  • 1. Data: 2003-07-03 13:41:31
    Temat: Jaki wybrac bank (karty, bankomaty)
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    Witam,

    Zaczyna sie zycie studenta, przeniesienie do innego miasta. Co za tym idzie
    chcialby zalozyc sobie konto (czy moze cos innego?) by zapewnic swobodny
    transfer gotowki pomiedzy rodzina a moja osoba.

    Nie orientuje sie w ogole w temacie bankowosci, dlatego prosze o rade,
    ktory bank, jaka karta, itp.

    Dodam ze rodzice maja rachunki w PKO, a miejscem przeze mnie obranym na
    przyszle lata jest Krakow.

    Nie wiem, co jest wazne, tzn jakie informacje wziac pod uwage, czym sie
    kierowac wyborem banku.

    Liczba bankomatow na terenia krakowa,
    Pobieranymi oplatami za uslugi?
    Znizkami dla studentow?

    Przegladalem kilka stron bankow polskich, ale kazdy w 20% pisze dla mnie
    jezykiem niezrozumialym, i oczywiscie wszystkie zachwalaja swoje uslugi.
    Czy jest gdzies jakis niezalezny ranking?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi i czekam na propozycji, glownie od studentow,
    ktorzy moga poprzec swoje wypowiedzi doswiadczeniem w tej materii.

    Pozdrawiam.

    --
    .::piko::.. ........................
    :GG: 2147700 | http://www.piko.tk::

  • 2. Data: 2003-07-03 13:58:17
    Temat: Re: Jaki wybrac bank (karty, bankomaty)
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Piotr Konieczny <p...@s...must.die> napisał(a):

    > Witam,
    > Również witam
    > Zaczyna sie zycie studenta,
    Życzę powodzenia

    przeniesienie do innego miasta. Co za tym idzie
    > chcialby zalozyc sobie konto (czy moze cos innego?) by zapewnic swobodny
    > transfer gotowki pomiedzy rodzina a moja osoba.
    Czyli bezpłatne wpłaty gotówkowe w rodzinnym mieście.

    > Nie orientuje sie w ogole w temacie bankowosci, dlatego prosze o rade,
    > ktory bank, jaka karta, itp.
    >
    > Dodam ze rodzice maja rachunki w PKO,
    PKO BP czy PEKAO (z żubrem)?
    a miejscem przeze mnie obranym na
    > przyszle lata jest Krakow.
    >
    > Nie wiem, co jest wazne, tzn jakie informacje wziac pod uwage, czym sie
    > kierowac wyborem banku.
    >
    > Liczba bankomatow na terenia krakowa,
    Tak
    > Pobieranymi oplatami za uslugi?
    Tak
    > Znizkami dla studentow?
    Tak
    Również oprocentowanie depozytów.
> [...]
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi i czekam na propozycji, glownie od studentow,
    > ktorzy moga poprzec swoje wypowiedzi doswiadczeniem w tej materii.

    mBank+Inteligo

  • 3. Data: 2003-07-03 13:58:31
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Konieczny" <p...@s...must.die> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    studentow,
    > ktorzy moga poprzec swoje wypowiedzi doswiadczeniem w tej materii.

    Witam!!
    Nie piszesz czy, ma to byc bank z odzialami. Jesli nie, to polecam Ci
    mBank - bezplatne prowadzenie, przelewy, karta Visa Electron i wyplaty z
    bankomatow Euronetu. W niedalekiej przyszlosci maja postawic kisoki w
    wiekszych miastach , w ktorych bedzie mozna wplacac gotowke. Drugim
    wariantem jest VW Bank Direct, takze bez odzialow, bezplatnym prowadzeniem ,
    karta VE (rozliczana w Euro), przelewami, tokenem. Wyplata ze wszystkich
    bankomatow w kraju powyzej 400 pln darmowa, ponizej 1,5 pln.
    Jesli potrzebujesz odzialow polecam MuliBank. Studenckie MultiKonto Jestem.
    Prowadzenie 1pln miesiecznie, bezplatne bankomaty Euronetu i przelewy, karta
    VE platna nie pamietam ile, ale chyba 1 pln.
    Kiedys byl jeszcze LgNet, ale pozostalo po nim juz tylko wspomnienie, po tym
    jak wchlonela go Nordea, ale to juz OT. :P

    W razie jakichs watpliwosci pytaj.

    Pozdr Michal

  • 4. Data: 2003-07-03 14:47:56
    Od: "david" <d...@p...fm>

    jeżeli bank z oddziałami to BPH PBK i konto Sezam Student, płaci się 3zł
    miesiącznie i masz już w to wliczone prowadzenie konta, obsługę przez
    internet, przelewy internetowe, usługę SMS i WAP, karta Visa Electron ważna
    2 lata jest bezpłatna

    a jeżeli nie potrzebujesz oddziałów to polecam mBank i jego eKonto

    pozdr
    david

  • 5. Data: 2003-07-03 15:41:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiącznie i masz już w to wliczone prowadzenie konta, obsługę przez
    > internet, przelewy internetowe, usługę SMS i WAP, karta Visa Electron

    Jesli bank z oddzialami to eSuperkonto w PKO BP.
    Kosztuje tez 3zl/mc i dostajesz token.
    Bankomatow bezprowizyjnych znacznie wiecej i to w calej Polsce (chyba
    bedziesz mial jakies wakacje...).
    A i rodzinka bedzie miala tanio bo przelewy z PKO BP (o ile o tym
    pisales...;-)) beda mieli darmo. Latwiej bedzie ich namowic na
    zasilenie...;-))
    Ty bedziesz mial wszystkie przelewy darmo, mozliwosc wplaty gotowki w
    placowce za darmo. Karta VE za darmo na 2 lata.

