  • 21. Data: 2023-07-03 22:57:44
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Chyba na drukarkach podrabiają.
    > Ale na nowych się nie da, jak zeskanują taki wzorek z kółeczek to odmawiają
    drukowania.

    Nie wiem na czym podrabiają.

    > A polskie pińcetki też podrabiasz?

    Oczymtydomnierozmawiasz?

    > Aleś zmyślił z tym podrabianiem.

    Że co, że nie podrabia się pieniędzy?

    > 500-tek euro od dawna nie biorą.

    Kto nie bierze? W kantorach w mojej okolicy, to nadal funkcjonujący
    nominał, coraz rzadziej spotykany, bo godzina "zero" się zbliża, ale jednak.

  • 22. Data: 2023-07-03 22:58:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 22:47:31 UTC+2 nadir napisał(a):

    > To, że nominał 500 euro służy często do niecnych celów, może zwiększyć
    > motywację fałszerzy, no bo kto by się poskarżył?

    Mafia nie poskarży się policji.
    Sama załatwi betonowe buty.

    > Ale to nie jest główny
    > powód dla którego wycofuje się 500-ki, bo jak te znikną, to terroryści i
    > tak przerzucą się na 200-ki.

    200-tki są kolejne do odstrzału.
    Europejskie pięknoduchy, banknotów na "epoki" im zabrakło.
    Nie pomyślelu, czemu w USA od lat nie ma więcej niż 100$, mimo że przy inflacji 3%
    wartość pieniądza spada 2-krotnie w 25 lat.
    A w USA jest papierek 1$ - to nawet mniej niż najmniejszy w PL.
    W PL w gotówce rządzi 100.
    500 nikt nie weźmie, a i z200 bywa trudno.

  • 23. Data: 2023-07-03 23:01:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 22:57:47 UTC+2 nadir napisał(a):

    > Że co, że nie podrabia się pieniędzy?

    Podrabia, ale nie przez to 500-tki euro wycofali.

    > Kto nie bierze? W kantorach w mojej okolicy, to nadal funkcjonujący
    > nominał, coraz rzadziej spotykany, bo godzina "zero" się zbliża, ale jednak.

    W sklepach w strefie euro nie biorą.
    A tam u ciebie dużo terrorystów?
    Chyba że za 500 euro 20 groszy mniej na euro, albo i jeszcze lepszy upust.

  • 24. Data: 2023-07-03 23:04:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:024d5b50-da59-4483-9f55-b80405896b32n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale napiwek dać moźna.
    > Ciekawe czy byś pojechał za 9,61 funta w bilonie ;>

    powinien wydać dwa zylce

    ale wiecie co jest najbardziej wkurwiajace?
    że kazdy łepek to 50zł i to jest siła pieniądza.

    i on sie wraca na lotnisko z trasy 2km 3km bo trzech kolesi to 150zł
    potem znowu para zadzwoni mamy rezerwacje gdzie pan jest.

    a on pali głupa gdzie żescie się na kontroli celnej zapodziali.
    a oni w kiblu siedzieli.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 25. Data: 2023-07-03 23:11:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7vcbn$hbt$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > A ona uzna, że wszystkie 10 jest fałszywe i masz do wyboru:
    > 1. zabierasz je i szukasz innej okazji na wymianę
    > 2. pani wzywa Policję i jesteś 10 banknotów w plecy, bo one nawet
    > jak się okażą prawdziwe, to dowiesz się o tym za rok, dwa, jak na
    > ich temat wypowie się biegły specjalista.

    Wszystkie wasze wypowiedzi dowodza, że to idzie w złą stronę.
    Odzielne waluty umożliwiaja robienie ludzi w chuja przez Glapę.

    Ciekawe czy wezwie policję do 10 Sobieskich bo jej sie nie chce
    przyjąć.

  • 26. Data: 2023-07-04 08:12:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.07.2023 o 19:53, J.F pisze:
    > Jesli uważa, ze jest fałszywy, to chyba ma obowiązek zatrzymać i
    > powiadomic organy scigania.

    moralny ;)

  • 27. Data: 2023-07-04 08:16:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.07.2023 o 22:57, nadir pisze:
    > Kto nie bierze? W kantorach w mojej okolicy, to nadal funkcjonujący
    > nominał, coraz rzadziej spotykany, bo godzina "zero" się zbliża, ale jednak.

    nic się nie zbliża...

