącu przyszło rozliczenie kosztów banku
    odbiorcy (beneficjenta przelewu).
    W mBąku w formatce przelewów zagranicznych jest kiszkowato nieco, do wyboru są tylko
    opcje OUR i SHA.
    Zapewne wybrałeś opcję OUR - że pokrywasz koszty banków nadawcy, ew. pośredniczących
    i odbiorcy.
    Jakbyś wybrał SHA, to pokrywałbyś tylko koszty mBanku, a koszty ew. banków
    pośredniczących oraz banku odbiorcy (ta dzisiejsza stówa) pokryłby odbiorca przelewu
    - niestety zwykle w taki sposób, że zaksięgowaną sumę przelewu zmniejszyliby mu o
    sumę tych kosztów - i pewnie byłyby z tego powodu jakieś nieporozumienia.

    Także jak widać nie błąd.

    A HCE to "karta w telefonie komórkowym", do takiego "prawdziwego" "płacenia
    telefonem", czyli przez apkę mobilną, a nie tak, jak teraz jest w mBąku, gdzie
    "płacić telefonem" możesz jak sobie nakleisz na niego naklejkę zbliżeniową ;>
    Inna sprawa, czy taka naklejką nie jest lepsza niż HCE - to wszystko zależy od tego,
    co się optymalizuje.

  • 5. Data: 2017-03-27 17:57:06
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    (dzięki)

    jejku, wpłaciłem 800 pln, wtedy walneli 100 i teraz znowu 100?

    no to kur... interes zrobiłem...

  • 6. Data: 2017-03-27 20:52:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No tak, 25% prowizji jest bolesne.
    Ale takie są opłaty SWIFT - ale też nie używa się tego do placenia za waciki, tylko
    np. za tankowiec ropy.
    Jeśli przelew był do kraju EOG (UE+EFTA) i planujesz następne, to tańszy będzie SEPA
    - zapłacisz mBąkowi 5zł + 3% sumy za przewalutowanie z PLN na EUR i ew. jeszcze
    prowizję ukrytą w kursie w banku w kraju docelowym, jeśli nie jest w strefie euro.
    Jeszcze taniej możesz mieć z kantoru aliora.

  • 7. Data: 2017-03-28 11:18:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU" napisał
    >jejku, wpłaciłem 800 pln, wtedy walneli 100 i teraz znowu 100?
    >no to kur... interes zrobiłem...

    Nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz.
    Trzeba sie bylo spytac najpierw ile to bedzie kosztowac.

    J.

  • 8. Data: 2017-03-30 13:30:36
    Od: TK <TakToJa@TakToJa.>

    To już taniej wychodzi płatność jakąkolwiek kartą wydaną do konta.
    Oczywiście jeśli jest taka możliwość opłaty.

  • 9. Data: 2017-03-30 13:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TK" napisał w wiadomości grup
    >To już taniej wychodzi płatność jakąkolwiek kartą wydaną do konta.
    >Oczywiście jeśli jest taka możliwość opłaty.

    Pewnie nie ma, i w tym problem.
    A te oplaty ... no coz, po prostu takie sa, tylko w Unii mniejsze.

    W pewnych warunkach moze sie oplacic kupienie karty przedplaconej,
    wyslanie listem, a potem wplacic odpowiedznia kwote i niech sobie
    odbiorca w bankomacie wybierze.

    J.

  • 10. Data: 2017-03-30 15:44:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-03-30 o 13:50, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > W pewnych warunkach moze sie oplacic kupienie karty przedplaconej,
    > wyslanie listem, a potem wplacic odpowiedznia kwote i niech sobie

    Chyba nie zwróciliście uwagi na to, kto miał problem.
    Przecież Unia Europejska wraz z Donaldem Tuskiem robią mu na przekór,
    nawet z paczkomatów nie może skorzystać. Tak go nie lubią. ;)
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl