  • 21. Data: 2022-06-13 15:18:28
    Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 11 czerwca 2022 o 20:11:16 UTC+2 cef napisał(a):

    > Skoro w tym piśmie było, że żeby udzielić mnie merytorycznej
    > odpowiedzi (o wypłacie dla osoby polecającej) proszą o zgłoszenie się
    > osoby polecającej, to teraz poprosiłem o merytoryczną odpowiedź, bo
    > wiem, że ta osoba się zgłosiła.
    > Ciekawe co dalej :-)

    alior szybko reklamacje załatwia.
    A że ogólnie z bankami nie należy dyskutować w innym trybie niż reklamacje, to sami
    na siebie bicz kręcą ;>

    W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można i
    tak.

    A kto wie, czy nie będzie jeszcze z tego kolejnych 50zł - odpowiadająca się wygadała,
    że w zeszłym roku jednak mój kod był użyty 2 razy - a dostałem tylko jedną nagrodę.
    No chyba że znajoma nie spełniła warunków promocji - co do tego, że karty używała,
    to jestem prawie (na tyle, na ile można być z drugiej ręki) pewien, ale jeszcze może
    się okazać, że to była niedźwiedzia przysługa i spełnił się czarny scenariusz - czyli
    przelała złotówki ale nie wymieniła ich na euro - a potem płaciła w euro na wyjeździe
    w Finlandii z 15% prowizją, zamiast np. "tylko" 6% w skarbonce...

    Z innych technikaliów aliorowcy nie znają logiki matematycznej oraz skrótów.
    Napisałem, że chcę "odpowiedź w ST lub ew. mailem", no to odpisali, że mailem
    nie wysyłają, więc wysłali listem, a w ST to tak przy okazji zamieścili.
    I jeszcze fragment regulaminu mi cytują, że na reklamacje mogą
    odpowiadać listem, w bankowości internetowej albo SMSem (no ciekawe, jak prześlą
    takie pismo SMSem, kurtałka, aż kusi, żeby jakąś reklamację wymyślić i kazać
    SMSem odpowiedzieć ;)
    Bardzo to miłe, że można SMSem, a nie można mailem.
    Cóż, ciekawe, jaki ten list będzie, mam nadzieję, że na potwierdzenie odbioru
    poskąpią, już mi wystarczy podatek od nieruchomości (dobrze, że z tym pomyśleli
    i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony wpadnie
    do skrzynki.

    Tym razem też pewnie coś odwalą, bo napisałem, że odpowiedź chcę "w ST z
    powiadomieniem SMS" (bo teraz
    też przyszedł SMS, że wysłali list, oraz że odpowiedź jest też w ST - w jakimś
    mitycznym
    "panelu Dokumenty" - nigdy nie widziałem).

  • 22. Data: 2022-06-13 20:35:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    na siebie bicz kręcą ;>

    > W każdym razie póki co dali 50zł "w ramach zachowania pozytywnych relacji" - można

    W sumie na tym niedpatrzeniu są 50zł do tyłu, bo mnie na razie nie odebrali
    tych bezzasadnie przelanych 50zł. Poczekam aż się zamknie temat
    i dam na zbożny cel.

> [...]
    > i teraz wysyłali - po sezonie grypowym, ale przed urlopowym), zwykły polecony

    Moje reklamacje przyszły zwykłymi listami.

  • 23. Data: 2022-06-20 21:00:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 20:35, cef pisze:

    > W sumie na tym niedpatrzeniu są 50zł do tyłu, bo mnie na razie nie odebrali
    > tych bezzasadnie przelanych 50zł. Poczekam aż się zamknie temat
    > i dam na zbożny cel.

    > Moje reklamacje przyszły zwykłymi listami.

    W sumie temat można uważać za zamknięty.
    Ostatnia odpowiedź jest mniej więcej taka:
    "Analiza Pana zgłoszenia wykazała, że nie założył Pan kantoru walutowego
    z użyciem kodu rekomendacyjnego. Z uwagi jednak na zachowanie
    pozytywnych relacji pomiędzy Panem a bankiem, 30.05.2022 r. wypłaciliśmy
    50 zł na Pana rachunek bieżący w kantorze walutowym. Ze względu na
    tajemnicę bankową nie możemy udzielić Panu wyjaśnień w sprawie, która
    dotyczy osoby trzeciej. Jeśli osoba polecająca złożyła reklamację,
    otrzyma od nas odpowiedź."

    Czyli zachowanie relacji kosztowało bank w sumie 100zł z powodu
    najprawdopodobniej
    błędu przeglądarki, bo coraz częściej widzę, że tam gdzie coś mi się nie
    wyświetla albo nie działa, to winne są dodatki blokujące reklamy w
    Firefoksie. I tutaj pewnie też wpisany kod się nie załadował po
    przejściu do następnej strony.

    Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
    a potem nie mogą udzielić informacji.

  • 24. Data: 2022-06-20 21:24:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:00:05 UTC+2 cef napisał(a):

    > Nie rozumiem tylko po jaką cholerę proszą, żeby zgłaszała się osoba trzecia
    > a potem nie mogą udzielić informacji.

