  • 1. Data: 2008-09-07 20:06:52
    Temat: 6 cyfrowe PINy & Belfast
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    Witam.
    Może moje pytanie wyda się lamerskie, ale - ale liczę, że znajdę tutaj na
    nie odpowiedź. Mianowicie z kilku źródeł doszły do mnie informacje, że na
    szeroko rozumianych wyspach zdarzają się w niektórych bankomatach centralne
    jaja z PINami, gdyż są one 6 cyfrowe. Podobno wtedy trzeba wklepać dodatkowo
    dwa zera i wszystko jest OK. Jednak mam w związku z tym dwa pytanka:
    1. Czy w Irlandii Północnej dużo takich maszyn na 6 cyfrowy PIN się
    znajduje? - interesują mnie głównie bankomaty w rejonach Belfastu.
    2. Jeżeli bankomat wymaga podania PINu składającego się z 6 cyfr kiedy
    należy podać wspomniane dwa zera - na początku normalnego PINu czy też na
    końcu?

    Jadę w odwiedziny do jednego rodaka i chcę mieć bezproblemowy dostęp do
    gotówki - mam ogromną nadzieję, że z waszą pomocą jakoś sobie dam radę, bo
    mój rodak kompletnie zielony w tematyce bankowości :)

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-09-08 07:21:22
    Temat: Re: 6 cyfrowe PINy & Belfast
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    Piotr Karski <p...@b...pl> napisał(a):

    [...]
    > 2. Jeżeli bankomat wymaga podania PINu składającego się z 6 cyfr kiedy
    > należy podać wspomniane dwa zera - na początku normalnego PINu czy też na
    > końcu?

    Na poczatku.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 3. Data: 2008-09-08 20:36:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Prof_Ex napisał(a) w wiadomości: ...

    >Na poczatku.

    A które cyfry ma podawać Belfastczyk w polskim bankomacie? Ostatnie?
    Arek

  • 4. Data: 2008-09-08 20:46:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Arek pisze:

    > A które cyfry ma podawać Belfastczyk w polskim bankomacie? Ostatnie?
    > Arek

    Bardzo interesujace pytanie.
    Sadze, ze ich banki udzielaja "wytycznych" posiadaczom swoich kart, ale
    warto by wiedziec.
    Przy okazji, kiedys czytalem o 6-o znakowych pinach, chyba w kontekscie
    bankomatow w Azji, i tam z kolei ktos radzil dawac zera na koncu 4-o
    znakowego pinu.

  • 5. Data: 2008-09-09 08:28:11
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Piotr Karski <p...@b...pl> napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Na poczatku.

    przypuszczam, że wątpię...
    PIN typu 00xyzu pewnie da inny wynik obliczeń niż xyzu. Sam PIN przecież nie
    jest przesyłany do akceptacji tylko wynik z automagicznych działań na PINie.
    Podobną sytuację miałem w Portugalii gdzie PINy są 5cyfrowe.
    Żadne zasłyszane recepty z dopisywaniem zer nie pomogły i uniknąłem
    zablokowania karty gdy znalazłem bankomat (tamtejszego Millennium) z
    bardziej rozbudowanym menu, który rozpoznał kartę zagraniczną i pozwolił
    wybrać PIN 4cyfrowy.

    Sławek

  • 6. Data: 2008-09-09 08:56:57
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Slavekk pisze:

> [...]
    > zablokowania karty gdy znalazłem bankomat (tamtejszego Millennium) z
    > bardziej rozbudowanym menu, który rozpoznał kartę zagraniczną i pozwolił

    Dziwne ale ja w Portugalii jeszcze ni widziałem bankomatu z 5 cyfrowym
    pinem a korzystam często.

  • 7. Data: 2008-09-09 12:20:37
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dziwne ale ja w Portugalii jeszcze ni widziałem bankomatu z 5 cyfrowym
    > pinem a korzystam często.

    Rzeczywiscie dziwne
    IMO mało prawdopodobne by od 2006r zaszły takie zmiany.

    Sławek