eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGenerowanie obrotu na KK › Re: Generowanie obrotu na KK
  • X-Received: by 2002:a25:ef47:: with SMTP id w7mr14658876ybm.509.1607448443736; Tue,
    08 Dec 2020 09:27:23 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:ef47:: with SMTP id w7mr14658876ybm.509.1607448443736; Tue,
    08 Dec 2020 09:27:23 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.new
    s.xs4all.nl!tr3.eu1.usenetexpress.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.iad1.usenete
    xpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com
    !nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 8 Dec 2020 09:27:23 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <e...@4...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <5fcf80d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fcf8467$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fcf8969$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <e...@4...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Generowanie obrotu na KK
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Tue, 08 Dec 2020 17:27:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 83
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654297
    [ ukryj nagłówki ]

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:02:28 UTC+1 WAM napisał(a):
    > On Tue, 8 Dec 2020 06:54:31 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > >Przed pandemią pojawiła się tendencja, że zaczęli sprawdzać i pozwalać tylko na
    zwroty na tą kartę, którą się płaciło,
    > [...]
    > >Ale żona mówiła, że jak próbowała zrobić jakiś czas temu w lidlu zwrot na inną
    kartę to wyskoczyło - "błąd, nie ta karta" - i musiała wyciągnąć tą, którą płaciła.
    Więc zwroty w lidlu tylko na ta samą kartę :(

    > Klient uprzejmie informuje sprzedawcę, że karta którą płacił już nie
    > istnieje, bo rozwiązał umowę z bankiem. Prosi o zwrot gotówką lub na
    > inną kartę.

    Tak kombinować to można przy "odstępowaniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość"
    - choć można samemu prosić się o kłopoty.

    W "zwykłym" sklepie, robiącym zwroty "z dobrego serca", trzeba uważać, bo na takie
    dictum po prostu można nie dostać zwrotu, gdyż "procedury nie przewidują" czy inna
    tego typu bzdura.

    Inna sprawa, że skoro mają w systemie zapisany numer karty, którą się płaciło, to po
    co w ogóle chcą okazania karty?
    Przecież wiadomo by było, że nawet jak ktoś ten towar ukradł i przyszedł do sklepu
    zrobić zwrot, to pieniądze i tak wrócą do tego, kto zapłacił.
    Chyba że nie zapisują - bo im np. nie wolno - całego numeru karty, tylko np. cztery
    ostatnie cyfry oraz czy to visa czy mc czy jeszcze co innego...
    Hmmm, to by się zgadzało z moim doświadczeniem - robiłem zwrot w jakimś odzieżowym i
    koleś za ladą kazał mi okazać kartę, "której cztery ostatnie cyfry numeru to abcd" -
    no to okazałem, ale do zrobienia zwrotu kazał mi przyłożyć jeszcze kartę do czytnika,
    więc przyłożyłem inną - i jakiś mu alarm wyskoczył, to zawołał kierowniczkę, która
    powiedziała "nic dziwnego, bo płacono visą, a to jest mastercard" - a koleś oczy w
    pięć złoty i mówi, że przecież pokazałem mu kartę z właściwymi 4 ostatnimi numerami
    (inna sprawa, że jest 1/10000 szans, żeby złapać visę i mc z tymi samymi ostatnimi
    cyframi numeru ;) - no to mówię, że pokazałem jedną, a zbliżyłem drugą i pytam, czy
    narobiłem kłopotu - ale ostatecznie poszło.
    A musiałem iść sam robić ten zwrot, bo wtedy akurat miałem moneyback z milka i kartę
    dałem do płacenia żonie - no i jak chciała robić zwrot i pokazała tą kartę, to
    trafiła na dociekliwszego sprzedawcę (albo zapewne sprzedawczynię ;P ), co jeszcze na
    imię i nazwisko spojrzała - dobrze, że nie wezwała policji, że ktoś tu nie swoją
    kartą się posługuje.

    Ale chyba żona mi też mówiła, że w jakimś jednym sklepie przy zwrocie nie trzeba
    przykładać karty - po prostu zwrot sam idzie na kartę, którą się płaciło - więc muszą
    jednak mieć zapisane wszystkie dane karty.
    I co z takim zrobić?

    Albo jeszcze bank ci robi numer, tak jak teraz citek - visa kończy ważność w lutym,
    no to radośnie przysłali zamiast tego mc, bo "bank teraz wydaje mc". Ale nawet w
    kłamstwie nie potrafią być konsekwentni, bo dalej napisane, że jak chcesz wrócić do
    visy, to daj znać".
    Tylko oczywiście już nie można wrócić do visy z poprzednim numerem karty i poprzednim
    numerem rachunku do spłat - ponieważ bank już namącił i zrobił samowolnie zmianę z
    visa na mc, to wrócić nie można.
    A do tego jeszcze jak zamówisz zmianę z mc na visa, to w tym momencie zastrzegą starą
    visę i jeśli nie aktywujesz mc to zostajesz bez karty do tego kredytu, dopóki nie
    doślą nowych kart visa.
    I nawet się na takich buraków nie można obrazić, bo szkoda - karta "dożywotnio"
    bezpłatna ;>
    I co tu teraz zrobić? Bo gdyby zapytali, to pewnie nawet bym zmienił z visa na mc,
    miałbym do pary z visa platinum z santandera. Ale po takim numerze? Pewnie pozostaje
    zmienić znów na visa - a potem znów na mc ;> Chociaż wtedy może to już nie być
    bezpłatne...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1