  • 11. Data: 2023-07-03 21:23:40
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > "Uczciwie zarobiłeś w Niemczech" gotówką 500 euro w banknocie?

    Jak byłem w 1985 na stażu w Szwajcarii, to podjąłem duży wysiłek, żeby
    zaoszczędzić 1000 CHF i przywieźć w jednym papierku. A ciężko było, bo
    na samym końcu chcieli mnie na kwaterze obciążyć jakąś tam
    niespodziewaną opłatą 70 CHF za coś, ale się wykręciłem.

    W tamtych czasach w PeKaO brali walutę w każdej postaci i nie wybrzydzali.

    MJ

  • 12. Data: 2023-07-03 21:48:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7uv07$8du$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > Wystarczy, że pani kasjerka w okienku PKO powie, że na jej nos
    > banknot jest fałszywy to nikt, nawet przełożony, nie zmusi jej do
    > kupna takiego banknotu. Nominały 500 eurasów, są wycofywane z
    > obiegu bo są często podrabianie, od 2024 mają zniknąć całkowicie.

    to położysz 10 banknotów i powiesz proszę sobie wybrać prawdziwy :)

    wiem że pani kłamie.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 13. Data: 2023-07-03 21:53:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1g2fchxjc7qvp.ebk43o6l5k5l.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Nie wiem czy tak może.
    > Jesli uważa, ze jest fałszywy, to chyba ma obowiązek zatrzymać i
    > powiadomic organy scigania.

    Ciekawe czy ma też obowiązek palić głupa żeby dać
    czas policji na dojazd.

    > Ale moze może powiedziec, ze nie jest wystarczająco pewna, czy jest
    > prawdziwy :-)

    > A nie dlatego, ze to "banknot przestępców i terrorystów" ?

    tak

    Umożliwiają kumulacje wielkiej wartości w małym gabarycie.
    Łatwo schować. Szejku daje syneczkowi talię 2cm na wybryki w Europie.

  • 14. Data: 2023-07-03 21:58:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7v740$2ik$2$michalj@news.chmurka.net>
    user Michał Jankowski pisze tak:

    > Jak byłem w 1985 na stażu w Szwajcarii

    To była waluta. Nie to co teraz, że nikt nie chce.

  • 15. Data: 2023-07-03 22:08:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:f7f6a37a-aa9e-47da-81dd-cfd2c45729d7n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale czy muszą dać dobry kurs?

    kurs z wyświetlacza.
    chyba łachy nie robią? wyświetlacz się pali skupujemy.

    > Może mogą dać jeszcze gorszy niż ten, co normalnie mają fatalny.

    jak to tak tatko gorszy? cyrk.

    Boże jakbym chciał żeby w Polsce juz było Euro
    i Dąbrowski by przyszedł połozył 500 w Biedronie
    i musieliby wydac resztę ;)

    A tak Glapa świruje kombinuje i doi nas biednych emigrantów.

    Busiarz na lotnisku do mnie mówi 50zł albo 10 funtów
    hola hola panie 10 funtów to 52zł

    nikt panu nie sprzeda w sklepie jak zabraknie 2zł

  • 16. Data: 2023-07-03 22:42:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 22:04:01 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:f7f6a37a-aa9e-47da...@googlegroups.com>

    > kurs z wyświetlacza.
    > chyba łachy nie robią? wyświetlacz się pali skupujemy.

    Cholera wie, może robią?
    Albo "się złotówki skończyły".
    W Bułgarii ostrzegali, by nie wymieniać na poczcie.
    Ale było widać złodziejski spread, więc tylko głupki się łapały.
    Więc się wycfanili i potem był tylko kurs kupna - nie sprzedawali waluty ;>

    > jak to tak tatko gorszy? cyrk.
    >
    > Boże jakbym chciał żeby w Polsce juz było Euro
    > i Dąbrowski by przyszedł połozył 500 w Biedronie
    > i musieliby wydac resztę ;)

    Eee, nie ma tak łatwo.
    Gotówkę muszą przyjąć.
    Ale reszty nie mają obowiązku wydać.
    Oczywiście każdy wydaje, bo by padł - ale obowiązku nie ma.

    > A tak Glapa świruje kombinuje i doi nas biednych emigrantów.
    >
    > Busiarz na lotnisku do mnie mówi 50zł albo 10 funtów
    > hola hola panie 10 funtów to 52zł
    >
    > nikt panu nie sprzeda w sklepie jak zabraknie 2zł

    Ale napiwek dać moźna.
    Ciekawe czy byś pojechał za 9,61 funta w bilonie ;>

  • 17. Data: 2023-07-03 22:44:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 21:23:41 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    > niespodziewaną opłatą 70 CHF za coś, ale się wykręciłem.
    >
    > W tamtych czasach w PeKaO brali walutę w każdej postaci i nie wybrzydzali.

    Ba, sami próbowali "dolary" drukować.
    Nawet centy drukowali.

