  • 1. Data: 2006-01-02 14:11:02
    Temat: GE Money Bank
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Dostałem właśnie list z GE, śmieszny nieco:

    wziąłem coś tam na kredyt, termin wpłacenia raty mija 12 każdego
    miesiąca, w grudniu nie zapłaciłem, dostałem pismo datowane na 23
    grudnia, wysłane 27 grudnia, że jak nie zapłacę do 30 grudnia to wpiszą
    mnie do Biura Informacji Kredytowej i będę miał problem z wzięciem
    jakiegokolwiek kredytu w innym banku, przynajmniej tak tam napisali.
    Zadzwoniłem do banku i było wesoło:

    - nie mogę rozmawiać z kierownikiem działu windykacji, bo "on przez
    telefon nic nie załatwia, proszę napisać to na piśmie", numeru telefonu
    do kierownika, albo do kogoś powyżej tego pana, z którym rozmawiałem,
    nie otrzymam

    - rozmowa "może jest nagrywana, nie wiem, ale trochę notuję sobie treść
    tej rozmowy"

    - "pismo wysłano 27 z terminem zapłacenia 30, to jest w porządku,
    niewporządku jest to, że Pan nie zapłacił w terminie".

    - nie mogę zadzwonić na 'tanią' infolinię, bo jedyne numery jakie mam do
    tego banku są numerami lokalnymi w gdańsku i muszę dzwonić na numer
    międzymiastowy

    - odsetki w piśmie wyliczone są na 30 grudnia, ale pismo otrzymuję 2
    stycznia, ten pan z którym rozmawiałem rzeczywiście wie, że list z
    gdańska idzie kilka dni i rzeczywiście wysłany 27 może do 30 nie dojść

    - list był zwykły, nawet nie polecony, oni nawet nie mają potwierdzenia,
    że go dostałem ;-)

    Wiem jedno, więcej nic w tym banku nie wezmę.

    sg

  • 2. Data: 2006-01-02 14:17:17
    Temat: Re: GE Money Bank
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    sg wrote:

    > Wiem jedno, więcej nic w tym banku nie wezmę.

    Po to właśnie wpiszą cię do BIK żebyś tam ani gdzie indziej nie wziął.
    Tacy mnie zawsze najbardziej dziwią. Nie dość, że nie płaci w terminie,
    to jeszcze się rzuca.

  • 3. Data: 2006-01-02 14:33:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:
    > Dostałem właśnie list z GE, śmieszny nieco:
    >
    > wziąłem coś tam na kredyt, termin wpłacenia raty mija 12 każdego
    > miesiąca, w grudniu nie zapłaciłem,

    to było zapłacić, a nie drzeć japę.

  • 4. Data: 2006-01-02 15:33:47
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    witek napisał(a):

    > to było zapłacić, a nie drzeć japę.

    chodzi mi o cos innego:

    - spoznienie z zaplata bylo tylko 10-dniowe
    - list datowany na 23 zostaje wysłany 27 z informacją, że jak nie wpłacę
    do 30 to coś tam, problem w tym, że nie ma fizycznej możliwości żebym
    dostał ten list do 30
    - poprzednim razem jak dawno, dawno temu nie wpłynęły pieniądze, to po
    prostu zadzwonili i powiedzieli i już i nawet odsetek nie chcieli

    Nie mówię, że mam nie płacić, albo, że to źle że chcą swoje pieniądze,
    problem w tym, że oni nawet nie wiedzą, czy ja te pieniądze wpłaciłem,
    czy może bałagan jest po ich stronie, jak to w wielu innych miejscach
    było, że pieniądze dostali, ale źle zaksięgowali. Wszędzie było pytanie
    czy zapłaciłem, czy może forsa gdzieś utknęła, nawet w GE tak było
    poprzednim razem. Teraz widzę, że coś się u nich pozmieniało i w trybie
    natychmiastowym wpisują mnie do rejestru. Ciekawe czy w takim samym
    trybie by mnie wypisali z rejestru jakby się okazało, że wszystko jest w
    porządku.

    sg

  • 5. Data: 2006-01-02 18:20:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sg wrote:

    > chodzi mi o cos innego:
    >
    > - spoznienie z zaplata bylo tylko 10-dniowe

    aż 10-dniowe

    > - list datowany na 23 zostaje wysłany 27 z informacją, że jak nie wpłacę
    > do 30 to coś tam, problem w tym, że nie ma fizycznej możliwości żebym
    > dostał ten list do 30

    to ty z wpłatą czekasz na list?
    OD 12-tego to 30-tego miałeś sporo czasu, żeby tą kasę wpłacić i dobrze
    o tym wiedziałeś, że kasę trzeba wpłacić.

    To po co ci jeszcze ten list od nich.
    Było go sobie samemu 13-tego napisać.

    > Teraz widzę, że coś się u nich pozmieniało i w trybie
    > natychmiastowym wpisują mnie do rejestru.

    No i słusznie.
    Pilnuj własnego biznesu jak nie chcesz w tym rejestrze wylądować.

