  • 1. Data: 2020-12-08 14:34:09
    Temat: Generowanie obrotu na KK
    Od: SERG <m...@w...pl>

    Czy istnieje jakiś łatwy sposób na wygenerowanie obrotu na KK Visa
    Impresa z Mille?

    Najprościej by było coś kupić, a następnie zwrócić, ale teraz to już
    chyba nie ma żadnego sklepu, który robi zwrot, np w gotówce do łapki lub
    przelewam na konto zamiast bezpośrednio na kartę, z której została
    dokonana płatność. A może jednak ostał się jakiś taki rodzynek?

  • 2. Data: 2020-12-08 14:49:28
    Temat: Re: Generowanie obrotu na KK
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.12.2020 o 14:34, SERG pisze:

> [...]
    > przelewam na konto zamiast bezpośrednio na kartę, z której została
    > dokonana płatność. A może jednak ostał się jakiś taki rodzynek?

    lidl tak robi, przynajmniej u mnie

    lub można się dogadać np. z kimś kto dostał terminal w ramach akcji
    polska bezgotówkowa, za przyjęcie płatności nie płaci prowizji więc
    płacisz mu 100 zł, on tyle dostanie na konto i tyle odda

    a na koniec, dla tej KK wystarczy zrobić 5 operacji w miesiącu nawet na
    1 zł każda (mniej nie próbowałem)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-12-08 15:10:50
    Od: SERG <m...@w...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 14:49, Robert_DF pisze:

    > lidl tak robi, przynajmniej u mnie

    Dzięki za typ, ale niestety w regulaminie ich zwrotów widnieje taki zapis:

    "Za zwrócony towar klient otrzymuje jego równowartość widniejącą na
    dowodzie zakupu w taki sam sposób, w jaki dokonał płatności (zwrot
    gotówki, zwrot na kartę płatniczą/kredytową)"

    Wygląda na to, że ewentualnie jak ma się szczęście to zwrot pójdzie
    innym kanałem.

    > a na koniec, dla tej KK wystarczy zrobić 5 operacji w miesiącu nawet na
    > 1 zł każda (mniej nie próbowałem)

    Potrzebuje obrotu do moneybacku :)

  • 4. Data: 2020-12-08 15:54:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 15:10:58 UTC+1 SERG napisał(a):

    > Potrzebuje obrotu do moneybacku :)

    Hmmm, a ten moneyback to jakiś specjalny, czy ten taki "zwykły" z impresji?
    Bo jak to drugie, to tylko w niektórych sklepach przecież działa.

    Inna sprawa, że sporo z nich to odzieżowe, gdzie można kupić, a potem zwykle daje się
    zrobić zwrot na inną kartę, np. debetową. Przed pandemią pojawiła się tendencja, że
    zaczęli sprawdzać i pozwalać tylko na zwroty na tą kartę, którą się płaciło, ale
    teraz znów jest luzik - a przynajmniej żonie się udaje się na debetówkę zwracać.

    Lidl też z samego zapisu nie jest zły, jakby przy płatności kartą miał być wymagany
    jedynie zwrot na kartę - na chyba że ktoś nie ma debetówki - albo nawet że przy
    płatności kredytową zwrot tylko na kredytową - przecież można mieć drugą, która
    będzie takim zwrotem spłacana, nawet drugą w milku, żeby był łatwy warunek
    bezpłatności (bo bezpłatne to już tylko w citku, ale trzeba uważać ze zwrotami, bo za
    nadpłatę ponad 200zł jest kara - santander się już popsuł, nie ma już nawet roku
    spokoju i wymają 10 pyk/miesiąc - chyba że bierzesz pierwszą KK u nich, wtedy w
    promocji rok spokoju).
    Ale żona mówiła, że jak próbowała zrobić jakiś czas temu w lidlu zwrot na inną kartę
    to wyskoczyło - "błąd, nie ta karta" - i musiała wyciągnąć tą, którą płaciła. Więc
    zwroty w lidlu tylko na ta samą kartę :(

    Może jeszcze w castoramie da się dostać gotówkę przy zwrocie.

    I chyba też sklepy internetowe, w których płacisz kartą, też zwracają na konto, bo
    nie znają numeru karty - ale to już ryzykowne, no i dochodzą koszty transportu, które
    pewnie przekroczą potencjalny moneyback.
    Chyba że jest możliwy odbiór osobisty i osobisty zwrot, a nadal obowiązują zasady
    "sprzedaży na odległość" - albo masz dostawę za darmo i możliwość osobistego zwrotu -
    tak można np. w tchibo, tylko nie dzicz ;>

  • 5. Data: 2020-12-08 16:05:35
    Od: SERG <m...@w...pl>

    > Hmmm, a ten moneyback to jakiś specjalny, czy ten taki "zwykły" z impresji?
    > Bo jak to drugie, to tylko w niektórych sklepach przecież działa.

