  • 31. Data: 2008-11-06 12:07:40
    Temat: Re: Jako to z tą opieką klienta w Citi wygląda
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 19:32:00 +0100, Mithos napisał(a):

    > 1. W przypadku fraudu nie tracisz swoich pieniedzy.

    Nieprawda - mnie w jednym wypadku citi olało i kasy nie odzyskałem, mimo
    ewidentnego oszustwa

    > 3. Ma sie rozne ubezpieczenia, programy partnerskie i inne pierdoly,
    > ktorych w debetowkach nie ma.

    Potrzebne jak zęby w doopie, a w większości służące wyłącznie ukrywaniu
    prowizji dla banku

    T.

  • 32. Data: 2008-11-06 17:03:34
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 22:29:54 +0100, Mithos napisał(a):

    > Zanim bank rozpatrzy reklamacje to minie kilka miesiecy. Przy KK mam
    > zablokowane wtedy srodki banku. Przy karcie debetowej mam zablokowane
    > moje wlasne pieniadze.

    Do płacenia przez www albo zdalnie, bo chyba o to tutaj chodzi, możemy
    mieć osobne konto np u mnie teraz jest to polbank. Przelewam tam lub
    wpłacam przez wpłatomat mniej więcej kwotę transakcji i tyle. Raczej się
    nikomu nie uda z niego za wiele wyciągnąć. A przelicznik jest naprawdę
    tak dobry i zostają mi realne pieniądze w kieszeni a nie jakieś gdzieś
    tam punkty, które być może na coś sensownego wymienię albo i nie ;)

    Xenocide

  • 33. Data: 2008-11-06 17:25:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Nie. "klient jest winny X PLN, których do tej pory nie wpłacił".
    > Niech teraz klient udowadnia, że wpłacić nie musiał.

    Zablokowana kwota frauda nie jest w ogole widoczna jako zadluzenie. Tak
    wiec nie ma raczej podstaw do jej raportowania w BIK.

    Ja na swojej KK mialem fraud, rozpatrzenie reklamacji zajelo pol roku i
    w BIK nic sie nie znalazlo.

    > A na tym koncie te pieniądze znajdą się "automagicznie"? Trzeba przelewać
    > z głównego konta, tak samo jak na "drugie konto z kartą"

    Prosze... przeciez to 3 clickniecia.

    > Zniżki? Zwykle (=nie przypominam sobie innego przypadku przy moich zakupach)
    > okazywało się że gdzieś indziej[1] mogę dany towar kupić taniej niż ze "zniżką"
    > (i to płacąc kartą)

    Ja czasem nie mam czasu szukac czy dany towar kosztuje 10 zl mniej w
    innym miejscu, a znizki na KK zalatwiaja sprawe automatycznie. Poza tym
    pewne rzeczy sa dostepne tylko w okreslonych sklepach i nie mozna ich
    kupic "gdzie indziej taniej".

    > Zostają tylko programy partnerskie.
    > Jedyny sensowny dla mnie to ... BP [2]
    > a i tam przeliczniki są takie sobie.

    Moze i takie sobie ale skoro mozna miec cos darmowo, to chyba lepiej to
    miec niz nie miec.

    --
    Mithos

  • 34. Data: 2008-11-06 17:26:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
> [...]
    > tak dobry i zostają mi realne pieniądze w kieszeni a nie jakieś gdzieś
    > tam punkty, które być może na coś sensownego wymienię albo i nie ;)

    Ale to jest zawsze osobne konto, osobna karta i osobne problemy.

    --
    Mithos

  • 35. Data: 2008-11-06 17:33:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Zablokowana kwota frauda nie jest w ogole widoczna jako
    > zadluzenie. Tak wiec nie ma raczej podstaw do jej raportowania w BIK.

    A teraz: bank odrzucił reklamację, Ty idziesz do sądu.
    Dalej twierdzisz, że bank nie ma pdstaw tego wpisać?
    KJ

  • 36. Data: 2008-11-08 19:52:20
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > Zanim bank rozpatrzy reklamacje to minie kilka miesiecy. Przy KK mam
    > zablokowane wtedy srodki banku. Przy karcie debetowej mam zablokowane moje
    > wlasne pieniadze.

