  • 1. Data: 2008-03-06 19:58:14
    Temat: Nowe oprocentowanie kredytu mieszkaniowego
    Od: "Sławomir Sołtys" <g...@b...pl>

    Witam,
    dostałem właśnie z Multibanku informację, że oprocentowanie kredytu wzrosło
    z 6,45 do 8 %. Spowodowane to było decyzją RPP z dnia 28 luty 2008.
    Czy inne banki też mają takie odsetki w złotych ?
    Czy raczej Multibank po zmianie prezesa postanowił zarobić ?
    Dodam, że jestem w tym banku VIPem i podobno mam dzieki temu niższe odsetki
    niż inni.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-06 20:05:08
    Temat: Re: Nowe oprocentowanie kredytu mieszkaniowego
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sławomir Sołtys napisał(a):
> [...]
    > Czy inne banki też mają takie odsetki w złotych ?
    > Czy raczej Multibank po zmianie prezesa postanowił zarobić ?

    Mi Multibank napisal, ze podwyzszaja mi % kredytu odnawialnego (whatever
    i tak nie korzystam).

    > Dodam, że jestem w tym banku VIPem i podobno mam dzieki temu niższe odsetki
    > niż inni.

    A co to znaczy byc VIPem w Multibanku ?

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-03-06 20:13:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Sławomir Sołtys" <g...@b...pl> writes:

    > Witam,
    > dostałem właśnie z Multibanku informację, że oprocentowanie kredytu wzrosło
    > z 6,45 do 8 %. Spowodowane to było decyzją RPP z dnia 28 luty 2008.

    Hm. Czy masz umowę Wibor + marża?
    KJ

  • 4. Data: 2008-03-06 20:33:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-03-06, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > A co to znaczy byc VIPem w Multibanku ?

    Pewnie chodzi o Aquariusa. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-03-07 11:37:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Hm. Czy masz umowę Wibor + marża?
    > KJ

    Na to wygląda, że VIP ma kredyt oprocentowany "uznaniowo"...i teraz będzie
    płacił

    RS

  • 6. Data: 2008-03-07 19:39:43
    Od: "Sławomir Sołtys" <g...@b...pl>

    > Hm. Czy masz umowę Wibor + marża?
    > KJ
    Tak w tym banku to się ładnie nazywa Aquariusa.
    Niestety mam umowę uznaniową. w 2005 roku w dniu podpisania umowy było to 6
    % z mozliwością zmiany w zależności od stopy ustalanej przez RPP.
    W każdej chwili mogę z nimi rozwiązać umowę. W sumie nie spodziewałem się
    takiej podwyżki ze strony Multibanku, bo 8 % to Wibor +2 %.
    Nie ukrywam, że tym posunięciem mnie zrazili do siebie, chyba, ze inne banki
    też podniosły oprocentowania do podobnych poziomów ?

  • 7. Data: 2008-03-07 20:15:08
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sławomir Sołtys" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie ukrywam, że tym posunięciem mnie zrazili do siebie, chyba, ze inne
    > banki też podniosły oprocentowania do podobnych poziomów ?

    Podwyżka jest znaczna, ale jak na Multi to nadal nie jest bardzo wysokie
    oprocentowanie. Przykładowo ja tam mam WWJ z 2002/2003 roku. Obecnie (przed
    potencjalną podwyżką) na 9,7%.

    Multi tak właśnie działa w przypadku umów typu "widzimisię zarządu", że
    tylko w początkowym okresie ich oferta jest w miarę racjonalna. Z czasem
    robi się coraz droższa. Ale ja i tak nie narzekam i myślę, że te Twoje 8% to
    też nie jest zła oferta. W Multi jest ten plus, że zawsze można nie
    korzystać (zbilansować sobie do zera) jak się uważa, że się nie opłaca przy
    danej stopie procentowej w danym terminie. A potencjalna możliwość
    skorzystania w przyszłości bez opłat i dodatkowych świstków pozostaje.

    marekz