  • 11. Data: 2003-02-12 09:02:27
    Temat: Re: Jaki kredyt hipoteczny polecacie na dzisiaj?
    Od: Lechu <k...@s...yahoo.com>

    On Tue, 11 Feb 2003 23:36:17 +0000 (UTC), "Savo"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >---

    >Mozesz podac wiecej szczgolow? Jaki miasto, czy mieszkanie ma juz urzadzona
    >KW, ile zamierzasz zainwestowac wlasnych srodkow?
    >Podaj jak nawiecej szczegolow wtedy bedzie cos latwiej powiedziec
    >pozdrawiam
    >Savo
    Warszawa , mieszkanie ma ksiege wieczystą, wartość 425 tys. wkład
    własny 270 tys.

    Jeszcze mam jeden problem - w zasadzie to mam tylko 170tys.PLN i
    kawalerke warta 100tys. ale dzisiaj mi powiedzieli w Urz. Skarbowym ze
    najpierw musze sprzedac ta kawalerke a POTEM kupic nowe mieszkanie bo
    mi dowalą 10% podatku. Chyba nie mam wyjścia i musze sprzedac
    kawalerke. Jest ryzyko ze mi przejdzie kolo nosa mieszkanie ktore chce
    kupic.

    L.

  • 12. Data: 2003-02-12 10:00:52
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lechu" <k...@s...yahoo.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi dowalą 10% podatku. Chyba nie mam wyjścia i musze sprzedac
    > kawalerke. Jest ryzyko ze mi przejdzie kolo nosa mieszkanie ktore chce

    Jeśli sprzedasz 5 lat od kupienia to zapłacisz podatek, chyba, że pieniądze
    te w ciągu 2 lat przeznaczysz znów na cele mieszkaniowe, co musisz
    zadeklarować w US w ciągu 2 tyg. od sprzedaży.
    Zdaje się, że można przeznaczyć te pieniądze na spłatę kredytu
    mieszkaniowego.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 13. Data: 2003-02-12 10:14:49
    Od: "Ewa" <e...@t...com.pl>

> [...]
    > mi dowalą 10% podatku. Chyba nie mam wyjścia i musze sprzedac
    > kawalerke. Jest ryzyko ze mi przejdzie kolo nosa mieszkanie ktore chce

    Witam ,

    jezeli najpierw kupisz mieszkanie , a potem sprzedasz kawalerkę , to aby nie
    płacić 10 % podatku ( jeżeli sprzedajesz kawalerkę przed upływem 5 lat ) to
    przy akcie notarialnym oświadczasz notariuszowi ,iż kwota
    uzyskana ze sprzedaży zostaje przeznaczona na zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych.
    Taka potrzebą jest w tym przypadku spłata kredytu mieszkaniowego ,
    zaciągnietego na zakup innego mieszkania.
    Tylko rzeczywiście musisz te kwote przeznaczyć na spłatę kredytu
    mieszkaniowego.

    Ewa G.

  • 14. Data: 2003-02-12 10:25:41
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > mozesz w paru slowach napisac czemu odradzasz?

    W Planach Finansowych MultiBanku kredyt mieszkaniowy NIE jest oprocentowany w
    oparciu o stawki rynku międzybankowego. Przeczytaj dyskusję pt. "Wyszczegać się
    jak ognia i zarazy". Polecam oferty w rodzaju WIBOR3M + marża, gdzie wielkość
    marży jest wpisana do Umowy. Jesteś wtedy NIEZALEZNY od banku i zarządzeń jego
    Prezesa. Tensor1.
    PS Nie daj się też złapać na "ofertę" BZWBK - 6,99%.

  • 15. Data: 2003-02-12 10:32:55
    Od: t...@p...onet.pl

    -----------------------
    -

> [...]
    > mi dowalą 10% podatku. Chyba nie mam wyjścia i musze sprzedac
    > kawalerke. Jest ryzyko ze mi przejdzie kolo nosa mieszkanie ktore chce

    Przy takiej wielkości wkładu własnego (170 tys -> 40%) zdecydowanie polecam KB.
    Oprocentowanie WIBOR3M+1%, co dzisiaj daje mniej niz 7,5%. Prowizja 0,9%.
    Tensor1.

  • 16. Data: 2003-02-12 11:14:09
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    wielkość
    > marży jest wpisana do Umowy. Jesteś wtedy NIEZALEZNY od banku i zarządzeń

    Wot - demagogia! ;-) Kolega zapomniał dodać, że to działa W OBYDWIE strony.

    K. Kowalski

  • 17. Data: 2003-02-12 11:35:25
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > jego
    >
    > Wot - demagogia! ;-) Kolega zapomniał dodać, że to działa W OBYDWIE strony.

    Wszystko juz na ten temat zostało powiedziane we wiadomej dyskusji. Jeżeli masz
    jednak w dalszym ciągu inne zdanie, to ja je szanuję i nie zamierzam Ciebie
    obrażać. Tensor1.
    PS. Tylko jedno. Jak WIBOR rośnie to "Prezes" NATYCHMIAST podwyższy
    oprocentowanie,jak spada to juz tak się nie kwapi do obniżenia. Aktualnie
    ciągle tendencja spatkowa. Patrz www.money.pl

  • 18. Data: 2003-02-12 11:42:28
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płacić 10 % podatku ( jeżeli sprzedajesz kawalerkę przed upływem 5 lat )
    > przy akcie notarialnym oświadczasz notariuszowi ,iż kwota

    Notariusz nie ma nic do rzeczy.
    Zamiar przeznaczenia kwoty uzyskanej ze sprzedaży z powrotem na cele
    mieszkaniowe trzeba zgłosić na odpowiednim formularzu w ciągu 2 tyg. do
    urzędu skarbowego!!!

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 19. Data: 2003-02-12 13:32:19
    Od: "Ewa" <e...@t...com.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b2dbto$8gf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Zamiar przeznaczenia kwoty uzyskanej ze sprzedaży z powrotem na cele
    > mieszkaniowe trzeba zgłosić na odpowiednim formularzu w ciągu 2 tyg. do

    Ma do rzeczy , bo w przeciwnym przypadku notariusz jest zobowiazany do
    pobrania 10 % podatku od kwoty sprzedaży !!!!!

    Ewa G.

  • 20. Data: 2003-02-12 13:43:52
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    masz
    > jednak w dalszym ciągu inne zdanie, to ja je szanuję i nie zamierzam

    Nie - tego nie poruszyliśmy ostatnio.

    > PS. Tylko jedno. Jak WIBOR rośnie to "Prezes" NATYCHMIAST podwyższy
    > oprocentowanie,jak spada to juz tak się nie kwapi do obniżenia. Aktualnie
    > ciągle tendencja spatkowa. Patrz www.money.pl

    No, no, no - jakieś dowody? Czy tylko dalszy ciąg demagogii? ;-)))

    Ja widzę to tak. WIBOR rośnie:
    - KB MUSI podnieść oprocentowanie
    - Multi MOŻE podnieść oprocentowanie :-)

    K. Kowalski