  • 11. Data: 2020-12-08 18:27:23
    Temat: Re: Generowanie obrotu na KK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:02:28 UTC+1 WAM napisał(a):
> [...]
    zwroty na tą kartę, którą się płaciło,
    > [...]
    kartę to wyskoczyło - "błąd, nie ta karta" - i musiała wyciągnąć tą, którą płaciła.
    Więc zwroty w lidlu tylko na ta samą kartę :(

    > Klient uprzejmie informuje sprzedawcę, że karta którą płacił już nie
    > istnieje, bo rozwiązał umowę z bankiem. Prosi o zwrot gotówką lub na
    > inną kartę.

    Tak kombinować to można przy "odstępowaniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość"
    - choć można samemu prosić się o kłopoty.

    W "zwykłym" sklepie, robiącym zwroty "z dobrego serca", trzeba uważać, bo na takie
    dictum po prostu można nie dostać zwrotu, gdyż "procedury nie przewidują" czy inna
    tego typu bzdura.

    Inna sprawa, że skoro mają w systemie zapisany numer karty, którą się płaciło, to po
    co w ogóle chcą okazania karty?
    Przecież wiadomo by było, że nawet jak ktoś ten towar ukradł i przyszedł do sklepu
    zrobić zwrot, to pieniądze i tak wrócą do tego, kto zapłacił.
    Chyba że nie zapisują - bo im np. nie wolno - całego numeru karty, tylko np. cztery
    ostatnie cyfry oraz czy to visa czy mc czy jeszcze co innego...
    Hmmm, to by się zgadzało z moim doświadczeniem - robiłem zwrot w jakimś odzieżowym i
    koleś za ladą kazał mi okazać kartę, "której cztery ostatnie cyfry numeru to abcd" -
    no to okazałem, ale do zrobienia zwrotu kazał mi przyłożyć jeszcze kartę do czytnika,
    więc przyłożyłem inną - i jakiś mu alarm wyskoczył, to zawołał kierowniczkę, która
    powiedziała "nic dziwnego, bo płacono visą, a to jest mastercard" - a koleś oczy w
    pięć złoty i mówi, że przecież pokazałem mu kartę z właściwymi 4 ostatnimi numerami
    (inna sprawa, że jest 1/10000 szans, żeby złapać visę i mc z tymi samymi ostatnimi
    cyframi numeru ;) - no to mówię, że pokazałem jedną, a zbliżyłem drugą i pytam, czy
    narobiłem kłopotu - ale ostatecznie poszło.
    A musiałem iść sam robić ten zwrot, bo wtedy akurat miałem moneyback z milka i kartę
    dałem do płacenia żonie - no i jak chciała robić zwrot i pokazała tą kartę, to
    trafiła na dociekliwszego sprzedawcę (albo zapewne sprzedawczynię ;P ), co jeszcze na
    imię i nazwisko spojrzała - dobrze, że nie wezwała policji, że ktoś tu nie swoją
    kartą się posługuje.

    Ale chyba żona mi też mówiła, że w jakimś jednym sklepie przy zwrocie nie trzeba
    przykładać karty - po prostu zwrot sam idzie na kartę, którą się płaciło - więc muszą
    jednak mieć zapisane wszystkie dane karty.
    I co z takim zrobić?

    Albo jeszcze bank ci robi numer, tak jak teraz citek - visa kończy ważność w lutym,
    no to radośnie przysłali zamiast tego mc, bo "bank teraz wydaje mc". Ale nawet w
    kłamstwie nie potrafią być konsekwentni, bo dalej napisane, że jak chcesz wrócić do
    visy, to daj znać".
    Tylko oczywiście już nie można wrócić do visy z poprzednim numerem karty i poprzednim
    numerem rachunku do spłat - ponieważ bank już namącił i zrobił samowolnie zmianę z
    visa na mc, to wrócić nie można.
    A do tego jeszcze jak zamówisz zmianę z mc na visa, to w tym momencie zastrzegą starą
    visę i jeśli nie aktywujesz mc to zostajesz bez karty do tego kredytu, dopóki nie
    doślą nowych kart visa.
    I nawet się na takich buraków nie można obrazić, bo szkoda - karta "dożywotnio"
    bezpłatna ;>
    I co tu teraz zrobić? Bo gdyby zapytali, to pewnie nawet bym zmienił z visa na mc,
    miałbym do pary z visa platinum z santandera. Ale po takim numerze? Pewnie pozostaje
    zmienić znów na visa - a potem znów na mc ;> Chociaż wtedy może to już nie być
    bezpłatne...

