  • 1. Data: 2007-08-07 16:26:00
    Temat: płatność czekiem
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    Witajcie,

    Chciałbym się was poradzić, a rczej dowiedzieć na temat płatności czekiem.
    Mam kontrahenta z zagranicy, który preferuje właśnie tą formę płatności. Nie
    wiem jakie informacje muszę mu dostarczyć, a on mi żeby transakcja
    przebiegła bez żadnych problemów. To byłaby moja pierwsza transakcja w tej
    formie, dlatego wolę być rozważny. Nasuwa mi się pytanie, gdzie będe mógł
    zrealizować ten czek jeśli go otrzymam. Proszę o cenne wskazówki. Z góry
    dziękuje.

    Tomek

  • 2. Data: 2007-08-07 23:48:03
    Temat: Re: płatność czekiem
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 18:26:00 +0200, Tommy napisał(a):

> [...]
    > transakcja w tej formie, dlatego wolę być rozważny. Nasuwa mi się
    > pytanie, gdzie będe mógł zrealizować ten czek jeśli go otrzymam. Proszę

    Co do danych, to chyba twoje imie/nazwisko i adres wystarczą.

    A co do cennych wskazówek: musisz wiedzieć że za realizację czeku
    zapłacisz sporo, od 30 zł wzwyż (coś mi się obiło o uszy że jakiś bank
    zażyczył sobie powyżej 100zł), a także że potrwa to długo (po tym jak
    dostaniesz czek (pewnie zza oceanu), zaniesiesz do banku, bank ten czek
    wysyła z powrotem za ocean).

    Więc jeżeli suma jest niewielka i wykonawca tylko preferuje a nie
    uzależnia zawarcia transakcji od tego że będzie płacił czekiem,
    proponowałbym go namówić na:
    - zwykły przelew (koszty też są spore, ale znacznie szybciej, kilka dni)
    - paypal - prowizja od 1% do 8% [*] - pieniądze masz po około tygodniu,
    nominalna prowizja także od tego czy masz konto personal czy
    premium/business, i czy wpłacający zasila PP kartą czy przelewem.

    - moneybookers - prowizja od 1-4% [*] - pieniądze masz po około tygodniu
    (chociaż ostatnio się sprężali w 1 dzień), nominalna prowizja
    zależy od tego czy wpłaca kartą kredytową czy przelewem.

    - allpay.pl i płatność kartą - prowizja od 2-4% [*] - pieniądze po około
    3 tygodniach.
    - przelewy24.pl - pewnie podobnie jak w allpay - nie testowałem osobiście

    [*] - mowa o "rzeczywistej prowizji" zależnej od tego jak się "ułożą"
    kursy.

    p. m.

  • 3. Data: 2007-08-08 07:24:27
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

> [...]
    > - przelewy24.pl - pewnie podobnie jak w allpay - nie testowałem osobiście
    >
    > [*] - mowa o "rzeczywistej prowizji" zależnej od tego jak się "ułożą"

    Dzięki za wskazówki, ale niestety kontrahent nie mieszka za oceanem.
    Preferuje płatność czekiem, bo według niego
    w jego kraju płatność trasnferem jest bardzo kosztowna. Ale pytanie czy czek
    mogę zrealizować tylko w swoim banku, tam gdzie mam
    konto czy w dowolnym banku w jakim wskaże wystawiający czek?

    Tomek

  • 4. Data: 2007-08-08 07:41:04
    Od: "Jelcyn" <n...@m...xx>

    http://www.banki-internetowe.net/jak_zrealizowac_cze
    k.htm

    --
    Jelcyn
    www.jelcyn.com * www.bbanner.net

  • 5. Data: 2007-08-08 09:54:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 09:24:27 +0200, Tommy napisał(a):

    > Dzięki za wskazówki, ale niestety kontrahent nie mieszka za oceanem.
    > Preferuje płatność czekiem, bo według niego w jego kraju płatność
    > trasnferem jest bardzo kosztowna.

