  • 1. Data: 2002-03-06 10:45:45
    Temat: Citi lokata inwestycyjna
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za P i G

    P.S. Jak sadzicie - czy oferta BZWBK nie jest czasem lepsza??
    A wlasnie - bylo cos ostatniio ze Citek ma sprawdzac powiazania swojego
    pracownika w zwiazku z przekretem w AIB w USA

    LOKATA inwestycyjna W DOLARACH LUB EURO?

    Citibank z Dow Jones'em

    Do 13 marca w Citibank - Sektorze Bankowości Detalicznej Banku Handlowego
    można założyć lokatę inwestycyjną, powiązaną z indeksem Dow Jones Industrial
    Average. Na lokatę trzeba wpłacić co najmniej 3 tys. dolarów lub 3 tys.
    euro.

    Jest to lokata trzyletnia w dolarach lub euro, z której zysk wynieść może do
    40 proc. w ciągu trzech lat dla depozytu w walucie amerykańskiej i 45 proc.,
    jeżeli wkład jest w euro. Oprocentowanie lokaty bank będzie wyliczał na
    podstawie kwartalnych zmian indeksu. Inwestowanie zdeponowanych środków
    odbywa się poprzez zakup przez Citibank opcji na indeks DJ Industrial
    Average, kwotowanych przez banki w Londynie.

    Jeżeli indeks po trzech latach zmniejszy swą wartość w porównaniu z dniem
    rozpoczęcia inwestycji, bank zwróci klientowi cały złożony przez niego
    kapitał. Z kolei, gdy klient zlikwiduje lokatę przed terminem, bank nie
    wypłaci mu odsetek, a kapitał odda pomniejszony o kwotę do 10 proc. Jednak
    jeżeli właściciel lokaty będzie potrzebował gotówki natychmiast, będzie mógł
    zaciągnąć w Citibanku kredyt pod zastaw swego depozytu. Subskrypcja lokaty
    inwestycyjnej prowadzona jest w niektórych oddziałach Citibanku. Dow Jones
    Industrial Average jest indeksem giełdowym, składającym się z akcji 30
    najlepszych amerykańskich firm, działających na skalę międzynarodową, tzw.
    blue chips. Eksperci z Citibanku przewidują, że rynek amerykański będzie
    pierwszym, na którym zmieni się trend w cenach akcji.

    MARCIN SITEK

  • 2. Data: 2002-03-06 14:19:29
    Temat: Re: Citi lokata inwestycyjna
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Nie wiem, jak jest teraz... Ja zalozylem sobie taka lokate w Citi w oparciu
    o NASDAQ, bo mialem akurat dulary. Byly jeszcze zlotowe w pozwiazaniu z DOW
    JONES... Ale to bylo w listopadzie. Na razie trudno ocenic bo to jest 3
    lata... Mysle ze warto zaryzykowac, bo % na dulary sa bardzo kiepskie. Choc
    w CitiGold w listopadzie byly z tego co pamietam bylo 3% stale. To i tak
    bylo duuzo wiecej niz np. Pekao.

> [...]
    mógł
    > zaciągnąć w Citibanku kredyt pod zastaw swego depozytu. Subskrypcja lokaty

    To jest tez dosc dobre, mozna tez dostac np. duuza linie kredytowa do ROR.

    > inwestycyjnej prowadzona jest w niektórych oddziałach Citibanku.

    Tylko oddzialy CitiGold.

    > Eksperci z Citibanku przewidują, że rynek amerykański będzie
    > pierwszym, na którym zmieni się trend w cenach akcji.

    Miejmy nadzieje. Na razie nie jest zle, bo indeks otwarcia mialem 1599,00 -
    NASDAQ. Teraz jest.... w oklicach 1800-1900.
    pzd

  • 3. Data: 2002-03-06 17:54:29
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > 40 proc. w ciągu trzech lat dla depozytu w walucie amerykańskiej i 45

    MOŻE - to się naprawdę łatwo mówi i pisze ale gorzej to zrealizować. Lepiej
    się zainteresuj jakie grożą ci konsekwencje za ewentualne wycofanie się z
    takiego czegoś, a także w jakim stopniu uczestniczysz w podziale zysku, ba
    na pewno nie w 100%. W Pekao to było 70% a w WBK 60%. Dowiadywałem się o coś
    podobnego w WBK i włos mi staną na głowie - zero odsetek za zerwanie (!!!) +
    jakaś bliżej nie określona kara, pani w banku nie wiedział zresztą jaka ale
    jakieś 20% kapitału (!!!).
    A perspektywa zysku jest tak daleka ...

    > właściciel lokaty będzie potrzebował gotówki natychmiast, będzie mógł
    zaciągnąć w Citibanku kredyt pod zastaw swego depozytu.
    wow, wybaczcie mój sarkazm ale jestem pod wrażenie - kredyt pod moje własne
    pieniądze aby je odzyskać?

    >ps. Eksperci z Citibanku przewidują, że rynek amerykański będzie pierwszym,
    na którym zmieni się trend w cenach akcji.
    no jeżeli NAQ i DJ wystrzela po 40/45% to aż się boję myśleć ile wystrzelą
    akcje na rynkach wschodzących (np. my).

    Pozdrawiam
    stempelek
    http://www.obligacje.prv.pl