  • 1. Data: 2022-05-01 02:45:41
    Temat: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak zapłacić w necie eurami kartą, by zapłacić jak najmniej?
    [może przy okazji załapać się na wisienki?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2022-05-01 18:28:10
    Temat: Re: Jak zapłacić eurami, by najmniej stracić?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 1 maja 2022 o 02:56:04 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Jak zapłacić w necie eurami kartą, by zapłacić jak najmniej?
    > [może przy okazji załapać się na wisienki?...]

    N26, IKA, citi, chyba też wciaż curve.
    Oczywiście wszystkie darmowe.
    mBąk - ale karta już nie jest darmowa i trzeba pamiętać, żeby włączyć
    wielowalutowość.

    Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".
    IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
    N26 i curve - skończyły się.

  • 3. Data: 2022-05-01 21:45:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ew. jeszcze aion.
    Jak nic się nie zmieniło to kurs najlepszy i nawet nie trzeba (a nawet nie można)
    kupować euto z wyprzedzeniem, żeby zapłacić w euro kartą.
    Tyle że plan light już nie jest bezwarunkowo bezpłatny - trzeba trzymać u nich 5k
    (ale na jakiś %, a nie na 0%), inaczej 20zł/mc.
    No i debetówki "apkowe", plastik płatny za wydanie.

  • 4. Data: 2022-05-02 00:25:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" f...@g...c
    om

    : N26, IKA,

    Czym jest IKA?

    : citi, chyba też wciaż curve.
    : Oczywiście wszystkie darmowe.

    -=-

    : mBąk - ale karta już nie jest darmowa i trzeba
    : pamiętać, żeby włączyć wielowalutowość.

    : Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".

    Mam ROR w Citi -- nadal możesz polecić?

    : IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
    : N26 i curve - skończyły się.

    Skończyły się wisienki czy możliwości płacenia?
    Mniemam, że tylko wisienki.

    -=-

    Najmilszym rozwiązaniem jest chyba Citi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2022-05-02 09:23:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 00:25:23 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Dawid Rutkowski" f...@g...com
    >
    > : N26, IKA,
    >
    > Czym jest IKA?

    "K"antor "A"liora. Tzw. "I"nternetowy.

    > : Wisienki - citi. Mogę Cię "polecić".
    > Mam ROR w Citi -- nadal możesz polecić?

    RORu nie, nawet citigold (wisienki ładne, 2k, ale trzeba wpłacić min. 400k na kilka
    miesięcy).
    Ew. można polecić KK.

    Masz "nowe citi konto"?

    > : IKA - teraz chyba tylko dla pokecającego i coś nie płacą :(
    > : N26 i curve - skończyły się.
    > Skończyły się wisienki czy możliwości płacenia?
    > Mniemam, że tylko wisienki.

    Wisienki. A szkoda, bo miłe były, szczególnie w N26, dostałem ponad 200 euro.

    > Najmilszym rozwiązaniem jest chyba Citi...

    Tylko pamiętaj "przełączyć" debetówkę na konto w euro i/lub włączyć "citi global
    wallet" (można tylko przez apkę).

    Aha, to płatność w necie, więc jeszcze potwierdzenie - apka albo przepisywanie linku
    z SMSa...

    Wg mnie lepiej IKA lub N26.
    Przelewy SEPA są darmowe.
    Kupować euro należy w kantorze citka, kantorze aliora lub w aion.

  • 6. Data: 2022-05-04 14:56:52
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    (ale na jakiś %, a nie na 0%), inaczej 20zł/mc.
    > No i debetówki "apkowe", plastik płatny za wydanie.

    płatności debetówką z PeKaO również korzystnie wychodzą

    warunek bezpłatności to 500 zł wpływu i jedna operacja kartą

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 7. Data: 2022-05-06 17:44:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Na wstępie przepraszam za nieodpisywanie, ale miałem na głowie to i owo,
    dlatego musiałem nieco zmodyfikować me życiowe plany płatnicze itp....
    Maj zwalił mi na głowę masę dokonań ;) -- na szczęście znaczną część
    problemów rozplątałem... [teraz tylko: podwójnie zdać krew; dokonać
    trzech wizytacji okołomedycznych; zabrać kilka telefonicznych numerów,
    wymienić olej... teraz już z górki... ale na początku maja było tłoczno...]

