  • 41. Data: 2020-02-25 12:55:46
    Temat: Re: Gdzie trzymać waluty obce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Feb 2020 11:37:16 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    napisał(a):
    > To jakaś taka fajna ta czwarta karta, że warto płacić?
    > Ja mam obecnie 15 kart, żona 11 i nie płacimy za nic - przeciwnie,
    > banki nam płacą moneyback i/lub wiśnie. A pozostałe leżą w
    > szufladzie - nawet platyna z santiego, która daje wejścia priority
    > pass oraz ubezpieczenie (lekarz, hydraulik, podróżne).

    Wow, karta bezplatna sie zdarza ... ale znalezc ich 15 ?

    Ja tez za karty nie place, ale w szufladzie lezec nie moga ...

    J.

  • 42. Data: 2020-02-25 13:59:24
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2020-02-24 o 11:03, cef pisze:

    > PS
    > Akurat citek miał wymaganie dotyczące identyfikacji mnie jako klienta
    > tylko przez skan dowodu słany mailem i nie byłem w stanie go spełnić.

    Ja go spełniłem, wysyłając skan dowodu z zamalowanymi numerami CAN i
    dużym napisem w poprzek "Skanowany dla citi w dniu...." i został
    przyjęty bez zastrzeżeń.
    CezaryT

  • 43. Data: 2020-02-25 14:02:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Cezary <c...@p...fm> writes:

    > Ja go spełniłem, wysyłając skan dowodu z zamalowanymi numerami CAN i
    > dużym napisem w poprzek "Skanowany dla citi w dniu...." i został
    > przyjęty bez zastrzeżeń.
    A u mnie nie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 44. Data: 2020-02-25 15:06:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2020 21:56:37 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Miałem kiedyś ze 20 kart, ale już z tego wyrosłem :-) - polikwidowałem
    > zachowując absolutne minimum, które mi wystarcza:
    > jedna kredytówka, dwie debetówki i walutowa.

    Z 20 też wyrosłem, zresztą nie liczy się ilość lecz jakość.
    Choć ilość też ma pewne znaczenie - jako redundancja na wypadek utraty kart używanych
    na codzień - jest czym zastąpić na ten tydzień (a czasem dłużej) aż przyjdą karty
    odnowione.
    Te 15 też nie jest na stałe, niektóre są np. bezpłatne na rok, albo i krócej.
    A niektóre się w ten czy inny sposób dublują.

    > A jakieś wiśnie, to interesują mnie jedynie jak rozdają coś jest mi
    > akurat potrzebne
    > (tak jak ten telefon w citku) i nie wymaga zbyt wielkiego - ale jednak
    > zachodu.

    Cóż, może nie jest tak, że każdemu jest potrzebne 200zł, ale przydatne na pewno ;>
    Racją jest oczywiście, że należy wchodzić tylko w promo niezawracające zbytnio głowy
    - oraz unikać potencjalnie kłopotliwych instytucji (patrz wyżej) - zachłanność trzeba
    jakoś kontrolować, inaczej zawsze będą problemy.
    Zgodzę się zaś w pełni z tym, że możliwość dostania telefonu od banku, oprócz
    niewątpliwej zalety darmowości, ma dodatkowy plus w tym, że nie trzeba tego telefonu
    wybierać z setek dostępnych modeli.
    Choć akurat citek tutaj postępuje wyjątkowo głupio - z uporem maniaka na nagrody
    wybiera modele nieposiadające NFC (podobno w Chinach to niepopularne, stąd w ogóle
    produkcja takich modeli).

    > Ta płatna karta to eurowy MC - jeszcze ma logo Raifiego.
    > Nie chce mi się zakładać aliorowego konta, bo nie lubię tego banku
    > a N26 ostatnio opisałeś i wydaje mi się zbyt upierdliwe, więc zostałem przy
    > tym obecnie francuskim w sensie obsługi produkcie.

    Aliora też nie lubię, mam tylko kantor - bo jakby cały bank był taki jak ten kantor
    to byłby naprawdę rewelacyjny.
    Ale od "dużego" aliora czy różowego T też trzymam się z daleka, nawet jak są wiśnie
    do wyjedzenia - może nie jest to getout, ale odczucia mam podobne.