  • 6. Data: 2006-01-02 18:38:00
    Od: oliver7 <o...@p...onet.pl>

    No to ja Wam opiszę inny przypadek z tego Banku:
    - wrzesień 2005 - kupuje komputer na raty - cena komputera 2 790 zł. raty
    10 rat po 279 zł - bez ubezpieczenia, bez opłat SUPER oferta dla stałego
    klienta.

    - październik 2005 - otzrymuję poczta umowę i kartę, która mogę płacic i
    wybierac gotówkę - -tabela opłat - dla mnie bardzo niekorzystna -
    pomyslałem sobie, że nie będe tego uzywał ale na wszelki wypadek może byc

    -listopad 2005 - awaria auta - do wypłaty jeszcze tydzień - wybrałem ta
    karta 2 500 zł na naprawę samochodu - tydzień później dokonuję spłaty tych
    2 500 zł.

    -grudzień 2005 - dowiaduję sie, że GE Money Bank zaksiegował moją wpłate 2
    500 zł jako spłate bezprocentowego kredytu na zakup komputera a to co
    wybrałem z bankomatu zostaje do spłaty z wyyyysokim oprocentowaniem.

    Przyznaję, była duża kolejka w sklepie więc nie przeczytałem umowy ale
    nigdy nie pomyśłabym , że można tak ludzi "wkręcać".

    pzdr

    OLIVER

  • 7. Data: 2006-01-02 19:34:34
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Było go sobie samemu 13-tego napisać.

    > No i słusznie.
    > Pilnuj własnego biznesu jak nie chcesz w tym rejestrze wylądować.

    problem jest raczej taki, ze bank sie nie przejmuje tym, ze moze to u
    nich cos nawalilo i wysyla mi ponaglenie zwyklym listem, a nie
    poleconym, z informacja, ze jak nie wplacilem tego kilka dni temu to cos
    tam. Wydaje mi sie, ze jak juz bank mi cos wysyla to powinien mnie
    powaznie traktowac. Poprzednio mnie tak traktowal, ale przestal, to
    chyba nie swiadczy o nim dobrze. Niby pismo bylo z 23, ale wyslane 27 z
    informacja, ze mam do 30 zaplacic. Szkoda, ze dookola slysze, ze jak
    zwykly czlowiek nawali i nie zaplaci w terminie, to od razu bank go
    wpisuje do rejestru, albo wystawia sadowy nakaz egzekucji, a jak potem
    sie wszystko wyjasni, to znajomi potrafia czekac kilka miesiecy na
    wykreslenie z rejestru, bo nagle bankowi przestaje sie spieszyc. Czy
    jesli ostatnio bank nawalil i zle zaksiegowal moja wplate, to moge im
    wyslac zwyklym listem ponaglenie, wysle jutro ze jak do dzisiaj nie
    wplaca to ich podam do sadu, i co ?

    sg

  • 8. Data: 2006-01-02 19:51:01
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    sg wrote:
    [..]]

> [...]
    > tam. Wydaje mi sie, ze jak juz bank mi cos wysyla to powinien mnie
    > powaznie traktowac. Poprzednio mnie tak traktowal, ale przestal, to
    Ależ bardzo poważnie Cię traktuje. Jak poczytasz sobie archiwum grupy to
    zobaczysz, że całkiem spory odsetek postów to jest użalanie się nad
    sobą ciamajd, którym zapomniało się zamknąć konto, tudzież, źle sie
    obliczyli z kredytem, a zły bank nie poinformował o zaległości, tylko od
    razu skierowal sprawę do sądu/windykacji. Tutaj Ci przypomina o
    niedopłacie, a Ty jeszcze się żalisz.
    [...]
    > wyslac zwyklym listem ponaglenie, wysle jutro ze jak do dzisiaj nie
    > wplaca to ich podam do sadu, i co ?

    I z tym powinieneś iść do swojego posła, zeby zmniejszył
    uprzywilejowanie banków (BTE na przykład)
    KJ

  • 9. Data: 2006-01-02 20:45:00
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik sg napisal dnia 2006-01-02 20:34:

    > chyba nie swiadczy o nim dobrze. Niby pismo bylo z 23, ale wyslane 27 z

    Słyszałeś kiedyś o świętach Bożego Narodzenia?

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 10. Data: 2006-01-02 21:10:17
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Marcin Kaminski napisał(a):

    > Słyszałeś kiedyś o świętach Bożego Narodzenia?

    no coż, nie będę ukrywał, że słyszałem... ale rozumiem, że w banku nie
    słyszeli, tak mam to rozumieć ? Mam rozumieć, że ze względu na święta
    bank wysyła 27 informacje o sankcjach jak nie zapłacę do 30, tak ? To
    równie dobrze mogliby wysłać to 30. Szkoda, że nikt nie widzi nierównej
    sytuacji na linii zwykły człowiek - bank. Jak bank coś wysyła, to nie
    musi sie przejmować datami, a jak ja coś wpłacam do banku, to liczy sie
    dla nich nie to kiedy wpłaciłem, ale kiedy oni dostali kase. Jeśli np.
    te pieniądze by szły 2 tygodnie, a oni by je dostali 2 stycznia, to się
    nazywa, że nie wpłaciłem ich w terminie, a jak oni wysyłają pismo, które
    w terminie nie ma szans na dojście to jest OK, czy o to ci chodziło ?

    sg