    W dniu 2 maj 2022 o 09:23, Dawid Rutkowski pisze:

    > "K"antor "A"liora. Tzw. "I"nternetowy.

    Jak z tego skorzystać?

    > RORu nie, nawet citigold (wisienki ładne, 2k, ale trzeba
    > wpłacić min. 400k na kilka miesięcy).

    Trochę za dużo, jak na moje możliwości.

    > Ew. można polecić KK.

    Chętnie skorzystam, jeśli przyokazyjnie coś (wisienki
    lub orzeszki) otrzymam...

    > Masz "nowe citi konto"?

    Nie wiem, ale chyba tak, bo niedawno (w br.) uruchamiałem.

    > Wisienki. A szkoda, bo miłe były, szczególnie w N26, dostałem ponad 200 euro.

    > Tylko pamiętaj "przełączyć" debetówkę na konto w euro i/lub
    > włączyć "citi global wallet" (można tylko przez apkę).

    Apkę mam, lecz nie pojmuję, co miałbym uczynić...
    BTW apki -- wg mnie apka Citi jest koszmarna...

    Jak dokonuje się takiego zaqpu?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2022-05-19 10:25:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 6 maja 2022 o 17:45:01 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jak z tego skorzystać?

    Jeśli masz alior to masz i kantor - wystarczy się w kantorze "zarejestrować" tym
    samym
    loginem (czy też numerkiem), co masz do "dużego" aliora.
    Jeśli nie masz to zakładasz na kantor.aliorbank.pl - jeśli masz farta to zadziała
    "podpisanie umowy" przelewem weryfikacyjnym, jeśli nie, pozostaje kurier (ale tych
    akurat
    alior ma niezłych, zadziałało np. na wakacjach - i jak się powiedziało, żeby był o 9
    rano,
    bo potem idziemy na plażę i ew. tam może nas szukać, to był o 9 rano ;).

    Mogę Cię do IKA polecić - niestety teraz nie ma premii dla polecanych.
    Choć też oszukują z tymi premiami - albo to polecani nie spełniają warunków
    (albo jednak spełniają, a alior oszukuje)
    Jak mogłem dopilnować przy zakładaniu dla małżonki, to oboje dostaliśmy po 50zł.
    Koleżanka małżonki zakładała w tym samym czasie - ale albo nie wpisała (dobrego)
    kodu,
    albo nie spełniła warunków, albo alior oszukał - premii nie było, ale nie mam jak
    sprawdzić.
    Tak samo nie dostałem premii za cefa z p.b.b. - ale tu też nie mam jak sprawdzić ani
    złożyć reklamacji :(

    > Trochę za dużo, jak na moje możliwości.

    > Chętnie skorzystam, jeśli przyokazyjnie coś (wisienki
    > lub orzeszki) otrzymam...

    Chyba nawet do 600zł w bonach.
    Ale karta simplicity - czyli trzeba trochę powydawać (choć zawsze można np. zamówić
    coś przez
    net w Tchibo, transport do sklepu gratis - a potem to oddać i zrobić zwrot na
    debetówkę ;),
    a potem też wydawać, żeby nie płacić za kartę - lub zamknąć, bo przy okazji może
    jeszcze
    skutkować otrzymaniem moneybacku 10% (ale tylko do 100zł).
    Jak masz ochotę - mogę Cię polecić.

    > Nie wiem, ale chyba tak, bo niedawno (w br.) uruchamiałem.

    No to raczej tak - chyba że uruchomiłeś citigold ;)

    > Apkę mam, lecz nie pojmuję, co miałbym uczynić...
    > BTW apki -- wg mnie apka Citi jest koszmarna...

    Nie no, to ja się nie podejmuję tłumaczyć i brać odpowiedzialności,
    to jest gra komputerowa o wyższym levelu niż mBąk.
    W każdym razie YHBW - w citku, żeby debetówką korzystnie płacić EURami,
    trzeba włączyć "citi global wallet" i/lub RĘCZNIE "przepiąć" kartę do konta EURo (i
    nie zapomnieć potem
    "przepiąć" z powrotem do złotówkowego").
    Jeśli tego nie zrobisz to ostro za EURo przepłacisz (lub w najlepszym razie nie
    zapłacisz - jak nie będziesz miał w citku złotówek).
    Więc raczej polecam IKA.
    Albo kupno waluty w citku, przelew SEPA do N26 i płatność kartą N26.

    > Jak dokonuje się takiego zaqpu?

    Hmm, najpierw trzeba mieć ROR (a właściwie min. 2 - złotówkowy i EURowy) w citku,
    kantorze aliora lub w aion.

    Następnie:
    - w citku przechodzimy do "citi kantor" i kupujemy walutę po prezentowanym kursie
    - w kantorze aliora przechodzimy do "wymiana walut" i kupujemy walutę po
    prezentowanym kursie
    Absolutnie nie wolno "po prostu" robić przelewu z konta złotówkowego na EURowe!

    W aion łatwiej - właśnie "po prostu" robimy przelew z konta złotówkowego na EURowe,
    przez co kupujemy walutę po prezentowanym kursie (i to najlepszym).
    Tzn. tak robimy w aion TYLKO wtedy, gdy chcemy mieć EURo na jakiś przelew (np. do
    N26).
    Jeśli chcemy tylko zapłacić kartą w EURo, to przelewamy złotówki i tyle.
    No i płacimy kartą - a aion sam nam przeliczy po najlepszym kursie.

    Aha, w IKA też trzeba uważać z płaceniem walutami - i robić tak, żeby albo
    w ogóle nie mieć tam złotówek, albo zawsze mieć wystarczająco dużo waluty.
    Bo:
    - jeśli płacimy w EURo to weźmie z konta w EURo
    - jeśli płacimy w innej walucie to weźmie z konta w tej walucie,
    a jak nie masz tej waluty to z konta w EURo po kursie MC (~0,2%)

    Ale jeśli nie ma wystarczająco dużo waluty ani wystarczająco dużo EURo,
    a (niestety) jest wystarczająco dużo złotówek, to weźmie z konta
    złotówkowego i doliczy 15%

    Więc trzeba uważać, ale ogólnie karta zacna, bo można też "normalnie"
    płacić w PL złotówkami z konta złotówkowego.
    A jak nie będzie złotówek, to weźmie z konta w EURo po kursie MC (~0,2%).

  • 9. Data: 2022-05-19 21:35:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tak samo nie dostałem premii za cefa z p.b.b. - ale tu też nie mam jak sprawdzić
    ani złożyć reklamacji :(

    A co potrzebujesz do sprawdzenia?
    Kod na pewno wpisałem ten, który tu podałeś.
    (nie pamiętam w jakim wątku, ale do mnie adresowałeś tego posta z kodem,
    to skorzystałem i nawet pamiętam, że wysłaęłm info tu, że spełnione warunki)
    Potrzebujesz daty i kwoty transakcji czy jak to widzisz?
    Czy tylko zapytasz co z premią, bo wiesz, że wymieniłem walutę?

  • 10. Data: 2022-05-19 22:11:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 19 maja 2022 o 21:36:16 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > Potrzebujesz daty i kwoty transakcji czy jak to widzisz?
    > Czy tylko zapytasz co z premią, bo wiesz, że wymieniłem walutę?

    Hmm, zastanawiam się, jak to reklamować.
    Może jednak Ty byś zareklamował?
    Podałbyś mój kod rekomendacyjny i informację, że nie dostałem nagrody, choć kod
    podałeś i uważasz, że spełniłeś warunki.
    Bo żebym ja mógł reklamować, to musiałbym mieć Twój PESEL albo chociaż CIF.
    No i pewnie datę wymiany za te minimum 500zł (najlepiej w jednej transakcji, nie
    jestem pewien, czy się sumuje) oraz płatności kartą (bo chyba wymagali i tego i
    tego).