    From: "sitting target" <k...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Gdzie i jak zaczac oszczedzac dla dziecka ?
    Date: Mon, 9 Sep 2002 13:01:32 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@157.25.43.131

    Użytkownik Mariusz (Maniek) Milobedzki <m...@p...onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alhnjt$eka$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
    > Moje bobo wlasnie konczy 6 lat. Mam zamiar pomoc jej w przyszlosci
    > zaczynajac wplacanie sum min. 300 - 500 PLN/miesiecznie przez nastepnych
    > powiedzmy 15lat.
    > Pytanie: gdzie i co ?
    > Tworzenie lokat nie wydaje mi sie sensowne, myslalem raczej o inwestowaniu
    > fundusze typu III filar ubezpieczeniowy.
    > Co poradza mi Szanowni Grupowicze ?
    >
    > Dziekuje
    > Pozdrawiam
    > Mariusz (Maniek) Milobedzki

    proponuję założyc 2 rejestry w funduszach inwestycyjnych jeden akcje - drugi
    obligacje, nastepnie wpłacać do nich pieniądze uwzględniając własne
    preferencje ryzyka. Nie polecam funduszy pośrednich które teoretycznie łączą
    zalety ale raczej głównie wady (wachania wyceny mają takie jak akcyjne ale
    mniejsze rentowności) - majac 2 rozne rejestry teoretycznie i tak jest to
    pewien rodzaj funduszy zrównoważonego. W przypadku takiej inwestycji (15
    lat) warto założyć rejestr z planem systematycznego oszczedzania co pozwoli
    pare zlociszy zaoszczedzic na prowizjach.

    jeśli potrzebne ubezpieczenie to dla małego dziecka nie warto kupować
    ubezpieczenia na życie nawet jeśli jest z funduszem inwestycyjnym. Nie
    rozpisując sie towarzystwa ubezpieczeniowe w sobie tylko znany do konca
    sposob dziela skladke na czesc ochronna i inwestycyjna (i trzeba sie prosic
    o wycene funduszu). Ewentualnie zastanowilbym sie nad ubezpieczeniem NW i
    poważnych zachorowan (nowotwory, przeszczepy itp.)

    pzdr