    W wiekszosci kart tak bedzie ale nie we wszystkich. Sa (byly)
    debetowki, gdzie w przypadku reklamacji od razu zostala
    zwraca sporna czesc a ewnetualnie po odrzuceniu reklamacji
    zabierano z konta (plus odsetki). Tak mowil regulamin
    o debetowej Visie Gold z mBanku.
    Z drugiej strony nie jestem przekonany czy we wszystkich
    bankach tak pieknie i milo jak piszesz splata karty kredytowej
    gdy na wyciagu znajdzie sie sporna transakcja jak piszesz.

    Swego czasu bylo glosno o kliencie, ktoremu Raiffeisen
    odrzuicl reklamacje transakcji internetowej wykonanej KK.
    Jakie mial gosc pocieszenie z tego, ze transakcja zotala
    wykonana KK a nie debetowka (pomijajac nawet fakt,
    ze wieloma debetowkami nie da sie placic w Internecie)?

    Zauwaz, ze KK ma dosc duzy limit, w wiekszosci
    przypadkow jakie znam to >= 2 * zarobki. Takie pieniadze
    trzyma sie na jakichs kontach oszczednosciowych, lokatach
    itp. a nie na rorze do ktorego jest debetowka. Wiec
    sklonowana czy skradziona KK mozna zrobic duzo wiecej
    szkod niz debetowka.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 37. Data: 2008-11-11 22:25:33
    Temat: Re: Jako to z t? opiek? klienta w Citi wygl?da
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 8 Nov 2008 20:52:20 +0100, "Marcin" <u...@u...eu> wrote:

> [...]
    >wykonana KK a nie debetowka (pomijajac nawet fakt,
    >ze wieloma debetowkami nie da sie placic w Internecie)?

    Takie, że mógł powiedzieć 'Wasze żądanie jest bezzasadne, kierujcie
    sprawę do sądu'.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 38. Data: 2008-11-12 18:48:26
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    wiadomości news:4i1kh4pbqppen59vd74vr976j3csqfrdhd@4ax.com...

    > Takie, że mógł powiedzieć 'Wasze żądanie jest bezzasadne, kierujcie
    > sprawę do sądu'.

    Bank idzie do sadu z BTE i od razu masz komronika.
    (Chyba, ze ktorys bank w Polsce nie wymaga podpisania
    zgody na BTE przy umowie kredytowej)
    Potem mozesz sie ewentualnie przepychac z bankiem
    po sadach.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 39. Data: 2008-11-12 20:23:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Marcin" <u...@u...eu> writes:

    > Witam
    >
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:4i1kh4pbqppen59vd74vr976j3csqfrdhd@4ax.com...

    > Bank idzie do sadu z BTE i od razu masz komronika.

    BTE mozna "oprotestować"o ile wiem i wtedy sprawa idzie normalnym trybem.
    O ile oczywiście przypadkiem bank w sądzie nie poda dawno nieużywanego
    adresu klienta.
    Natomiast gdy bank w pisze do BIK, że "kowalski tyle to a tyle wisi"
    to wtedy kowalski musi wykazać, ze jednak nie wisi.

    KJ

  • 40. Data: 2008-11-12 20:48:46
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil "Jońca" wrote:

    > BTE mozna "oprotestować"o ile wiem i wtedy sprawa idzie normalnym
    > trybem.

    O ile ja wiem, to żaden "protest" nie pomoże.
    BTE po nadaniu klauzuli wykonalności przez sąd staje się tytułem
    wykonawczym,
    a sąd klauzulę nadaje w ciągu trzech dni i rozpatruje tylko stronę formalną.
    AFAIK to masz sprawę załatwioną jak w "normalnym" trybie.
    Zostaje jeszcze powództwo przeciwegzekucyjne. Sąd może zawiesić postępowanie
    egzekucyjne, ale nie ma takiego obowiązku.