  • 1. Data: 2008-03-07 14:05:11
    Temat: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: "Zami" <z...@o...pl>

    Witam

    Opisze krotko moja dzisiejsza sytuacje.
    Dzisiaj pierwszy raz wyknywalem przelew z konta prowadzonego przez ten bank
    za pomaca "nowego ING ONline". Jakie bylo moje zdziwienie, ze wykonalem
    przelew bez autoryzacji (a powienien przyjsc do mnie sms).
    Zadzownilem na InfoLinie i Pani uprzejmnie wyjasnila mi, ze nie wszystkie
    operacje dokonywane na moim koncie beda autoryzowane. O tym decyduje system
    i on stwierdza, czy dana sytuacja w ktorej wykonuje przelew jest bezpieczna
    czy nie. Opadly mi rece...
    Nie wiem jak Panstwo, ale jeszcze dzisiaj ide zamknac rachunek.
    Nie chce, aby jakiegos pieknego dnia z mojego kanta znikly moje pieniadze.

    Jestem ciekawy co o tym Państwo myslicie?

    Zami

  • 2. Data: 2008-03-07 14:09:10
    Temat: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zami napisał(a):

    > Nie wiem jak Panstwo, ale jeszcze dzisiaj ide zamknac rachunek.
    > Nie chce, aby jakiegos pieknego dnia z mojego kanta znikly moje pieniadze.

    > Jestem ciekawy co o tym Państwo myslicie?

    Co to był za przelew?

    j.

  • 3. Data: 2008-03-07 14:24:29
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Zami" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie chce, aby jakiegoś pięknego dnia z mojego kanta znikły moje pieniądze.
    > Jestem ciekawy co o tym Państwo myślicie?

    Ja myślę, ze dalej tam będę miał konto
    Autoryzacje SMS przychodzą na znaczne kwoty dla nowych rachunków
    Nie przychodzą na przelewy skarbowe, ZUSowe, wzorcowe, jednostkową drobnicę
    stanowiącą znikomy ułamek salda.
    Jak ktoś będzie mi chciał ukraść i się przygotuje do zajęć to ukradnie.
    Najsłabszym ogniwem w tym łańcuchu jestem ja, czyli użyszkodnik.
    Trzymanie forsy w innym banku jest podobnie zagrożone
    Trzymanie forsy w skarpecie,szafie, sejfie jeszcze bardziej.

  • 4. Data: 2008-03-07 14:47:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zami" fqri2q$m9m$...@n...onet.pl

    > Jestem ciekawy co o tym Państwo myslicie?

    Trudno z fusów wróżyć -- może podaj hasło i coś na kształt
    Twojego identyfikatora, abyśmy mogli wypróbować. ;)

    A poważniej -- już raz zauważyłem, że SMSy w hurcie nie powinny
    być drogie, ale post mój został jakoś dziwnie :) skwitowany. :)

    Mnie dziwią i tokeny GSM i certyfikaty, i brak kodów słanych SMSami. :)

    -=-

    Dla jednego strata stu złotych jest bolesna, dla innego dopiero stu tysięcy
    i moim zdaniem system nie powinien ustalać progów bezpieczeństwa. :) Poza
    tym można tak po kawałeczku przelać wszystko, jeśli w tej samodzielności
    systemu chodzi o kwotę. :)

    Inna sprawa, że podejrzenie czegoś na kształt identyfikatora i hasła
    nie jest wcale takie proste, więc jakieś zabezpieczenie tutaj jest.
    Kochany przez wielu (niekochany przeze mnie) Lukas zabezpiecza przelewy
    tylko hasłem logowania -- przynajmniej tak jest z kontem za free. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2008-03-07 14:53:57
    Od: "Zami" <z...@o...pl>

    > Co to był za przelew?
    >
    > j.

    Splata kredytu. Dalem zakladke przelewy -> przelew
    No i wypelnilem formularz na kwote 140zl.
    Dalem wyslij i poszlo.

    >Ja myślę, ze dalej tam będę miał konto
    >Autoryzacje SMS przychodzą na znaczne kwoty dla nowych rachunków
    >Nie przychodzą na przelewy skarbowe, ZUSowe, wzorcowe, jednostkową drobnicę
    >stanowiącą znikomy ułamek salda.

