  • 1. Data: 2013-09-11 20:50:45
    Temat: [Inteligo] Obsługa zleceń oczekujących - z bieżącą datą realizacji złożonych po ostatniej sesji
    Od: AP <###@###.pl>

    Chciałem zrezygnować z wykonania przelewu wychodzącego -
    zarejestrowanego "późnym wieczorem" (tj. dawno po ostatniej sesji
    wychodzącej) z bieżącą datą realizacji (11.09.2013).

    W przeszłości sporadycznie zdarzały mi się podobne rollback-i, dziś
    jednak odkryłem(?) nowy "algorytm".

    Po kolei:

    1. Przelew (zdefiniowany) na r-ek poza Inteligo (w mBanku).
    Na formularzu "Potwierdzenie przelewu" informacja:
    Zlecona data realizacji przelewu: 2013-09-11

    2. Po kliknięciu "Wykonaj": Przelew zostanie zrealizowany w dniu 2013-09-11.

    3. Lista przelewów oczekujących na realizację:
    Data realizacji: 2013-09-12

    To w końcu kiedy? I co Inteligo rozumie teraz jako "realizacja" przelewu?

    4. W Historii rachunku widoczne obciążenie z Datą księgowania =
    'Dzisiaj' (sic! było już na grupie). Brak jednak opcji wygenerowania
    potwierdzenia - czyli taka operacja jeszcze nie w 100% "pełna" ?

    4. Na Liście przelewów oczekujących na realizację przy zleceniu dostępna
    opcja Edytuj !
    Próba modyfikacji jakiegokolwiek w zasadzie atrybutu zlecenia (kwota,
    data) kończy się "ogólnym" błędem:

    "Brak możliwości korzystania z serwisu WWW
    W chwili obecnej nie ma możliwości korzystania z serwisu WWW. Przepraszamy."

    5. Usunięcie zlecenia oczekującego generuje uznanie - operacja: "Korekta
    PRZELEW WYCHODZĄCY ANUL."
    Bez danych w kolumnie Nadawcy/Odbiorcy.

    W oficjalnym pocztowo-komunikatowym changelog'u znalazłem jedynie nast.
    trop:
    [...]
    brak możliwości edycji przelewów realizowanych z datą bieżącą; rachunek
    zostanie obciążony w momencie realizacji przelewu,

    Coś mi tu nie pasuje:
    1) potencjalnie możliwość jest - w postaci dostępnej opcji Edytuj, choć
    próba faktycznie kończy się fiaskiem (nieobsłużony exception...)
    2) księgowanie natychmiast i jednocześnie przelew oczekujący? Nie
    spotkałem się jak dotąd z taką obsługą. I te operacje "odwrotne" - korekta.

    Pozwoliłem sobie zapytać najpierw na grupie, może ktoś z Szanownych wie
    już coś więcej w tym zakresie.

    AP

  • 2. Data: 2013-09-11 21:59:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AP wrote:

> [...]
    > wychodzącej) z bieżącą datą realizacji (11.09.2013).
    >
    > W przeszłości sporadycznie zdarzały mi się podobne rollback-i, dziś

    a tak tak,
    jakbys czytal ich popierdółki na fanpageu tudziez gdzies zakopane na
    stronach informacyjnych to bys odkryl, ze to nowa "funkcjonalnosc"
    Przelew wykonuje sie "natychmiast" i nie można go cofnosc.
    to uklon w strone zusowcym, ktorzy przelewy robią w ostatniej chwili

  • 3. Data: 2013-09-11 22:41:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał
    AP wrote:

> [...]
    >Przelew wykonuje sie "natychmiast" i nie można go cofnosc.
    >to uklon w strone zusowcym, ktorzy przelewy robią w ostatniej chwili

    A to byl przelew do ZUS ? Albo do PKO BP ?
    Bo juz na tym nowym interfejsie jest jednak lista oczekujacych i opcja
    anulowania ... ale dalej nie sprawdzalem.

    No i oczywiscie musi jakos na te liste trafic.

    J.

  • 4. Data: 2013-09-11 22:56:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F wrote:

    > A to byl przelew do ZUS ? Albo do PKO BP ?

    Nie nie musi byc do ZUS.

    wystarczy ze jest biezacy

    http://inteligo.pl/aktualnosci/poznaj-zmiany-w-intel
    igo/

    piąta kuleczka
> [...]

    > Bo juz na tym nowym interfejsie jest jednak lista oczekujacych i opcja
    > anulowania ... ale dalej nie sprawdzalem.

    pewnie dla tych nie z datą bieżącą.

  • 5. Data: 2013-09-13 00:52:56
    Od: AP <###@###.pl>

    W dniu 2013-09-11 22:56, witek pisze:
> [...]
    > "brak możliwości edycji przelewów realizowanych z datą bieżącą; rachunek
    > zostanie obciążony w momencie realizacji przelewu,"

    Piąta kuleczka została przeze mnie dostrzeżona i zacytowana w pierwotnej
    wiadomości.

    > pewnie dla tych nie z datą bieżącą.

    Pewnie tak - to też napisałem, że można usunąć takowy z datą bieżącą.

    Kolejna prosta sprawa: zarejestrowanie przelewu jednorazowego
    "standardowego" o godzinie 00:40 w dniu bieżącym, czyli 13.09.2013.

    Niestety, podpowiadana domyślnie przez system data realizacji to mimo
    upływu 40 minut nowego dnia - data D-1, czyli ciągle jeszcze 12.09.2013!

    Przejrzałem resztę rodzajów przelewów - podobnie jest dla ZUS. W
    przypadku US oraz "między rachunkami własnymi rachunkami" podpowiada się
    już rzeczywista data bieżąca, czyli 13.09.2013.

    Żenada & mocno-wstępne-beta-testy na _PRODUKCJI_.

    AP