  • 1. Data: 2002-09-09 08:54:02
    Temat: Gdzie i jak zaczac oszczedzac dla dziecka ?
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Moje bobo wlasnie konczy 6 lat. Mam zamiar pomoc jej w przyszlosci
    zaczynajac wplacanie sum min. 300 - 500 PLN/miesiecznie przez nastepnych
    powiedzmy 15lat.
    Pytanie: gdzie i co ?
    Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu w
    fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.
    Co poradza mi Szanowni Grupowicze ?

    Dziekuje
    Pozdrawiam
    Mariusz (Maniek) Milobedzki

  • 2. Data: 2002-09-09 09:03:35
    Temat: Re: Gdzie i jak zaczac oszczedzac dla dziecka ?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:alhnjt$eka$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu
    > fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.

    Jakie bezpieczny OFI.

    Karol

  • 3. Data: 2002-09-09 09:16:34
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > Moje bobo wlasnie konczy 6 lat. Mam zamiar pomoc jej w przyszlosci
    > zaczynajac wplacanie sum min. 300 - 500 PLN/miesiecznie przez nastepnych

    Każda podjęta dziś tak długotrwała decyzja nie może być być tą najlepszą.
    Musiałbyś iść do wróżki albo innego jasnowidza.
    Z braku lepszych pomysłów proponuję zakup jednostek uczestnictwa OFI
    Unikorona Rynek Pieniężny (zbliżona nazwa). Bo dał w ostatnich latach
    najwyższy zwrot z funduszy bezpiecznych
    Jak chcesz trochę mniej bezpieczny (bo z domieszką akcji) to CAIB
    zrównoważony lub SEB4.

    Ale nikt nie wie co się z tym stanie za 15lat.

  • 4. Data: 2002-09-09 10:45:39
    Od: "b2d2" <m...@g...pl>

    > Pytanie: gdzie i co ?
    > Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu w
    > fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.
    > Co poradza mi Szanowni Grupowicze ?

    RAczej byłbym za polisą posagową, skonczy 18 i sobie zrobi z tym co zechce.
    A w razie czego jest ubezpieczenie.
    --
    bp

  • 5. Data: 2002-09-09 11:01:32
    Temat: Odp: Gdzie i jak zaczac oszczedzac dla dziecka ?
    Od: "sitting target" <k...@s...pl>

    Użytkownik Mariusz (Maniek) Milobedzki <m...@p...onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alhnjt$eka$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu
    > fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.

    proponuję założyc 2 rejestry w funduszach inwestycyjnych jeden akcje - drugi
    obligacje, nastepnie wpłacać do nich pieniądze uwzględniając własne
    preferencje ryzyka. Nie polecam funduszy pośrednich które teoretycznie łączą
    zalety ale raczej głównie wady (wachania wyceny mają takie jak akcyjne ale
    mniejsze rentowności) - majac 2 rozne rejestry teoretycznie i tak jest to
    pewien rodzaj funduszy zrównoważonego. W przypadku takiej inwestycji (15
    lat) warto założyć rejestr z planem systematycznego oszczedzania co pozwoli
    pare zlociszy zaoszczedzic na prowizjach.

    jeśli potrzebne ubezpieczenie to dla małego dziecka nie warto kupować
    ubezpieczenia na życie nawet jeśli jest z funduszem inwestycyjnym. Nie
    rozpisując sie towarzystwa ubezpieczeniowe w sobie tylko znany do konca
    sposob dziela skladke na czesc ochronna i inwestycyjna (i trzeba sie prosic
    o wycene funduszu). Ewentualnie zastanowilbym sie nad ubezpieczeniem NW i
    poważnych zachorowan (nowotwory, przeszczepy itp.)

    pzdr

  • 6. Data: 2002-09-09 13:03:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "sitting target" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli potrzebne ubezpieczenie to dla małego dziecka nie warto kupować
    > ubezpieczenia na życie nawet jeśli jest z funduszem inwestycyjnym.

    Ale ubezpieczeniem na zycie objety jest ubezpieczajacy (czyli rodzic), a
    uposazonym dziecko ?

    Karol

  • 7. Data: 2002-09-09 17:44:16
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

> [...]
    > Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu
    > fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.

    Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie w Twojej sytuacji to Plan Systematycznego
    Oszczędzania w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych. Biorąc pod uwagę czas
    inwestycji proponuje wybór funduszu inwestującego głównie w akcje. Rozsądne
    jest rozbicie kwoty, którą chcesz miesięcznie przelewać do TFI na kilka
    części i np. 70% zainwestować w fundusz aktywnego inwestowania (CA IB, GTFI)
    oraz 30% w fundusz obligacji (np. Union-Investment, CA IB, DWS, GTFI).

    Polecam również poradnik o zarządzaniu finansami osobistymi:
    http://www.gtfi.pl/ind/aka_podreczniki.html

    Pozdr
    Jerry

  • 8. Data: 2002-10-12 13:35:51
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    "b2d2" <m...@g...pl> skribis:

    >RAczej byłbym za polisą posagową, skonczy 18 i sobie zrobi z tym co zechce.
    >A w razie czego jest ubezpieczenie.

    Polise odradzam - za duze koszty...

    Pozdrawiam, Leh.

    --
    Zarabiaj pieniadze podczas snu. Czy to mozliwe? Sprawdz:
    http://www.gazeta.sky.pl/books/partner.php?ref=ns