  • 11. Data: 2008-09-08 20:31:59
    Temat: Re: Gdzie założyć lokatę dla 8-latka?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: <201452d4-616a-4967-a6b7-

    >Zloto mu kupuj.

    Złoto na górce, i chyba nieco spada.
    Arek

  • 12. Data: 2008-09-08 20:43:43
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 8 Sep 2008 02:33:32 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Zloto mu kupuj.

    A dlaczego akurat złoto? Poza tym, oczywiście, że fajnie błyszczy.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 13. Data: 2008-09-08 20:51:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maciej Bojko pisze:

    > A dlaczego akurat złoto? Poza tym, oczywiście, że fajnie błyszczy.

    W przeciagu dziesieciu czy wiecej lat i prawdopodobnej wmiedzyczasie
    wymianie zl na euro, wydaje mi sie najstabilniejsza lokata dajaca
    najwieksze prawdopodobienstwo wyrownania strat inflacyjnych i pewien
    zysk - przy wymianie co kilka miesiecy oszczednosci na sztabke bulionowa.
    W czerwcu ubieglego roku "zaoszczedzilem" w funduszach - a zastanawialem
    sie, czy nie kupic zlota :((

  • 14. Data: 2008-09-08 21:13:42
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 08 Sep 2008 22:51:05 +0200, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >najwieksze prawdopodobienstwo wyrownania strat inflacyjnych i pewien
    >zysk - przy wymianie co kilka miesiecy oszczednosci na sztabke bulionowa.

    To popatrz na wykres historyczny:
    http://www.usagold.com/reference/prices/history.html
    Z tej perspektywy wygląda nie jak lokata, a jak mocno ryzykowna
    spekulacja. W szczególności ten trwający dwadzieścia lat lot w dół na
    zbity pysk. Zresztą ten wykres i tak wygląda bardzo dobrze, biorąc pod
    uwagę, że nie uwzględnia inflacji dolara. Już akcje są mniejszym
    hazardem.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 15. Data: 2008-09-08 21:22:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maciej Bojko pisze:

> [...]
    > zbity pysk. Zresztą ten wykres i tak wygląda bardzo dobrze, biorąc pod
    > uwagę, że nie uwzględnia inflacji dolara. Już akcje są mniejszym

    Czy masz podobny wykres za ten okres dla zlotowki?

  • 16. Data: 2008-09-08 21:27:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Czy masz podobny wykres za ten okres dla zlotowki?

    Chodzi mi wlasnie o wykres uwzgledniajacy inflacje - za podobny okres
    ceny w zlotych i spadek wartosci nabywczej zlotego.

    Przy systematycznym dokupywanaiu co kilka miesiecy nieduzych ilosci
    straty na ewentualncy kilkumiesiecznych gorkach bylyby nadrobione z
    nawiazka.

  • 17. Data: 2008-09-09 06:09:27
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

> [...]
    > W czerwcu ubieglego roku "zaoszczedzilem" w funduszach - a zastanawialem

    A teraz odrob prace domowa i popatrz na wykres
    zloto to ta niebieska linia

    http://stooq.pl/q/?s=xauusd&d=20080909&c=30y&t=l&a=l
    n&b=0&r=djia

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 18. Data: 2008-09-09 06:10:53
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Prosze bardzo

    DJIA WIG20 zloto w USD i zloto w PLN
    http://stooq.pl/q/?s=xauusd&d=20080909&c=30y&t=l&a=l
    n&r=wig20+djia+xaupln

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 19. Data: 2008-09-09 06:32:25
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 8 Wrz, 09:28, "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w
    > wiadomościnews:ga2k08$t2p$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Konto z wysokim oproc. Np. eMax + w mBanku i tam wrzucaj.

    jesli juz w mBanku i pieniadze maja byc nieruszane miesiecznie to eMax
    Plus oprocentowanie cos kolo 5,75
    ew jakis program regularnego oszczedzania ale tam minimalna kwota
    wplaty jest wyzsza i programy sa juz obowiazkowe nie mozna sobie
    zrobic urlopu od wplat

    hmm... to już lepiej założyć mLokatę na 12 m-cy i odnawiać po każdym roku
    2 miesiące 5,70%
    3 miesiące 5,90%
    6 miesięcy 6,15%
    9 miesięcy 6,25%
    12 miesięcy 6,35%
    tylko belka do odjęcia :-(

    --=olo=--

  • 20. Data: 2008-09-09 07:07:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Wrz, 08:10, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:
    > Prosze bardzo
    >
    > DJIA WIG20 zloto w USD i zloto w
    PLNhttp://stooq.pl/q/?s=xauusd&d=20080909&c=30y&t=l&
    a=ln&r=wig20+djia+xa...

    Nie kupuje sie WIG20 tylko konkretne akcje czy fundusze
    Zwroc uwage rowniez na to o jakich kwotach pisze autor watku - sprawa
    w jego przypadku dotyczylaby praktycznie wyboru jednego funduszu i
    dokupywanie za nieduze kwoty przez kilkanascie lat i to musialby
    zanlezc fundusz z jak najmniejszymi kosztami zakupu i ewentualnymi
    innymi kosztami.
    Dodatkowo, wez pod uwage , ze i zloto i fundusze dokupowalby teraz a
    nie w latach 90-ych - czyli punktem startowym sa biezace ceny.

    Dla mnie to zloto nie wyglada zle i dalej zaluje, ze rok temu nie
    kupilem

    http://stooq.pl/q/?s=xauusd&d=20080909&c=10y&t=l&a=l
    n&b=0&r=wig20+djia+xaupln
    http://stooq.pl/q/?s=xauusd&d=20080909&c=10y&t=l&a=l