  • 11. Data: 2008-05-27 12:41:59
    Temat: Re: Jak zapamietac numery klienta ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    mvoicem pisze:
    [...]

    > Pomaga zerknięcie na klawiaturę komórki. :)
    Chyba nie ... zwłaszcza jeśli w hasle jest @#$ (albo czegoś nie wiem)

    KJ

  • 12. Data: 2008-05-27 13:09:28
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Przy którymś kolejnym banku to juz człowieka może trafić szlag z próbą
    > zapamietania numeru klienta.
    > Wiekszość banków nadaje niezmienialne numery cyfrowe (alfanumeryczne
    > łatwiej zapamietać, ale to mało banków nadaje).
    > Jakie macie sposoby na skryte zapamietanie / zapisanie, np. w podróży?

    Ja po prostu używam i pamiętam w głowie.
    Gdy któregoś nie używam dłużej niż 2-3 tygodnie, wtedy mogę mieć problemy i
    sięgam do notatek.

  • 13. Data: 2008-05-27 14:47:45
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik " 666"
    > Jak zwał tak zwał, chodzi o długi niestety zwykle cyfrowy i bez
    > mozliwości zmiany numer podawany przed hasłem przy
    > logowaniu.
    > Komórkowiec to jedno, ale jak przykładowo okradną z telefonu lub nawet
    > się chwilowo rozładuje i chcesz sobie zdalnie
    > przelew zrobić?

    OK - do trzymania loginów i haseł uzyj programiku PINS lub KeePass
    Oba pozwalają trzymać plik haseł silnie zaszyfrowany - musisz pamiętać
    tylko jedno odpowiednio mocne hasło

    Zakładam, że jak chcesz zrobić przelew to musisz mieć dostęp do
    komputera - skoro komórka ci się rozładowała :-)
    Wystarczy mieć ze sobą pendrive z plikiem zaszyfrowanych haseł
    i programikiem - oba moga odczytać plik haseł bez instalowania
    a KeePass ma tą zaletę że są wersje na linuxa i Maca, więc
    wszystko jedno w jakim komputerze wtykniesz tego pendrive
    Ostatnio właśnie zamierzam się przesiąść z programu PINS na KeePass
    - jest nawet odpowiedni plugin, który mi do KeePass-a zaimportuje
    wszystkie już zgromadzone loginy i hasla do przeróżnych stron, sklepików
    itp.
    *** blad ***

  • 14. Data: 2008-05-27 15:24:19
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Tue, 27 May 2008 09:42:32 +0200, name: 666:

> [...]
    zapamietać, ale to mało banków nadaje).
    > Jakie macie sposoby na skryte zapamietanie / zapisanie, np. w podróży?

    Ja zapamiętuję poprzez:
    - układ na klawiaturze
    - rytm
    Można sobie podłożyć w myślach jakąś melodię przy wstukiwaniu,
    to naprawdę wspomaga zapamiętanie.
    Jakbyś mnie zapytał o numery klienta, hasła, piny - nie potrafiłbym ci
    chyba odpowiedzieć od razu, za to ręce po ciemku by wpisały :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 15. Data: 2008-05-27 17:23:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    666 napisał(a):
    > Jakie macie sposoby na skryte zapamietanie / zapisanie, np. w podróży?

    Ja nie mam z tym zadnego problemu (aktualnie mam 3 konta i 4 KK, w
    skrajnych przypadkach bywalo tego o polowe wiecej).

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2008-05-27 20:24:46
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Pomaga zerknięcie na klawiaturę komórki. :)

    Do PINu tak. Do numeru klienta/hasła nie.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 17. Data: 2008-05-28 06:16:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Raczej nie.
    Klawiatura w telefonach jest odwrotna od klawiatury numerycznej w komputerach.
    JaC

  • 18. Data: 2008-05-28 12:47:00
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    666 <u...@w...eu> wrote:
    > Raczej nie.

    Tak.

    > Klawiatura w telefonach jest odwrotna od klawiatury numerycznej w komputerach.

    A w bankomatach/PIN padach jest taka, jak w telefonach. Więc, tak jak
    pisałem, do PINu telefon jako urządzenie mnemotechniczne się przyda,
    do loginu/hasła do systemu internetowego już nie.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 19. Data: 2008-05-28 13:52:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" f...@c...goo
    glegroups.com

    : Ja zawsze zapisuje numery nik i haslo na karcie debetowej danego
    : banku, obok numeru PIN tej karty.

    Ale oczywiście z wyraźną adnotacją/informacją -- co jest numerem, co PINem,
    co hasłem... ;) Nie gnębisz znalazcy niepewnościami i nie trudzisz go
    zgadywaniem i nie narażasz na koszty pozyskania informacji u wróżki?...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2008-05-28 14:01:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Daniel Rejmer" g1gi38$11p$...@p...nask.net.pl

    > Wymyśl sobie dowolny, nawet najbardziej banalny 'szyfr'.
    > Np. +2 i zapisz numer 1234, jako 3456.

    Albo ukryj prawdziwe numery w gąszczu nieprawdziwych -- nawet
    tych, które były kiedyś prawdziwymi... :)

    -=-

    Ja mam numery klienta i hasła w: WBK (dwa komplety), mBanku (dwa
    komplety), Citi (karta kredytowa), Polbank (konta), Inteligo (konto)...

    --