  • 1. Data: 2007-08-07 17:00:15
    Temat: ING i ich durne procedury [stali klienci]
    Od: "cma" <b...@e...pl>

    Witam,

    Od 10 lat jestem klientem ING. Posiadam pakiet "komfort",za który płacę 15
    zł miesięcznie
    + 5 zł za pakiet SMS. razem 20 zł / miesiąc.
    Konto jest wspólne. Wpływa na nie miesięcznie ok. 6000 zł (w tym 4000 zł z
    wynagrodzeń + 2000 zł wpłaty własne,ale to chyba się nie liczy ?).

    Dokonuję ok. 10-15 przelewów od co najmniej 6 lat.

    Od 2002 r. posiadam limit zadłużenia 3000 zł - rzadko korzystam z tego
    limitu,a jeśli już, nigdy nie było z jego spłatą żadnych problemów.

    Dodatkowo : visa charge - z limitem 2000 zł od 2000 r. Zawsze terminowo
    spłacana.

    Dziś próbowałem wypełnić wniosek o pożyczkę letnią, bo w sumie
    oprocentowanie nie najgorsze (a jeśli się mylę i jest coś korzystniejszego,
    proprawcie mnie,proszę), więc nie ma sensu ruszać własnych pieniędzy -
    lepiej dopłacić parę zł,ale nie blokować swoich środków.

    Chciałem pożyczyć 4000 zł na 10 miesięcy, co przy dochodzie oficjalnym 2000
    zł i stałych miesięcznych kosztach do 500 zł, jest chyba nie bardzo wysoką
    kwotą.

    Niestety, uzyskuję komunikat,iż moje dochody nie pozwalają mi na pożyczenie
    takiej kwoty. Zmniejszyłem do 3000 zł - to samo. Do 2500 - to samo. Dopiero
    2000 zł są mi łaskawi pożyczyć.

    Pozostawiam to bez komentarza. Czy sugerować się tym komunikatem,czy iść
    prosto do oddziału ING i prosić o weryfikację mojej osobby pod tym kątemm,
    gdyż może zweryfikują, iż kolejne 2000 zł wpłacam w gotówce regularnie od 4
    lat ?

    Zastanawiam się, czy prosić się, czy szukać gdzie indziej.

    Może macie jakiś pomysł, gdzie przenieść konto z 10-letnią - dobrą historią
    ? czyt jakikolwiek bank uwzględnia historię ? trochę mi jej szkoda,ale cóż,
    sentymentami żyć nie można, a skoro ING tak traktuje dobrego klienta, to
    czemu na to pozwalać ?

    Dziękuję za wszelkie rady.

  • 2. Data: 2007-08-07 18:25:53
    Temat: Re: ING i ich durne procedury [stali klienci]
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "cma" <b...@e...pl> writes:

> [...]
    > takiej kwoty. Zmniejszyłem do 3000 zł - to samo. Do 2500 - to samo. Dopiero

    Czyli razem sa Ci gotowi pozyczyc 3000 "debetu w koncie", 2000 na
    karcie charge, i 2000 teraz? Razem 7 kzl, do splacenia zgodnie
    z "oficjalnymi" danymi w ciagu pewnie pol roku (jak dobrze pojdzie)?

    Chyba nie tak zle?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2007-08-07 19:10:26
    Od: "daro" <t...@o...pl>

> [...]
    > karcie charge, i 2000 teraz? Razem 7 kzl, do splacenia zgodnie
    > z "oficjalnymi" danymi w ciagu pewnie pol roku (jak dobrze pojdzie)?

    W Pekao SA przy wpływach 1000 zł miesięcznie mam kartę charge 1000 zł, debet
    2000 zł oraz 3000 zł pożyczki na 18 mies, pożyczkę "wciskali" mi przez pół
    roku, w końcu się zdecydowałem. Jakoś się nie boją.

  • 4. Data: 2007-08-07 19:23:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "daro" <t...@o...pl> writes:

    > W Pekao SA przy wpływach 1000 zł miesięcznie mam kartę charge 1000 zł,
    > debet 2000 zł oraz 3000 zł pożyczki na 18 mies, pożyczkę "wciskali" mi
    > przez pół roku, w końcu się zdecydowałem. Jakoś się nie boją.