    500 są ważne bezterminowo

  • 28. Data: 2023-07-04 08:19:35
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Podrabia, ale nie przez to 500-tki euro wycofali.

    nic nie wycofali

    po prostu nie ma nowych i nie będzie

    banknoty są ważne bezterminowo

    > W sklepach w strefie euro nie biorą.
    > A tam u ciebie dużo terrorystów?
    > Chyba że za 500 euro 20 groszy mniej na euro, albo i jeszcze lepszy upust.

    W Irlandii można normalnie płacić na takich samych zasadach jak w Polsce

    Będziesz chciał zapłacić 500 za zakupy 30 euro, to się dowiesz, że masz iść
    rozmienić.

    Ale rachunek 200-300 zapłacisz praktycznie wszędzie.

  • 29. Data: 2023-07-04 10:42:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 4 lipca 2023 o 08:19:37 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
    > nic nie wycofali
    >
    > po prostu nie ma nowych i nie będzie
    >
    > banknoty są ważne bezterminowo

    A nie jest tak, że banki mają obowiązek oddawania do EBC wszystkich 500-tek,
    jakie do nich trafią - i mają zakaz wypłacania klientom?
    Banknoty są - choć czy będą, to nie jestem pewien - ważne,
    ale nie bezterminowo, bo choć to nie UK, to - choć może mi się wydaje - np. ta
    starsza
    seria euro, z pierwszą generacją zabezpieczeń, jest tak samo wycofywana z obiegu
    (przez banki) jak 500-tki - a może po prostu 500-tki są w to włączone, a różnica
    polega na tym, że nie ma 500-tek z nowymi zabezpieczeniami - no i jeszcze
    z 500-tkami szybciej idzie, bo nimi się reszty nie wydaje.
    Póki co nie ma jeszcze terminu, że euro z pierwszym typem zabezpieczeń
    przestanie być prawnym środkiem płatniczym - ale może się pojawić,
    i potem już tylko w banku wymiana.
    I dobrze, bo podejrzane takie chomikowanie.

    Podobno mafia włoska dalej prowadzi rozliczenia w lirach - tylko mają problem,
    bo nie ma nowych banknotów, a stare im się niszczą.
    Tyle że to taka sprzedaż jak sprzedać psa za milion za dwa kocury po 500 tysięcy.

  • 30. Data: 2023-07-04 12:17:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jul 2023 22:47:28 +0200, nadir wrote:
    > Może.

    > Tu na przestrzeni lat i doświadczenia życiowego osób bo obu stronach
    > barykady wypracował się konsensus.

    W Polsce?

    > Kasjerka jak ma podejrzenie, że jakiś banknot jest nie teges, proponuje

    Nadal mowa o kasjerce w banku?

> [...]
    > 2. Zgadza lub nie, ale przy tym spierdala, bo wie że banknot jest fałszywy.
    > 3. Stoi na stanowisku, że jego banknot jest OK i zgadza się na wezwanie
    > Policji. Wtedy w zależności od tego jak się wytłumaczy z jego
    > posiadania, zostanie świadkiem lub podejrzanym w sprawie. Przy czym jego
    > banknot zostaje dowodem w sprawie i nikt mu już nigdy za niego kasy nie
    > zwróci.
    > Jak myślisz, co wybierają klienci?
    >
    > Kasjerka nie jest zainteresowana wezwaniem i przyjazdem Policji bo to
    > tylko dla niej kłopot. Po pierwsze jak ma zatrzymać gościa,

    Banknot ma zatrzymac :-)

    > po drugiej stronie kuloodpornej szyby? Po drugie nawet jak jej się to jakoś uda,
    > albo w jakiś inny sposób ustalić dane osobowe gościa od banknotu, to
    > tylko trzeba się tułać po komisariatach i sądach, czas zmarnowany a
    > nagrody żadnej za to nie dostanie.

    Gosc grzecznie sam da, albo ucieknie :-)

    > Trzecie - najważniejsze, kasjerki same w mniejszym lub większym stopniu
    > uczestniczą w procederze wymiany fałszywych pieniędzy.
    > Nieświadomie, bo przyjmie czasem fałszywy banknot i dalej puści go w
    > obieg nawet o tym nie wiedząc.
    > Świadomie, gdy przez nieuwagę przyjmie fałszywy banknot i jak się
    > jorgnie, że to fałszywka, to nie wzywa Policji, tylko "upłynnia" go przy
    > najbliższej okazji.

    No nie wiem, jak nie wychwyciła przyjmując, to wyda sie raczej przy
    "zdawaniu kasy", a wtedy juz druga kasjerka wie.
    Dawniej były uczciwe, ale teraz moze ich dyrekcja oduczyła :-)

    I falszerze też, wiec wycofają 200-tki?

    J.