    Ale skoro nie wybrzydzali to po co w jednym papierku?
    Przemycać go musiałeś?

  • 18. Data: 2023-07-03 22:47:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.07.2023 o 19:53, J.F pisze:

    > Nie wiem czy tak może.

    Może.

    > Jesli uważa, ze jest fałszywy, to chyba ma obowiązek zatrzymać i
    > powiadomic organy scigania.

    Tu na przestrzeni lat i doświadczenia życiowego osób bo obu stronach
    barykady wypracował się konsensus.
    Kasjerka jak ma podejrzenie, że jakiś banknot jest nie teges, proponuje
    klientowi, żeby poszedł sobie do kantoru obok i tam go wymienił.
    Ten ma trzy wyjścia.
    1. Zgadza się z nią i zabiera swój banknot.
    2. Zgadza lub nie, ale przy tym spierdala, bo wie że banknot jest fałszywy.
    3. Stoi na stanowisku, że jego banknot jest OK i zgadza się na wezwanie
    Policji. Wtedy w zależności od tego jak się wytłumaczy z jego
    posiadania, zostanie świadkiem lub podejrzanym w sprawie. Przy czym jego
    banknot zostaje dowodem w sprawie i nikt mu już nigdy za niego kasy nie
    zwróci.
    Jak myślisz, co wybierają klienci?

    Kasjerka nie jest zainteresowana wezwaniem i przyjazdem Policji bo to
    tylko dla niej kłopot. Po pierwsze jak ma zatrzymać gościa, po drugiej
    stronie kuloodpornej szyby? Po drugie nawet jak jej się to jakoś uda,
    albo w jakiś inny sposób ustalić dane osobowe gościa od banknotu, to
    tylko trzeba się tułać po komisariatach i sądach, czas zmarnowany a
    nagrody żadnej za to nie dostanie.
    Trzecie - najważniejsze, kasjerki same w mniejszym lub większym stopniu
    uczestniczą w procederze wymiany fałszywych pieniędzy.
    Nieświadomie, bo przyjmie czasem fałszywy banknot i dalej puści go w
    obieg nawet o tym nie wiedząc.
    Świadomie, gdy przez nieuwagę przyjmie fałszywy banknot i jak się
    jorgnie, że to fałszywka, to nie wzywa Policji, tylko "upłynnia" go przy
    najbliższej okazji.

    > Ale moze może powiedziec, ze nie jest wystarczająco pewna, czy jest
    > prawdziwy :-)

    I to właśnie rozumie jej przełożony, więc w żaden sposób nie podłoży się
    gdyby się okazało, że jednak miała rację.

    > A nie dlatego, ze to "banknot przestępców i terrorystów" ?

    Podrabia się albo największe, albo najpopularniejsze nominały. W
    pierwszym przypadku dlatego, że roboty tyle samo, a uzysk większy,
    banknot 500 euro nie jest 5x lepiej zabezpieczony niż 100 euro.
    W drugim przypadku mało kto sprawdza skrupulatnie popularne nominały,
    dodatkowo nikogo nie dziwi "nówka z banku" i "szmata" wyprana 3x z dżinsami.
    To, że nominał 500 euro służy często do niecnych celów, może zwiększyć
    motywację fałszerzy, no bo kto by się poskarżył? Ale to nie jest główny
    powód dla którego wycofuje się 500-ki, bo jak te znikną, to terroryści i
    tak przerzucą się na 200-ki.

  • 19. Data: 2023-07-03 22:48:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 19:05:08 UTC+2 nadir napisał(a):
> [...]
    > banknotu. Nominały 500 eurasów, są wycofywane z obiegu bo są często
    > podrabianie, od 2024 mają zniknąć całkowicie.

    Chyba na drukarkach podrabiają.
    Ale na nowych się nie da, jak zeskanują taki wzorek z kółeczek to odmawiają
    drukowania.
    A polskie pińcetki też podrabiasz?
    Aleś zmyślił z tym podrabianiem.

    500-tek euro od dawna nie biorą.
    Można zrobić za prowokatora, chodzić, nagrywać i podpierdzielać.
    Gorzej jak ktoś weźmie, trudno o kolejną sztukę.

    Już wolałbym "nierozmienialną 5-kopiejkówkę" i ciułanie ba Zaporożca ;>

  • 20. Data: 2023-07-03 22:53:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.07.2023 o 21:48, PiteR pisze:

    > to położysz 10 banknotów i powiesz proszę sobie wybrać prawdziwy :)
    >
    > wiem że pani kłamie.

    A ona uzna, że wszystkie 10 jest fałszywe i masz do wyboru:
    1. zabierasz je i szukasz innej okazji na wymianę
    2. pani wzywa Policję i jesteś 10 banknotów w plecy, bo one nawet jak
    się okażą prawdziwe, to dowiesz się o tym za rok, dwa, jak na ich temat
    wypowie się biegły specjalista.