    A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale
    jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem
    do potwierdzania przelewów wychodzących.
    Ale jako portmonetka dla karty - w sam raz, no, może jeszcze druga wada, że
    "zasilenie" trochę trwa, przelewy przychodzą niestety D+1 - ale z drugiej strony
    zakupów np. za tysiąc euro nie należy robić pod wpływem impulsu - a 100 można
    trzymać.
    Do podglądu stanu konta i historii (w tym transakcji kartą) wystarczy przeglądarka i
    telefon zdolny do odbierania SMS.
    A taki, który jest potrzebny do założenia konta, można sobie od kogoś na te 15 minut
    pożyczyć.

  • 45. Data: 2020-02-25 16:49:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 06:06:20 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale
    jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem
    do potwierdzania przelewów wychodzących.

    Nie zalogujesz się z kompa jeśli nie masz w garści telefonu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2020-02-25 17:11:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A z czym masz problem z N26? Nie żeby to było jakieś nie-wiadomo-jakie cudo, ale
    jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem
    do potwierdzania przelewów wychodzących.

    Wystarczy to co opisałeś.
    Nie są to jakieś ogromne pieniądze, jedynie na wydatki przy wyjazdach do DE,
    więc dodawanie kolejnej karty wydaje mi się zbędne, zwłaszcza, że do
    Niemców
    ostatnio rzadziej jeżdżę.
    Może jak będą coś dawać i będę spełniał warunki, to się skuszę.
    Na razie wystarcza mi to co mam.

  • 47. Data: 2020-02-25 18:45:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 16:49:40 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    jedyną wadą, jaką zauważam, jest upieranie się przy posiadaniu telefonu a androidem
    do potwierdzania przelewów wychodzących.

    > Nie zalogujesz się z kompa jeśli nie masz w garści telefonu.

    Tak, ale nie musi być to tzw. smartfon z androidem/iOSem, tylko zwykły, potrafiący
    jedynie odbierać SMS.
    Trzeba odpowiednio kliknąć w przegladarce (w "need help?").

    Tak samo jest np. w bnp, a od czasu do czasu w każdym innym banku.

  • 48. Data: 2020-02-25 18:52:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 17:12:19 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Niemców
    > ostatnio rzadziej jeżdżę.
    > Może jak będą coś dawać i będę spełniał warunki, to się skuszę.

    To dam znać jak w programie poleceń będzie znów nagroda również dla poleconego. Póki
    co jest tylko 15 euro dla polecającego - z czego stawiam dobre niemieckie piwo ;)
    A bywało również 10 euro dla polecanego - zaś warunek to zapłata kartą na sumę min.
    15 euro.
    Bo lepiej dostać 10 euro niż 10 euro co rok płacić ;>
    Chyba że Cię francuz wcześniej w inny sposób wkurzy ;>

    Aha, karta N26 ma dodatkową zaletę odporności na DCC - i to nie tylko w strefie euro,
    np. w PL również nie ma.

  • 49. Data: 2020-02-25 19:27:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 09:45:31 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Tak, ale nie musi być to tzw. smartfon z androidem/iOSem, tylko zwykły, potrafiący
    jedynie odbierać SMS.
    > Trzeba odpowiednio kliknąć w przegladarce (w "need help?").

    Nieprawda. Musi być zainstalowana apka tego banku, w której musisz
    wpisać hasło do konta by się zalogować przez nią, dopiero wtedy w apce
    możesz potwierdzić chęć logowania na kompie. I dopiero wtedy możesz
    działać na kompie. Oczywiście, apki nie zainstalujesz na jakimś starym
    andku, smartfon musi być z andkiem 8.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2020-02-25 20:18:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 lutego 2020 19:27:32 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > możesz potwierdzić chęć logowania na kompie. I dopiero wtedy możesz
    > działać na kompie. Oczywiście, apki nie zainstalujesz na jakimś starym

    Ale zmyślasz.
    Kto ma dłużej N26?
    W ramach rekompensaty wydaj wreszcie te 15 euro (w JEDNEJ płatności kartą) ;>

    Bierzesz stronę logowania w przegladarce, wpisujesz login i hasło, pojawia się info o
    potrzebie potwierdzenia w apce, klikasz "I didn't get a notfication" i pojawia się
    okienko z guzikiem "send SMS instead", wpisujesz kod z SMS i jesteś zalogowany.

    Potwierdzenie w apce konieczne jest yylko do przelewów wychodzących.

    A apka działa mi bez problemu na andku 6.0.1.