    Popiszesz trochę reklamacji to przestaniesz się dziwić.
    Od banków łatwiej wyciągnąć kasę niż "przepraszam" - to to trzeba im z gardła
    wyrywać, ale i takie mam, jakbym był kobietą to bym sobie w ramki oprawiał i wieszał
    na ścianie ;>

    Lepsza może być chyba tylko taka historia, jak kiedyś czytałem, że ktoś się tak
    wqrwił na getout, że poustawiał kilkadziesiąt codziennych zleceń stałych na grosz z
    tytułem "kara dla getoutu za coś tam".
    Podobno zadzwonił do niego w tej sprawie ktoś z zarządu tego parabanku - ale nie
    wiem, czy przeprosił ;>

    No i jeszcze częstym bywa "syndrom mLinki", czyli trzy różne odpowiedzi od trzech
    "kąsultantów".
    Trzy, bo 3 wchodzi już w "wiele" w logice 4-wartościowej i odechciewa się
    człowiekowi dalej dzwonić.

    Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.
    Jak obiecują odpowiedź to niech się wywiązują.
    Zawsze też można dodać o preferencyjnych warunkach wymiany, będzie na piwo na toast
    za udaną reklamację.
    Ale na wspominanie o Rzeczniku Finansowym to za mały kaliber sprawy ;>

    Ja jeszcze czekam, aż przyjdzie moja papierowa odpowiedź oraz co będzie z drugiej
    reklamacji o kolejne 50zł.

  • 25. Data: 2022-06-20 21:40:43
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    człowiekowi dalej dzwonić.

    > Jak masz chwilę to pisz kolejną reklamację o rżnięciu przez nich głupa.

    Piszę tylko wtedy kiedy jestem zmuszony (pobrali coś nienależnie) albo
    mnie wkurzyli czymś.
    To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii
    w kilkunastu bankach.

  • 26. Data: 2022-06-21 15:12:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 21:40:48 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > mnie wkurzyli czymś.
    > To raptem było nie więcej niż raz do roku w kilkudziesięcioletniej historii

    Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>
    Jednak nie należy się bać reklamacji.
    Co więcej, nie należy bać się powtórnych reklamacji - doświadczenie pokazuje,
    że trafiają one do bardziej kumatych pracowników, którzy bardziej rozumieją, o co
    chodzi.
    Tylko trzeba wyraźnie zaznaczyć, że jest to powtórna reklamacja.

    A alior szybko odpisuje i potwierdzili, że wysyłają listem zwykłym, więc nie ma
    groźby konieczności
    pójścia na pocztę - swego czasu wkurzał mnie tak santander, wysyłając nagrody
    "przeprosinowe" poleconym
    (zainspirowali mnie do skorzystania z usługi "polecony do skrzynki").

    Dostałem właśnie kolejne 50zł - tylko nie wiem właściwie, czy znów za Ciebie, czy za
    znajomą,
    bo jakoś się aliorowcy nie potrafią wysłowić.
    Pitolą coś o tajemnicy bankowej - choć w regulaminie programu poleceń jest zgoda
    polecanego
    na pewne ujawnienie tajemnicy bankowej polecającemu - że polecający założył rachunki,
    coś wymienił, zapłacił kartą - no bo
    jak polecający dostał nagrodę to przecież wie, że polecający spełnił wymagania.
    Choć alior to próbuje ukrywać - jak dostałem nagrodę za żonę, to nie było tam
    wskazania, za kogo to.
    Ale to jest pole do nadużyć ze strony aliora - mogą rżnąć głupa, a do wyrwania
    nagordy potrzeba współpracy
    poleconego i polecającego.
    Inna sprawa, czy ludzie "polecają się" hurtowo - choć jak jest np. wspólny wyjazd to
    może tak być.
    A inni próbowali z tego zrobić wręcz rodzaj piramidy finansowej czy amwaya ;>
    Ale nawet jak dwie osoby na raz polecisz, a wypłata za 3 miesiące, to skąd wiesz, za
    kogo dostałeś?

    Cóż, napiszę jeszcze raz, żeby wyjaśnili.
    Może znów wypłacą 50zł? ;>

  • 27. Data: 2022-06-24 13:51:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    tytułem "kara dla getoutu za coś tam".

    > Cóż, nalegać nie będę, to jest specyficzny rodzaj sportu a DGCC ;>

    Nie chodzi o banie się, ja nie mam problemu z reklamowaniem.
    Np dzisiaj reklamowałem opłatę za kartę w Inteligo, bo zrobiłem
    obrotu kartą ze 300zł a tu nagle kilka dni temu 4 zł opłaty. Okazało
    się, że miałem
    też zwrot na kartę, ale nie była wykonywana transakcją ta kartą tylko
    dałem ją w terminalu do zwrotu i jak widać
    dla systemu to wszystko jedno, opłata wyskoczyła, bo zwroty pomniejszają
    płatności kartą. Jak są podstawy to reklamuję, ale nie żebym się bawił tym.