    Jest taki kawal:
    Przychodzi zajaczek na stacje benzynowa i pyta sie:
    - Ile kosztuje kropelka benzyny?
    - Nic zajaczku.
    - To prosze nakapac mi caly kalnisterek.

    Ziarnko do ziarnka i nic nie bedziesz mial na koncie (podobnie jak ostatnia
    afera z Visa).
    A 140 zl nie uwazam za drobnice....

    Nie wiem co o tym sadzic.. Bank oszczedza na wysylanych sms'ach?
    Jesli tak, to niech da mozliwosc korzystania ze zdrapki lub tolkena.

    Zami

  • 6. Data: 2008-03-07 15:02:01
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    > Splata kredytu. Dalem zakladke przelewy -> przelew
    > No i wypelnilem formularz na kwote 140zl.
    > Dalem wyslij i poszlo.

    To jest grupa rachunków wewnętrznych. Dla nich też nie przychodzą
    autoryzacje..

    >A 140 zł nie uważam za drobnice....

    Twoje zbójeckie prawo
    Zmień bank na lepszy . Jaki? Nie wiem.

  • 7. Data: 2008-03-07 16:07:09
    Od: "Sagittarius" <z...@i...pl>

    Użytkownik "lwh" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Trzymanie forsy w innym banku jest podobnie zagrożone
    > Trzymanie forsy w skarpecie,szafie, sejfie jeszcze bardziej.

    A czy jakikolwiek bank pomyślał o zabezpieczeniu takim jak tu?
    www.e-gold.com
    (dla niewtajemniczonych powiem, że KAŻDE logowanie z innego komputera o
    innym IP jest dodatkowo sprawdzane poprzez e-mail)
    Nie, bo to zbyt nowatorskie, awangardowe, dziwne....ZBYT BEZPIECZNE? :))

    Pozdro

  • 8. Data: 2008-03-07 19:01:04
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > Nie wiem jak Panstwo, ale jeszcze dzisiaj ide zamknac rachunek.
    > Nie chce, aby jakiegos pieknego dnia z mojego kanta znikly moje pieniadze.

    W jednym z największych banków świata, HSBC, po zalogowaniu za pomocą numeru
    klienta, daty urodzenia i dwóch liter z hasła nie ma już ŻADNYCH
    zabezpieczeń. Możesz dowolnie wykonywać przelewy online na dowolny rachunek
    NA ŚWIECIE!

    Ot, zabezpieczenia.

    A przy przelewach wewnętrznych chyba w żadnym banku nie żądają autoryzacji!
    Come on, człowieku, jest to przesunięcie pieniędzy między TWOIMI WŁASNYMI
    kontami!

    k.

  • 9. Data: 2008-03-07 19:20:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zami napisał(a):

    > Splata kredytu. Dalem zakladke przelewy -> przelew
    > No i wypelnilem formularz na kwote 140zl.
    > Dalem wyslij i poszlo.

    Czyli najprawdopodobniej system sprawdzil, ze juz wczesniej taki przelew
    wykonywales w zwiazku z czym uznal, ze dodatkowa autoryzacja nie jest
    konieczna - co jest akurat IMHO na plus dla systemu.

    j.

  • 10. Data: 2008-03-07 19:42:22
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > numeru klienta, daty urodzenia i dwóch liter z hasła nie ma już ŻADNYCH
    > zabezpieczeń. Możesz dowolnie wykonywać przelewy online na dowolny

    tak tylko te banki z UK maja w regulaminach, ze pokrywaja wszystkie
    transakcje oszukancze, oraz fraudy na kartach np.debetowych, ktorymi mozna
    placic w necie. Przelew mozna odwolac w UK, idzie 2 dni robocze. W Polsce to
    jak karta placisz w necie to na wlasna odpowiedzialnosc(ochrona ustawowa 150
    EUR)- wykluczaja to z wielu ubezpieczen, pamietam np z Lukasa - karte
    kredytowa niby ubezpieczona, ale nie od transakcji w necie.