eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Inteligo] Obsługa zleceń oczekujących - z bieżącą datą realizacji złożonych po ostatniej sesji › [Inteligo] Obsługa zleceń oczekujących - z bieżącą datą realizacji złożonych po ostatniej sesji
    From: AP <###@###.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [Inteligo] Obsługa zleceń oczekujących - z bieżącą datą realizacji
    złożonych po ostatniej sesji
    Date: Wed, 11 Sep 2013 20:50:45 +0200

    Chciałem zrezygnować z wykonania przelewu wychodzącego -
    zarejestrowanego "późnym wieczorem" (tj. dawno po ostatniej sesji
    wychodzącej) z bieżącą datą realizacji (11.09.2013).

    W przeszłości sporadycznie zdarzały mi się podobne rollback-i, dziś
    jednak odkryłem(?) nowy "algorytm".

    Po kolei:

    1. Przelew (zdefiniowany) na r-ek poza Inteligo (w mBanku).
    Na formularzu "Potwierdzenie przelewu" informacja:
    Zlecona data realizacji przelewu: 2013-09-11

    2. Po kliknięciu "Wykonaj": Przelew zostanie zrealizowany w dniu 2013-09-11.

    3. Lista przelewów oczekujących na realizację:
    Data realizacji: 2013-09-12

    To w końcu kiedy? I co Inteligo rozumie teraz jako "realizacja" przelewu?

    4. W Historii rachunku widoczne obciążenie z Datą księgowania =
    'Dzisiaj' (sic! było już na grupie). Brak jednak opcji wygenerowania
    potwierdzenia - czyli taka operacja jeszcze nie w 100% "pełna" ?

    4. Na Liście przelewów oczekujących na realizację przy zleceniu dostępna
    opcja Edytuj !
    Próba modyfikacji jakiegokolwiek w zasadzie atrybutu zlecenia (kwota,
    data) kończy się "ogólnym" błędem:

    "Brak możliwości korzystania z serwisu WWW
    W chwili obecnej nie ma możliwości korzystania z serwisu WWW. Przepraszamy."

    5. Usunięcie zlecenia oczekującego generuje uznanie - operacja: "Korekta
    PRZELEW WYCHODZĄCY ANUL."
    Bez danych w kolumnie Nadawcy/Odbiorcy.

    W oficjalnym pocztowo-komunikatowym changelog'u znalazłem jedynie nast.
    trop:
    [...]
    brak możliwości edycji przelewów realizowanych z datą bieżącą; rachunek
    zostanie obciążony w momencie realizacji przelewu,

    Coś mi tu nie pasuje:
    1) potencjalnie możliwość jest - w postaci dostępnej opcji Edytuj, choć
    próba faktycznie kończy się fiaskiem (nieobsłużony exception...)
    2) księgowanie natychmiast i jednocześnie przelew oczekujący? Nie
    spotkałem się jak dotąd z taką obsługą. I te operacje "odwrotne" - korekta.

    Pozwoliłem sobie zapytać najpierw na grupie, może ktoś z Szanownych wie
    już coś więcej w tym zakresie.

    AP