    From: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie kredyt mieszkaniowy
    Date: 07 Mar 2002 00:40:51 +0100
    Sender: m...@p...odkryta.local

    "Seba Piecuch" <p...@f...pl> writes:

    > Chcę wziąc kredyt mieszkaniowy (na dobudowę poddasza) z drugą osobą
    > (moją żoną w przyszłości) Dochóód netto wspólny jakieś 2000
    > zł. Długość spłaty od 20 -25 lat. Gdzie go wziąć, jakie
    > zabezpieczenia (czy może być hipoteka na tym co powstanie, czy może
    > ubezpieczenię)

    Gdzie wziąć to nie powiem, bo szczegołowo obecnych ofert nie śledzę.

    Ubezpieczenie sluzy jako zabezpieczenie 'do czasu uzyskania hipoteki'
    (czyli czas budowy i czekania na wpisy sądowe), potem stosuje się
    hipotekę. Tylko czy jesteś pewien, że to poddasze będzie osobnym
    'bytem' hipotecznym?

    Byłbym ostrożny z decydowaniem się na tak długi okres spłaty. W
    kredycie wówczas całkowicie zaczynają dominować odsetki, nieraz raty
    na 25 lat są niewiele niższe niż raty na 10-15 lat (a spłaca się je
    dwa razy dłużej). Acz najkorzystniej jest wziąć kredyt który
    'zobowiązuje' do jak najniższych rat ale pozwala spłacać dodatkowo,
    gdy się akurat ma z czego.

    PS Trochę 'ogólnych' porad zamieściłem kiedyś na
    http://www.kupmieszkanie.w.pl/mieszkanie_kredyt

    --
    ( Marcin Kasperski | You have the right to peace, fun, and productive )
    ( http://www.mk.w.pl | and enjoyable work. (Beck) )