    > a jeżeli nie potrzebujesz oddziałów to polecam mBank i jego eKonto

    Popieram, tylko ta bariera psychologiczna dla rodzinki - platne przelewy na
    twoje konto...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2003-07-03 15:50:28
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    "Slawek Kos" <s...@k...pl> 's told us in
    news:be1it4$q59$1@nemesis.news.tpi.pl :

> [...]
    > Ty bedziesz mial wszystkie przelewy darmo, mozliwosc wplaty gotowki w
    > placowce za darmo. Karta VE za darmo na 2 lata.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Hm.. Co znaczy ,,za darmo''? Chodzi o oplate za wyrobienie karty, czy
    oplate kazdorazowa, pobierana podczas transakcji via karta?

    > Popieram, tylko ta bariera psychologiczna dla rodzinki - platne
    > przelewy na twoje konto...;-)

    Czy ktos sie orientuje ile kosztuje ta ,,platnosc'' za przelew
    z PKO BP -> mBank?

    PS: A moze ktos zna jakas stronke w sieci wyjasniajaca te wszsytkie tajniki
    :) Moze FAQ grupy?

    Pozdrawiam.

    PS: Kiedy wazne jest by bank posiadal oddzialy?

    Dziekuje za odpowiedzi, prosze o wiecej ;-) Ide sprawdzac zasugerowane
    przez Was nazwy kont na sieci.

    --
    .::piko::.. ........................
    :GG: 2147700 | http://www.piko.tk::

  • 7. Data: 2003-07-03 15:57:24
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl> 's told us in
    news:be1cpp$ik6$1@inews.gazeta.pl :

    > mBank+Inteligo

    informacja z sieci: http://news.di.com.pl/?lp=3808

    #v+
    Jestem nieszczesliwym posiadaczem konta w Inteligo i jestem bardzo
    niezadowolony z tego banku zamierzam sie przesiasc na mBank. Inteligo
    pobiera kase za przelewy i 1zł co miesiac za karte a jak sie ma ponizej
    100zł to jeszcze 5zł na miesiac. A mBank nic. Jedyna przewaga Inteligo to
    to ze ma wiecej bankomoatów i mozna wplacac kase w PKO. Idealnym
    rozwiazaniem jest trzymac kase na koncie mBanku a jak chce sie wyplacic to
    przelac na inteligo i wyplacic w bankomacie PKO :P
    #v-

    No to cos chyba kiepsko na tym wyjde skoro Inteligo pobiera _takie_ oplaty.
    Ale nie wiem tez czy dobrze zrozumialem znak + w Twojej odpowiedzi. Czyzby
    oznaczal on ta metode ktora zostala opisana w zacytowanym przeze mnie
    powyzej fragmencie? (tzn. przelewanie z mBanku do Inteligo i wyplata?)

    --
    .::piko::.. ........................
    :GG: 2147700 | http://www.piko.tk::

  • 8. Data: 2003-07-03 17:24:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Konieczny" <p...@s...must.die> napisał w wiadomości
    ..
    > "Slawek Kos" <s...@k...pl> 's told us in

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Hm.. Co znaczy ,,za darmo''? Chodzi o oplate za wyrobienie karty, czy
    > oplate kazdorazowa, pobierana podczas transakcji via karta?

    Oplata za wydanie pierwszej karty VE 0,00zl. Karta wazna 2 lata. Oplata za
    uzytkowanie 0,00zl/mc. Standardowe warunki, jak u mojego przedpiszcy.
    Transakcje bezgotowkowe karta sa w wiekszosci bankow bezprowizyjne (dla
    VE/Maestro to chyba we wszystkich bankach bez prowizji, dla pozostalych
    roznie)

    > Czy ktos sie orientuje ile kosztuje ta ,,platnosc'' za przelew
    > z PKO BP -> mBank?

    Przelew - 3,00zl/szt.
    Wplata gotowkowa - 0,5% ale nie mniej niz 4,50zl (a moze juz drozej, niech
    mnie kto poprawi...)
    Chyba, ze zlecenie stale - 1,00zl/szt.

    > PS: Kiedy wazne jest by bank posiadal oddzialy?

    Kiedy potrzebujesz wplacic gotowke bez prowizji
    Kiedy potrzebujesz wyplacic jednorazowo wiecej niz limit karty
    Kiedy chcesz spotkac zywego czlowieka i mu nawrzucac...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2003-07-03 19:50:43
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > oznaczal on ta metode ktora zostala opisana w zacytowanym przeze mnie
    > powyzej fragmencie? (tzn. przelewanie z mBanku do Inteligo i wyplata?)

    Tak,Inteligo do wpłat bez prowizji i wypłat gotówki(bez prowizji w
    bankomatach PKOBP i oddziałach)nawet do wysokości salda.Dodatkowo kartą
    Inteligo można płacić w sieci i przez telefon.
    Jeśli nie aktywujesz karty to za nią nie płacisz.
    mBank:oprocentowanie,fundusze inwestycyjne,darmowa VE do ekonta,karta
    kredytowa dla studenta,darmowe przelewy.
    Jak uniknąć płacenia za konto Inteligo?
    W ramach konta możesz założyć dowolną liczbę rachunków,zakładasz jeden taki
    rachunek(oprócz głównego)wpłacasz tam 100pln i już po kłopocie.
    Przelewy Z konta Inteligo na rachunki w Inteligo i PKO BP są bez opłat.
    Przelewy z rach. w PKO BP na rach Inteligo też za darmo(o ile dobrze
    pamiętam).

  • 10. Data: 2003-07-03 20:27:40
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    http://www.bankier.pl/narzedzia/wyszukiwarki/konta/