  • 12. Data: 2020-12-08 18:59:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, December 8, 2020 at 3:54:33 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > wtorek, 8 grudnia 2020 o 15:10:58 UTC+1 SERG napisał(a):

    > bo bezpłatne to już tylko w citku, ale trzeba uważać ze zwrotami, bo za nadpłatę
    ponad 200zł jest kara
    Tak, 20 dychy.
    Z tą karą to jest interesująca sprawa, bo tak mają sformatowane wyciągi, że bardzo
    łatwo się pomylić, jak się nie spłaciło w terminie (oczywiście tylko ze względu na
    zbyt późną godzinę zlecenia ;-) ).
    Mianowicie w sumie zadłużenia (kwota pod kolumną operacji, na samym dole) jest
    wliczona suma poprzedniego zadłużenia, która nie jest w tej kolumnie w ogóle
    wymieniona, tylko podana wcześniej, po lewej stronie. Ponieważ większość banków albo
    ma w tej kolumnie (na górze) stan zadłużenia początkowy (i wtedy na dole jest saldo
    na koniec), albo na dole jest suma operacji w okresie rozliczeniowym, a saldo
    początkowe i końcowe (wraz z tą sumą operacji) jest umieszczone w innym miejscu, to
    taki wyciąg "nieco" wprowadza w błąd.

    No i teraz, skoro już spóźniony przelew poszedł na pokrycie poprzedniego zadłużenia,
    trzeba odjąć coś od czegoś... Jak się to zrobi odruchowo, jak w innych bankach, to od
    razu jest nadpłata w wysokości coś koło kwoty poprzedniego niespłaconego salda.

    Zgłosiłem to jako poważne niedopatrzenie, a oni na to, że owszem, ale nie zamierzają
    tego zmienić.

    No jasne! mają z tego dodatkowe przychody. Ale jeśli mnie teraz obciążą, to chyba do
    UOKIKu napiszę, bo "opłata za obsługę nadpłaty" w sytuacji, kiedy nie robią zwrotnego
    przelewu nawet jak ktoś dwa razy zapłaci, to trochę przesada.

    witrak()

  • 13. Data: 2020-12-08 23:12:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Inna sprawa, że skoro mają w systemie zapisany numer karty, którą się
    > płaciło, to po co w ogóle chcą okazania karty?

    Być może nie mają, albo nie mają możliwości znalezienia na podstawie
    paragonu. Albo tak im wygodniej, albo chcą odsiać tych, którzy już nie
    mają danej karty (albo jej nigdy nie mieli) itd.

    > Chyba że nie zapisują - bo im np. nie wolno - całego numeru karty,
    > tylko np. cztery ostatnie cyfry oraz czy to visa czy mc czy jeszcze co
    > innego...

    Numer karty wolno zapisywać, nie wolno m.in. CVV*.

    > Albo jeszcze bank ci robi numer, tak jak teraz citek - visa kończy
    > ważność w lutym, no to radośnie przysłali zamiast tego mc, bo "bank
    > teraz wydaje mc".

    Zwrotu można dokonać na "zamkniętą" kartę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2020-12-09 08:17:24
    Od: SERG <m...@w...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 16:46, Michal Jankowski pisze:

    > To znaczy - chcesz bezodsetkowo uzyskać gotówkę z karty i jeszcze w
    > nagrodę jakąś premię za obroty?
    >
    >   MJ

    Gotówka mi nie potrzebna, potrzebuje tylko wykonać obrót.