  • 41. Data: 2002-03-06 11:23:00
    Temat: Re: Jaki bank zamiast BSK ?
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

    > no chyba zartujesz na jednej ulicy miasta poludniowej Polski mozna znalezc
    6
    > roznych bankow

    Dabrowa Gornicza - miasto 130 tys mieszkancow
    prawie centrum miasta - dzielnica Reden
    2 bankomaty ING
    dowolne jakiekolwiek inne bankomaty - 2-3 przystanki autobusem

  • 42. Data: 2002-03-06 11:59:52
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    > O co chodzi z tą III sesję ? Wszystkie przelewy wysyłam I lub II sesja i
    wtedy
    > mam pewność, że przelew dojdzie tego same dnia. Po co Ci III sesja ???

    np. mam w mBanku zdefiniowany przelew z emaxa na BSK. Jezeli puszcze go I
    Eliksirem to nie zdarze go juz wyslac dalej przez BSKonline. Do tej pory
    bylo ok - wysylalem ok. 14 na III sesje np. do Inteligo i tego samego dnia
    pieniadze przeplywaly przez BSK. Teraz beda musialy polezec. Nie mowiac o
    tym ze np. wyplata, ktora przyjdzie w piatek o 13 bedzie musiala polezec w
    BSK do poniedzialku rano...:-(

    D.

  • 43. Data: 2002-03-06 12:08:52
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Może jestem uciążliwy, ale chciałbym też bezpłatne potwierdzenia wykonanych
    > _zleceń_stałych_. O ile pamiętam, to RB konto lokacyjne nie posiada takiej
    > funkcjonalności...
    >
    > Obawiam się, że z moim zamiłowaniem do makulatury (oraz bezpłatnych wszystkich
    > bankomatów ;-) ) muszę pozostać klientem BSK (Prestiż)...

    Może jestem oszczędny, ale oblicz sobie ...
    I. ING (bezpłatne przelewy, bankomaty, zlecenia stałe)

    1. roczny kosz konta 12×20zł
    2. VE 12 zł
    3. każdorazowe powiadomienie o niezrealizowaniu zlecenia stałego 3 zł

    II. RB + ING Maestro (bezpłatne przelewy, bankomaty)

    1. roczny koszt kont 0 zł
    2. Maestro 5 zł

    Różnica to komfort automatycznych zleceń stałych. Osobiście wybrałem opcję II
    plus kilka innych kont zapewniających dodatkową funkcjonalność.

    Piotrek

  • 44. Data: 2002-03-07 08:40:16
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > np. mam w mBanku zdefiniowany przelew z emaxa na BSK. Jezeli puszcze go I
    > Eliksirem to nie zdarze go juz wyslac dalej przez BSKonline.

    A nie prościej wysłać z emaxa na ekonto (księgowane natychmiastowo), a potem z
    ekonta do inteligo ?

    > Do tej pory
    > bylo ok - wysylalem ok. 14 na III sesje np. do Inteligo i tego samego dnia
    > pieniadze przeplywaly przez BSK.

    Czy zawsze przelew wyslany III sesją trafiał do Inteligo tego samego dnia ? Nie
    ryzykowałbym takich numerów ... Jeżeli nie zaksięgują, to tracisz na odsetkach
    (szczególnie w piątek).

    > Teraz beda musialy polezec. Nie mowiac o
    > tym ze np. wyplata, ktora przyjdzie w piatek o 13 bedzie musiala polezec w
    > BSK do poniedzialku rano...:-(

    Tutaj akurat masz rację. Proponuję Ci wybrać inne konto docelowe dla wypłat.
    Jeżeli jednak musisz zasilać konto ING, to podziel sobie Twoją wypłatę na dwie
    części: jedna część na emax'a, druga do ING. Mój pracodawca zgodził się na taki
    układ. Spróbuj.

    Piotrek

  • 45. Data: 2002-03-07 10:28:32
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    > A nie prościej wysłać z emaxa na ekonto (księgowane natychmiastowo), a
    potem z
    > ekonta do inteligo ?

    Prosciej ale nie bezpieczniej. Na emaxie nikt mi nie zmieni konta
    docelowego.

> [...]
    ? Nie
    > ryzykowałbym takich numerów ... Jeżeli nie zaksięgują, to tracisz na

    zawsze. Inteligo i mBank nie robia numerow z III sesja tak jak marmury.

    nad tym nie myslalem. Musze sprobowac.

