  • 11. Data: 2008-03-07 20:14:59
    Temat: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fqs5r4$f9s$1@news.onet.pl...

    > "kashmiri" <k...@i...pl> wrote in message

    > tak tylko te banki z UK maja w regulaminach, ze pokrywaja wszystkie
    > transakcje oszukancze, oraz fraudy na kartach np.debetowych, ktorymi mozna
    > placic w necie. Przelew mozna odwolac w UK, idzie 2 dni robocze. W Polsce
    > to jak karta placisz w necie to na wlasna odpowiedzialnosc(ochrona
    > ustawowa 150 EUR)- wykluczaja to z wielu ubezpieczen, pamietam np z
    > Lukasa - karte kredytowa niby ubezpieczona, ale nie od transakcji w necie.

    1. Mieszasz. W tym wątku mowa jest o obsłudze konta online. Zakupy kartami
    przez internet itp. nie mają nic do rzeczy.

    2. Nie słyszałem, żeby przelew w UK można było odwołać. Prawda, idzie długo
    (od maja ma się zmienić), ale jak poszedł to poszedł - dłuższy czas
    rozliczania transakcji nie czyni jej bezpieczniejszą! Przelew wewnętrzny
    (między klientami tego samego banku) jest natychmiastowy.

    3. W PL masz 30 dni na odwołanie przelewu.

    Reasumując, zabezpieczenie w ING nie jest może najwyższ, ale niejeden dużo
    większy bank ma takie same albo i gorsze zabezpieczenia, a zamiast tego
    monitoruje "podejrzane" transakcje.

  • 12. Data: 2008-03-07 20:29:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sagittarius wrote:

    > Użytkownik "lwh" <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A czy jakikolwiek bank pomyślał o zabezpieczeniu takim jak tu?
    > www.e-gold.com
    > (dla niewtajemniczonych powiem, że KAŻDE logowanie z innego komputera o
    > innym IP jest dodatkowo sprawdzane poprzez e-mail)
    > Nie, bo to zbyt nowatorskie, awangardowe, dziwne....ZBYT BEZPIECZNE? :))

    Zbyt upierdliwe. A jak ktoś ci wlezie na skrzynkę to i nieskuteczne.

    p. m

  • 13. Data: 2008-03-07 20:32:43
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fqs7lv$aun$1@news.interia.pl...
    > 3. W PL masz 30 dni na odwołanie przelewu.

    Jakie odwołanie ?
    W jakim polskim banku internetowym przelew zaksięgowany można odwołać ?
    Choćby sekundę po tym fakcie , o miesiącu nie mówiąc?
    Jak się to robi jeśli przelew dotarł do odbiorcy i został przez niego
    "zużyty" ?
    Czy można tak odwołać przelew do ZUS, US ?

  • 14. Data: 2008-03-07 20:37:58
    Od: adams99 <a...@g...pl>

    lwh pisze:

> [...]
    > "zużyty" ?
    > Czy można tak odwołać przelew do ZUS, US ?

    Chyba pisał o "poleceniu zapłaty" :)

  • 15. Data: 2008-03-07 20:39:55
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Sagittarius" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innym IP jest dodatkowo sprawdzane poprzez e-mail)
    > Nie, bo to zbyt nowatorskie, awangardowe, dziwne....ZBYT BEZPIECZNE? :))

    Dla mnie nie do przyjęcia. Natychmiast bym się rozstał z takim cudownym
    bankiem
    Jako posiadacz neostrady, która często zmienia IP i źle działa kurwicy bym
    dostał. Limit czasu na odpowiedź prawie zawsze byłby przekroczony
    To ja już wolę nieszyfrowany SMS ważny minutę.

  • 16. Data: 2008-03-07 20:44:22
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "adams99" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba pisał o "poleceniu zapłaty" :)

    Mam taka nadzieję, ze to tylko było przejęzyczenie i o polecenie zapłaty a
    nie przelewu chodziło.
    Może czegoś nie wiem, może jakiś nowy bubel prawny powstał i dałoby się
    wysłać podatek, składki ZUS, wziąć potwierdzenie i odebrać z powrotem
    podatek
    Tak samo zrobić kredytodawcom, dostawcom towarów po ich wydaniu.
    Na koniec od kashimiri kupić cały jego dobytek, zapłacić przelewem wziąć
    potwierdzenia i odwołać go.

  • 17. Data: 2008-03-07 20:50:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > numeru klienta, daty urodzenia i dwóch liter z hasła nie ma już
    > ŻADNYCH zabezpieczeń. Możesz dowolnie wykonywać przelewy online na

    I co z tego? Tam banki trochę łatwiej uznają reklamacje. To raz.
    Dwa w Stanach bodajże organizacja zrzeszająca banki "zasugerowała" wzmocnienie
    zabezpieczeń.

    No i tak zupełnie bez związku chciałem zauważyć, że do niedawna ryzyko
    kredytowe też banki w stanch trochę łagodniej traktowały ...
    KJ

  • 18. Data: 2008-03-07 20:57:50
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > "zużyty" ?
    > Czy można tak odwołać przelew do ZUS, US ?

    Można. Zgłaszasz taką dyspozycję do banku. Kiedyś to robiłem - przez pomyłkę
    zapłaciłem opłatę paszportową dwukrotnie.

    Z ZUS/US nie mam pojęcia.

  • 19. Data: 2008-03-07 21:03:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > większy bank ma takie same albo i gorsze zabezpieczenia, a zamiast tego

    W Natwest jest zdanie w bankowosci elektr.

    Pozycje przedstawione z datą dzisiejszą podlegają zatwierdzeniu i mogą być
    wycofane z konta.

    W Polsce przelewu nie odwolasz, 30 dni to masz na polecenie zaplaty, ale to
    wszedzie jest nie tylko w PL.

  • 20. Data: 2008-03-07 21:04:57
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    januszek napisał(a):

    > Czyli najprawdopodobniej system sprawdzil, ze juz wczesniej taki przelew
    > wykonywales w zwiazku z czym uznal, ze dodatkowa autoryzacja nie jest
    > konieczna - co jest akurat IMHO na plus dla systemu.

    Bzdura!
    Przeczytaj mój wątek w tej samej sprawie. System nic nie sprawdza poza
    kwotą. Nie ważne też czy już wykonywałeś jakieś przelewy na danych
    rachunek czy jest on wykorzystywane przez Ciebie po raz pierwszy. Oto link
    do wspomnianego wątku http://tinyurl.com/yvxrws

    chairon