  • 11. Data: 2003-07-03 20:39:14
    Temat: Re: Jaki wybrac bank (karty, bankomaty)
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    Piotr Konieczny <p...@s...must.die> 's told us in
    news:Xns93AD9FA626EFpikospammustdiezerom@127.0.0.1 :

    [ciach]

    To teraz opisze rezultaty moich poszukiwan, gdyby ktos w podobnej sprawie
    przeszukiwal archiwum:

    Najpierw przydatne linki:

    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,32049,823215.html
    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33211,822887.html
    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,32049,823252.html
    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,32049,823240.html
    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,32049,822860.html
    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,32049,382432.html
    http://e-platnosci.23.pl/banki/
    http://www.ebanki.pl/artykuly/index.html
    http://www.faq4pbb.prv.pl/

    Zdecydwoalem sie na dwa konta. mBank i Inteligo. Za inteligo przemowilo
    tylko i wylacznie to ze rodzina bedzie miala darmowe wplaty, a ja mozliwosc
    korzystania ze sklepow internetowych, latwiej niz przez mBank (chyba ze
    ktos zna jakas prosta metode na mBank)
    W koncu utrzymanie mBanku mnie nic nie kosztuje, a przelanie na nie goowki
    z Inteligo wydaje sie proste i rowniez niekosztowne.

    Mam jednak jeszcze ciagle troche niejasnosci:

    Odnosnie mBanku:
    1)wyciag miesieczny transakcji z konta jest platny 5PLN, ale przeciez mozna
    samemu to robic, opierajac sie na historii konta, ew. uzywajac programu
    mbanktext, Mysle sie?

    2) Co to sa sesje ELIXIR

    3) Na jakiej zasadzie oblicza sie srednie miesieczne saldo? (co zrobic zeby
    miec np. 100PLN salda na Inteligo? Wystarczy wplacic 100PLN i je wyplacic?
    Czy moze 100 caly czas ma byc obecne?)

    4) w ogole jaki jest sens na mBanku karty Debetowej Wirtualnej? Czemu
    zwykla VE nie moze spelniac jej funkcji?

    To chyba wszystko. Dziekuje Wam za odpowiedzi.

    PS: FAQ grupy wypadaloby troche uaktualnic :)

    --
    .::piko::.. ........................
    :GG: 2147700 | http://www.piko.tk::

  • 12. Data: 2003-07-03 20:49:07
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Konieczny" <p...@s...must.die> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    mozna
    > samemu to robic, opierajac sie na historii konta, ew. uzywajac programu

    Nie

    > 2) Co to sa sesje ELIXIR

    W godzinach tych sesji realizowane sa przelewy miedzybankowe.

> [...]
    zeby
    > miec np. 100PLN salda na Inteligo? Wystarczy wplacic 100PLN i je wyplacic?

    Jest to srednie miesieczne saldo. tzn 100pln przez caly miesiac, albo 3100
    pln przez jeden dzien

    > 4) w ogole jaki jest sens na mBanku karty Debetowej Wirtualnej? Czemu
    > zwykla VE nie moze spelniac jej funkcji?

    Zwykla VE nie mozna placic w necie, wyjatkiem jest tylko VE Inteligo. Wedlug
    mBank Wirtualna Karta jest bezpieczniejsza, a poza tym zarabiaja dodatkowo
    na niej.

  • 13. Data: 2003-07-03 20:53:13
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Piotr Konieczny <p...@s...must.die> napisał(a):

> [...]
    > samemu to robic, opierajac sie na historii konta, ew. uzywajac programu
    Z papierowyc wyciągów w mBanku NALEŻY zrezygnować.

    http://www.ebanki.pl/artykuly/kir.html#Sesje

    > 3) Na jakiej zasadzie oblicza sie srednie miesieczne saldo? (co zrobic zeby
    > miec np. 100PLN salda na Inteligo? Wystarczy wplacic 100PLN i je wyplacic?
    > Czy moze 100 caly czas ma byc obecne?)
    Peniej jest gdy cały miesiąc jest te 100pln na koncie.

  • 14. Data: 2003-07-04 09:25:12
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Piotr Konieczny wrote:

    > Czy ktos sie orientuje ile kosztuje ta ,,platnosc'' za przelew
    > z PKO BP -> mBank?

    Tu masz pełną TOiP PKO BP: http://www.pkobp.pl/taryfy/index0.xml -
    poszukaj.

    > PS: A moze ktos zna jakas stronke w sieci wyjasniajaca te wszsytkie
    > tajniki :) Moze FAQ grupy?

    http://www.ebanki.pl/artykuly/konta_polecane.html - ale już trochę
    nieaktualne dane. Na przykład Pekao ani ING-u ostatnio się tu nie poleca
    po ostatnich zmianach w ofercie ;) BZWBK też ma już opinię lekko
    spapraną. Natomiast twarz odzyskuje Millennium, kiedyś uważane za drogi
    i nieatrakcyjny bank. Podobnie Citi. Nowym hitem jest Volkswagen Bank po
    ostatnich zmianach.
    http://www.faq4pbb.prv.pl/ - FAQ grupy.

    > PS: Kiedy wazne jest by bank posiadal oddzialy?

    Jeśli będziesz miał mały obrót gotówkowy i korzystał z podstawowych
    usług bankowych, to dosyć rzadko. Zakładam że będziesz miał dostęp do
    internetu.

    A w ogóle to proponuję Ci przed podjęciem decyzji zorientować się, jakie
    banki i bankomaty mieszczą się w okolicy Twojej uczelni i
    mieszkania/akademika - bez sensu żebyś zakładał konto, z którego rzadko
    będziesz mógł podjąć kasę za darmo albo będziesz musiał szukać
    bankomatu. Przyda Ci się http://www.wabank.pl/nasze_bazy.html - chyba
    najlepsza i najczęściej aktualizowana baza danych.

    Jakbyś miał pytania, to nie krępuj się :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 15. Data: 2003-07-04 09:50:47
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:
    [...]

    Ee, spóźniłem się - wcześniej nie ściągnęły mi się wszystkie posty...

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl