  • 21. Data: 2008-05-28 14:07:47
    Temat: Re: Jak zapamietac numery klienta ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "blad" g1h7bm$m58$...@n...news.neostrada.pl

    > OK - do trzymania loginów i haseł uzyj programiku PINS lub KeePass
    > Oba pozwalają trzymać plik haseł silnie zaszyfrowany - musisz pamiętać
    > tylko jedno odpowiednio mocne hasło

    I oczywiście miejsce, w którym zapisałeś te hasła. ;)
    IMO dostatecznie dobrym zabezpieczeniem jest ukrycie
    tych haseł w gąszczu informacji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2008-05-28 14:14:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Auksztulewicz" g1gqc6$gc5$...@p...pl

    > Jest na to prosta rada - często używać, to się "samo" zapamięta...

    I ja tak uważam.

    > W drugą stronę też działa, nieużywanych się nie pamięta.

    Ja pamiętam PINy kart sprzed 10 lat. :) Kilka chwil (ćwierć minuty
    na numer) zajmuje mi odtworzenie tak starego numeru, ale odtwarzam
    bez trudu czy błędu.

    Nawet pamiętam numery typu 6385 -- telefoniczny :) numer z mego
    domu rodzinnego, z czasów, gdy Usenet miał kilka lat. Później był
    36385... Następne musiałbym sobie odtworzyć spokojnie...

    W ten sposób mogę odtworzyć kilkadziesiąt (może ponad pół setki)
    numerów telefonicznych.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2008-05-28 14:17:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" g1itb4$d5k$...@n...wp.pl

    > Klawiatura w telefonach jest odwrotna od klawiatury numerycznej w komputerach.

    I taka, jak w pilotach. :)

    Na dodatek te klawiatury mają i literki. :)

    (i tak na przykład mój numer telefonu, to 'moj eneuel') :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2008-06-03 20:08:47
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Przy którymś kolejnym banku to juz człowieka może trafić szlag z próbą
    > zapamietania numeru klienta.
    > Wiekszość banków nadaje niezmienialne numery cyfrowe (alfanumeryczne
    > łatwiej zapamietać, ale to mało banków nadaje).
    > Jakie macie sposoby na skryte zapamietanie / zapisanie, np. w podróży?

    Wszystkie osobiste info, numery kart, hasła itd. - plik excela zabezpieczony
    hasłem, zapisany na serwerze dostawcy poczty (tzn.: na onecie -
    republika.pl, na interii - miasto.interia.pl, na hotmailu - skydrive, itd.).

    Proste, dostępne z dowolnego miejsca i chronione dwoma hasłami.

    Opcja 2: Nry klienta (ale nie hasła!) zapisujesz jako prostą stronkę HTML,
    którą wrzucasz na publiczny serwer. Dane będą dostępne błyskawicznie nawet z
    komórki.

    PS do hackerów: na mojej interii nie ma, nie macie co się trudzić
    poszukiwaniem :)

    k.

  • 25. Data: 2008-06-10 19:28:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 27 May 2008 09:42:32 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
    zapamietać, ale to mało banków nadaje).
    > Jakie macie sposoby na skryte zapamietanie / zapisanie, np. w podróży?

    Niestety z doświadczenia wiem, że gdyby ludzie sami sobie wymyślali loginy,
    hasła , nr identyfikacyjne to byłyby one zbyt proste.
    Wystarczy popatrzeć na bazy danych, normalką jest
    login: Józek
    hasło: Józef
    bardzo łatwe do odgadnięcia, dla kogośktoma jakąś wiedzę o hasłowiczu.

    Doskonałym sposobem na wymyślanie haseł jest generowanie ich na podstawie
    jakiegoś fragmentu tekstu:

    "Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
    Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
    Kto cię stracił."

    hasło: L!Om!tjjz.Ictc,ttsd,kcs.

    albo ukryć na jakiejś sobie tylko znanej stronie:
    http://af.wikipedia.org/wiki/Den_Haag (zawsze 9 znakowe)

    hasło: ov9,ke49i

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 26. Data: 2008-06-11 06:06:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2008 21:28:06 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]
    > jakiegoś fragmentu tekstu:
    >
    > "Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
    > Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,

    Pracowałem w firmie, w której zrobiono szkolenie pracownikom na temat jak
    mają wybierać hasła. Podano ten sam przykład dobrego hasła. Tydzień
    później postanowiłem z ciekawości sprawdzić 10 losowych użytkowników. 8 z
    nich miało właśnie to hasło. Dokładnie to.

  • 27. Data: 2008-06-11 06:55:01
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:g2mkke$d24$1@achot.icm.edu.pl...

> [...]
    > ich na podstawie jakiegoś fragmentu tekstu:
    >
    > "Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
    > Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,

    Równie dobre jak "dupa" albo "user001".
    Co z tego, że rozpropagujesz świetną METODĘ tworzenia haseł,
    skoro 90% użytkowników użyje do niej TEGO SAMEGO, szablonowego
    tekstu z podręcznika?

    > albo ukryć na jakiejś sobie tylko znanej stronie:
    > http://af.wikipedia.org/wiki/Den_Haag (zawsze 9 znakowe)
    >
    > hasło: ov9,ke49i

    I używasz go? To masz cholerne szczęście, że nie utworzyłeś
    sobie hasła w 2006...
    http://af.wikipedia.org/w/index.php?title=Den_Haag&o
    ldid=140764

    I uważaj! Za rok lub dwa możesz mieć niespodziewany problem...
    Życzę powodzenia!

    Maciek