    Moze to byc takze kwestia oprocentowania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2007-08-07 19:55:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    cma napisał(a):
> [...]
    > gdyż może zweryfikują, iż kolejne 2000 zł wpłacam w gotówce regularnie od 4

    To jeszcze lepiej jest w Multi. Mi odmowili kredytu odnawialnego w
    wysokosci polowy (!!) srednich miesiecznych wplywow na konto :) Limitu
    na KK tez mi podniesc nie chcieli, pomimo ze ten co u nich mialem dawno
    mi przestal starczac. Dlatego tez w ostatni weekend kupowalem TV LCD i
    prowizje od tego zakupu zgarnal Millenium. Nastepnego dnia bedac na
    promocji w MM rowniez kupilem kilka przedmiotow i prowizje rowniez
    zgarnal ktos inny. Nie chcialo Multi na mnie zarabiac to teraz stracilo
    klienta. KK wlasnie u nich zamykam, a konto zamkne w przeciagu
    najblizszych 2-3 miesiecy (musze wszedzie podac zmiane + odczekac z 2
    miesiace zeby sprawdzic czy wszyscy zanotowali).

    Zlozylem natomiast wniosek o KK ING bo wyglada ona ciekawie. Przede
    wszystkim wymaga bardzo niskiego obrotu do tego aby wznowienie bylo
    darmowe, co czyni z niej calkiem fajna karte (limit wykrece na niej w 2
    miesiace i pozniej moze robic za zapasowa przez kolejne 20 miesiecy).

> [...]
    > sentymentami żyć nie można, a skoro ING tak traktuje dobrego klienta, to

    Niestety : wiekszosc bankow w PL olewa swoich stalych klientow. Mnie
    olal Multibank. Dlatego tez ogranicze konto do mBanku oraz Citi. Obydwa
    bede mial darmowe, a ich funkcjonalnosc zapewnie prkatycznie wszystko
    czego potrzebuje.

    Przynajmniej nie bede musial placic za kiepska obsluge i traktowanie jak
    intruza.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2007-08-07 21:00:26
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Może macie jakiś pomysł, gdzie przenieść konto z 10-letnią - dobrą
    > historią
    > ? czyt jakikolwiek bank uwzględnia historię ? trochę mi jej szkoda,ale
    > cóż,

    W BPHu możesz zadłużyć się do 8-krotności wpływów (KK + limit + pożyczka).
    Debet możesz przeniesć na podstawie historii. Z pożyczką na podstawie
    wpływów trochę jest inaczej.

    No ale za jakiś czas nie będzie BPHu

    Darek

  • 7. Data: 2007-08-07 21:59:28
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Tue, 07 Aug 2007 21:55:00 +0200
    Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > olal Multibank. Dlatego tez ogranicze konto do mBanku oraz Citi.
    > Obydwa bede mial darmowe, a ich funkcjonalnosc zapewnie prkatycznie

    Dokładnie to samo uczyniłem, co zresztą już chyba wiesz, bo pisałem
    przy okazji nie raz :) Jak na razie nie narzekam a wręcz przeciwnie
    zero problemów.

    > Przynajmniej nie bede musial placic za kiepska obsluge i traktowanie
    > jak intruza.

    I pod tym też się podpiszę!

    Xenocide

  • 8. Data: 2007-08-07 22:05:31
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    cma <b...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > wynagrodzeń + 2000 zł wpłaty własne,ale to chyba się nie liczy ?).
    >
    > Dokonuję ok. 10-15 przelewów od co najmniej 6 lat.

    <>

    > Dziękuję za wszelkie rady.

    Sprawdz sie w BIK - mozliwe, ze cos tam wisi, co czyni cie (lub was) mniej
    wiarygodnym?
    Jakis duzy kredyt hipoteczny. lub niesplacona koncowka kredytu sprzed lat, o ktorej
    nawet nie pamietasz.

    Wezcie moze ten kredyt wspolnie?

    Cos tam im haczy w oprogramowaniu, ze przy twoich zarobkach dodatkowe obciazenie
    okolo 450 zl miesiecznie przez okres 10 miesiecy jest nierealne - i stad te ciecia?
    Zostaje im za malo na utrzymanie.

  • 9. Data: 2007-08-08 05:35:29
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-08-07 21:10:26 +0200, "daro" <t...@o...pl> said:

    > W Pekao SA przy wpływach 1000 zł miesięcznie mam kartę charge 1000 zł,
    > debet 2000 zł oraz 3000 zł pożyczki na 18 mies, pożyczkę "wciskali" mi
    > przez pół roku, w końcu się zdecydowałem. Jakoś się nie boją.

    Na podstawie wplywow na rachunek z umowy o prace?
    --
    Taryk
    Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket.

  • 10. Data: 2007-08-08 10:56:24
    Od: " mar" <y...@W...gazeta.pl>

    a mnie rozpieszcza millennium :-) nigdy nie wpłynęłą tam pensja a bez
    zaświadczeń mam już 2 karty kredytowe na blisko 15 000 PLNów a ostatnio
    chcieli mi wcisnąć kolejną z limitem 8 000 PLNów lub parę innych limitów,
    pożyczek, kredytów itp do wyboru i to wszystko z automatu.