    Jeżeli ma KK, to płatność kartą (przez wszystkie wymienione
    opcje z wyjątkiem przelewu) może być dla niego wygodna (ale znowu może
    uważać ją za mało bezpieczną)

    > Ale pytanie czy czek mogę zrealizować
    > tylko w swoim banku, tam gdzie mam konto czy w dowolnym banku w jakim
    > wskaże wystawiający czek?

    Czek najlepiej zrealizować w banku gdzie ma konto wystawiający, ale
    prawdopodobnie nie ma tego banku w Polsce, więc pozostaje ci znaleźć bank
    w ktorym zrobisz to najtaniej, i (chyba) oddać do inkasa.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-08-08 11:33:04
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    > Czek najlepiej zrealizować w banku gdzie ma konto wystawiający, ale
    > prawdopodobnie nie ma tego banku w Polsce, więc pozostaje ci znaleźć bank
    > w ktorym zrobisz to najtaniej, i (chyba) oddać do inkasa.

    Dzwoniłem po kilku bankach i najkrótszy termin realizacji czeku to około 5
    tygodni.
    Kontrahent chce towar bardzo szybko, a biorąc pod uwagę że to jest nowa
    firma, nie wyśle
    mu towaru bez otrzymania "żywej" gotówki.
    WU chyba też odpada bo prowizja za wysoka.
    Paypal mógłby być ale będe do tyłu przy różnicach kursowych.

    Coś jeszcze możecie zaproponować (podkreślam że kontrahent nie jest w U.S.
    ani Kanadzie...to państwo dość egzotyczne)

    Tomek

  • 7. Data: 2007-08-08 11:33:54
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    > http://www.banki-internetowe.net/jak_zrealizowac_cze
    k.htm

    OK dzięki, ale czek raczej odpada, ze względu na długi czas realizacji )-:.

  • 8. Data: 2007-08-08 12:14:59
    Od: Przemek <p...@c...pl>

    Tommy napisał(a):

    > Coś jeszcze możecie zaproponować (podkreślam że kontrahent nie jest w U.S.
    > ani Kanadzie...to państwo dość egzotyczne)

    Nigeria? :)

    --
    Przemek

  • 9. Data: 2007-08-08 13:32:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:33:04 +0200, Tommy napisał(a):

> [...]
    > firma, nie wyśle
    > mu towaru bez otrzymania "żywej" gotówki. WU chyba też odpada bo

    No to powtórzę po raz trzeci: Paypal,moneybookers,allpay/przelewy24 -
    wiesz że masz kasę od razu, tylko ją na oczy zobaczysz dopiero po jakimś
    czasie.

    > Paypal mógłby być ale będe do tyłu przy różnicach
    > kursowych.

    Moneybookers stosuje troche lepsze kursy (a przynajmniej te kursy
    ogłasza, w przeciwieństwie do PP którego kursy zna tylko PP).

    > Coś jeszcze możecie zaproponować (podkreślam że kontrahent nie jest w
    > U.S. ani Kanadzie...to państwo dość egzotyczne)

    Skoro powyższe odpadają, przelewy odpadają, czeki odpadają, to zostaje ci
    tylko umyślny z plikiem banknotów albo banknoty/czek bankierski w liście.

    p. m.

  • 10. Data: 2007-08-08 13:44:20
    Temat: Re: Re: płatność czekiem
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:32:34 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Moneybookers stosuje troche lepsze kursy (a przynajmniej te kursy
    > ogłasza, w przeciwieństwie do PP którego kursy zna tylko PP).

    W Paypalu ichnie przeliczniki można wyłączyć i pieniądze przyjdą na
    konto w walucie jaką mamy na koncie. Inna sprawa to prowizję, których
    już wyłączyć niestety się nie da ;) IMO moneybookers zdecydowanie
    lepsze jest.