    Oferta utrzymaniowa, którą otrzymałem podczas wypowiadania karty. 10% od
    wszystkich transakcji wykonanych w ciągu 1 miesiąca rozliczeniowego nie
    więcej jednak niż 200 zl.

    Co ciekawe sklep online Lidl ma zupełnie inne warunki zwrotu niż sklep
    stacjonarny tej samej sieci i tu chyba skieruje swoje kroki. Co ważne
    zwrot jest darmowy.

    "...Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności,
    jakie zostały użyte przez Klienta w transakcji, chyba że Klient wyraźnie
    zgodzi się na inny sposób zwrotu. Sprzedawca może wstrzymać się ze
    zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Produktu lub do czasu
    dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
    zdarzenie nastąpi wcześniej..."

  • 6. Data: 2020-12-08 16:19:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 16:05:56 UTC+1 SERG napisał(a):

    > Oferta utrzymaniowa, którą otrzymałem podczas wypowiadania karty. 10% od
    > wszystkich transakcji wykonanych w ciągu 1 miesiąca rozliczeniowego nie
    > więcej jednak niż 200 zl.

    O, to ładnie, citek daje zwykle 10% na 3 miesiące, ale max. 100zł - choć często udaje
    się jeszcze dostać max. 50zł na kolejne 3 miesiące.
    Hmm, a od milka na kredytówkę nigdy nie dostałem nic takiego dla kredytówek.
    Dostawałem za to, i to min. 2 razy, za niewypowiadanie konta - przez 6 miesięcy 5%
    zwrotów od blika, 2% od debetówki, max. 30zł+30zł=60zł/mc.

    Z drugiej strony chciałbym mieć taki problem pod nazwą "wydanie 2k kartą w miesiąc" -
    nawet nie musiałbym wtedy dostawać moneybacku ;>

> [...]
    > zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Produktu lub do czasu
    > dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które

    A transport zwracanego towaru też darmowy?
    Czy musisz go jednak do lidla stacjonarnego przynieść osobiście?
    No i uważam z interpretacją tego tekstu - na mój gust klient może się zgodzić - albo
    może się nie zgodzić - na inny sposób zwrotu, jeśli to zaproponuje z jakiegoś powodu
    sklep.
    Ale klient nie może innego typu zwrotu zażądać "bo tak".

  • 7. Data: 2020-12-08 16:31:26
    Od: SERG <m...@w...pl>

    > O, to ładnie, citek daje zwykle 10% na 3 miesiące, ale max. 100zł - choć często
    udaje się jeszcze dostać max. 50zł na kolejne 3 miesiące.

    Do tego co opisałem Millek dorzucił jeszcze zwolnienie z opłaty za kartę
    przez kolejne 6 msc.

    Z oferty utrzymaniowej Citi też już skorzystałem. Dokładnie jak piszesz
    10% max 100 zł z transakcji dokonanych przez 3 miesiące.
    Teraz jeszcze czekam na bon 50 zł do Biedronki za podwyższenie limitu na
    KK Simpliciti.

    > A transport zwracanego towaru też darmowy?

    Przesyłka jest za free wiec w tym wypadku dla kupującego zwrot jest
    faktycznie całkowicie darmowy. Drukuje się list przewozowy, wygenerowany
    poprzez konto na sklepie Lidl i przesyłka idzie na do nich na ich koszt.

> [...]
    powodu sklep.
    > Ale klient nie może innego typu zwrotu zażądać "bo tak".

    Fakt, pole do interpretacji tego zapisu jest spore. Jak nic lepszego nie
    znajdę to chyba zaryzykuje.

  • 8. Data: 2020-12-08 16:37:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, SERG.
    On 08.12.2020 15:10 you wrote:

> [...]
    > płatności (zwrot gotówki, zwrot na kartę płatniczą/kredytową)"
    > Wygląda na to, że ewentualnie jak ma się szczęście to zwrot pójdzie

    Ja obrót robiłem zasilając revolut ;)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2020-12-08 16:46:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > przelewam na konto zamiast bezpośrednio na kartę, z której została
    > dokonana płatność. A może jednak ostał się jakiś taki rodzynek?

    To znaczy - chcesz bezodsetkowo uzyskać gotówkę z karty i jeszcze w
    nagrodę jakąś premię za obroty?

    MJ

  • 10. Data: 2020-12-08 18:02:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Dec 2020 06:54:31 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Przed pandemią pojawiła się tendencja, że zaczęli sprawdzać i pozwalać tylko na
    zwroty na tą kartę, którą się płaciło,
    [...]
    >Ale żona mówiła, że jak próbowała zrobić jakiś czas temu w lidlu zwrot na inną kartę
    to wyskoczyło - "błąd, nie ta karta" - i musiała wyciągnąć tą, którą płaciła. Więc
    zwroty w lidlu tylko na ta samą kartę :(

    Klient uprzejmie informuje sprzedawcę, że karta którą płacił już nie
    istnieje, bo rozwiązał umowę z bankiem. Prosi o zwrot gotówką lub na
    inną kartę.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?