  • 1. Data: 2013-09-11 13:54:35
    Temat: lewe bankomaty
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    brat, był w krakowie, wypłacał z bankomatów pieniadze, okazało się ze któryś
    był albo podstawiony albo miał jakis podstawiony czytnik, bo po wypłatach,
    zniknelo dodatkowo z konta prawie 4 tys. Bank (PKO Żubr)co prawda sam się
    zorientował ze cos jest nie tak i zablokował konto. Prawdopodobnie też
    pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie mechanizm takiej
    kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie spotkało to samo?

    --
    m_cin

  • 2. Data: 2013-09-11 14:32:48
    Temat: Re: lewe bankomaty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2013 13:54, marcin_ pisze:

    > Prawdopodobnie też pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie
    > mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie
    > spotkało to samo?

    Nakładki na slot na kartę (dodatkowy mały skaner) i nakładki na
    klawiaturę lub małe kamerki. To takie najbardziej standardowe ujawnione
    metody. Jeszcze dochodzi pytanie o możliwość włamania się do systemu
    bankomatu przez np. pracownika (zadziwiająco wiele chodzi na winzgrozie).

  • 3. Data: 2013-09-11 15:03:29
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    :

    > Nakładki na slot na kartę (dodatkowy mały skaner) i nakładki na klawiaturę
    > lub małe kamerki. To takie najbardziej standardowe ujawnione metody.

    ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś nakładkę
    wpychają
    Brat zasłania zawsze dłonia wpisywanie nr PIN, więc dodatkowo nakładka na
    klawiaturę musiała być, ale też jakaś bardzo dobra bo też na to zwraca uwagę
    z uwagi że juz kiedys znajomego to spotkało i staramy sie uwarzać

  • 4. Data: 2013-09-11 15:16:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2013 15:03, marcin_ pisze:

    > ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś
    > nakładkę wpychają

    Przed slot. Kołnierz przed slotem, tak że karta przechodzi przez ten
    kołnierz zanim wejdzie do oryginalnego slotu.

  • 5. Data: 2013-09-11 15:58:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" l0pqer$50k$...@n...news.atman.pl

    > Przed slot. Kołnierz przed slotem, tak że karta przechodzi przez ten kołnierz
    zanim wejdzie do oryginalnego slotu.

    **Ponoć** najbezpieczniejsze są sloty ,,okragłe''.
    (wystające w czymś, co wygląda jak fragment kuli)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bankomat <-- nie takie

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-09-11 16:33:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin_" napisał

    >ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś
    >nakładkę wpychają

    przyklad
    https://blog.bzwbk.pl/2010/07/skimming-po-raz-kolejn

    J.

  • 7. Data: 2013-09-11 17:15:21
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości

    > przyklad
    > https://blog.bzwbk.pl/2010/07/skimming-po-raz-kolejn
    >
    > J.

    a więc tak, to wygląda, nawet sobie niewyobrażałem
    OK, ale jeszcze pozostaje jakas nakładka na klawiature bo wpisanie pinu było
    za zasłoniętymi dłońmi

  • 8. Data: 2013-09-11 17:55:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marcin_ wrote:
> [...]
    > Prawdopodobnie też pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie
    > mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie

    nie korzystac z bankomatów.

  • 9. Data: 2013-09-11 17:56:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marcin_ wrote:

    > a więc tak, to wygląda, nawet sobie niewyobrażałem
    > OK, ale jeszcze pozostaje jakas nakładka na klawiature bo wpisanie pinu
    > było za zasłoniętymi dłońmi

    co za problem zrobic nakładkę na oryginalną klawiature.
    bedzie tylko lekko wystawała.

  • 10. Data: 2013-09-11 18:10:40
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    brat był w banku, babka powiedziała że przed takimi kradzierzami jeszcze da
    sie ustrzec, a podobno plagą sa całkowicie lewe bankomaty, podstawiane przez
    złodzieji