    D.

  • 46. Data: 2002-03-07 11:10:42
    Od: <p...@p...onet.pl>

    >  Może jestem oszczędny, ale oblicz sobie ...
    > I. ING (bezpłatne przelewy, bankomaty, zlecenia stałe)
    >
    > 1. roczny kosz konta 12×20zł
    > 2. VE 12 zł

    Chyba można zrezygnować?

    > 3. każdorazowe powiadomienie o niezrealizowaniu zlecenia stałego 3 zł

    A w wariancie drugim? Zresztą tego nie można chyba wliczać w koszt...

    > II. RB + ING Maestro (bezpłatne przelewy, bankomaty)

    bankomaty tak. Ale nie WSZYSTKIE bezpłatne. W BSK bezpłatne mam wszystkie w
    kraju, niezależnie od banku.

> [...]
    II
    > plus kilka innych kont zapewniających dodatkową funkcjonalność.

    Jak widać każdemu na czymś innym zależy. Ja nie mogę sobie pozwolić na brak
    komfortu zleceń stałych. Po prostu - mam ich za dużo... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Czyżewski

  • 47. Data: 2002-03-07 11:18:57
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Ale daja bardzo ladne potwierdzenia takich zlecen na comiesiecznej
    > makulaturze. Naprawde czytelne.

    1. Piszesz o koncie Active/Standard?
    2. Czyli jakby się U.S. czepiał o fundusz remontowy to bierzesz 12 wyciągów z
    całego roku i na każdym wyciągu, pomiędzy innymi operacjami na rachunku
    wskazujesz te odpowiednie...? Niby też można... Ale wtedy Urząd przy okazji
    może zerknąć ile masz na koncie, skąd wpływy itp. itd. ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Czyżewski

  • 48. Data: 2002-03-07 11:58:36
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > potem z
    >
    > Prosciej ale nie bezpieczniej. Na emaxie nikt mi nie zmieni konta
    > docelowego.

    Rozumiem Twoje obawy, ale zobacz: masz na ekoncie 0 zł. Kiedy potrzebujesz
    przelac 12,50 to innego banku, to przerzucasz dokładną kwotę na ekonto, a
    następnie wykonujesz przelew. Nikt Ci nie zmieni numeru konta docelowego. Po
    operacji masz znowu puste ekonto.

    Piotrek

  • 49. Data: 2002-03-07 12:06:36
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Nie rozumiesz mojej propozycji: konto lokacyjne w RB służące do przelewów +
    Mestro przedpłacona ING BSK służąca do bezpłatnych wypłat ze wszystkich
    bankomatów ING BSK.

    Jeżeli zależy Ci na zleceniach stałych z bezpłatnym potwierdzeniem to
    kiedyć dawali w Kredyt Banku i PKO BP. Ale oczywiście możesz pozostać w ING BSK.

    Piotrek

    P.S. Jeżeli rezygnujesz z VE, to nie masz już bezpłatnych bankomatów.

  • 50. Data: 2002-03-07 13:32:15
    Od: <p...@p...onet.pl>

    >  Nie rozumiesz mojej propozycji: konto lokacyjne w RB służące do przelewów +
    > Mestro przedpłacona ING BSK służąca do bezpłatnych wypłat ze wszystkich
    > bankomatów ING BSK.

    Rozumiem. Mając konto lokacyjne nie mam zleceń, a mając przedpłaconą wyciągam
    bezpłatnie tylko w bankomatach BSK.
    Mając BSK płacę dużo, ale mam zlecenia z potwierdzeniami oraz bezpłatne
    wszystkie bankomaty w Polsce.

    > P.S. Jeżeli rezygnujesz z VE, to nie masz już bezpłatnych bankomatów.

    Rezygnując z VE mam jeszcze Maestro, ale faktycznie teraz już kosztuje tyle
    samo :( (rok temu była za darmo).

    Chyba faktycznie jest sens pomyśleć nad modyfikacjami. Tym bardziej, że
    lokacyjne mam (puste od dawna). Czy przelewając telefonicznie można życzyć
    sobie potwierdzenia, które przyślą pocztą? Czy to działa tylko przy przelewach
    zlecanych w oddziale (tak robiłem, to wiem)?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Czyżewski