  • 1. Data: 2004-02-05 00:20:33
    Temat: [Fwd: Mini netykieta grup news i list dyskusyjnych]
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    To tak celem zapoznania się z netykietą, dla co poniektórych bywalców,
    którzy nie chcą się zmusić do przestrzegania kilku prostych zasad, a
    także dla wszystkich usenetowych nowicjuszy, którzy powinni się z nią
    zapoznać, zanim coś spłodzą na grupach...

    A dla nowicjuszy na grupie pl.biznes.banki FAQ tejże grupy -
    http://faq4pbb.netforia.pl/ czyli dalczego nie wypada pytać ciągle o to
    samo...

    K.

    Autor: Arlene H. Rinaldi (wrzesień 1992),
    Tłumaczenie: Krzysztof Snopek (grudzien 1993)
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/S_S_vivre.txt
    - ETYKIETA USENETU.
    Autor: Jarosław Rafa.
    http://www.wsp.krakow.pl/papers/netykiet.html
    **) lista dostępnych, polskich grup news wraz z ich opisem.
    http://www.ict.pwr.wroc.pl/doc/news-pl-faq.3.html
    ***)Taki dokument nazywa się zwykle "najczęściej zadawane pytania"
    bądź z angielska FAQ (Frequently Asked Questions).

    Wersja html powyższego dokumentu dostępna jest pod
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
    Uwagi nadesłali:ZiemekBorowski(ziembor[]ziembor.waw.pl),Gr
    egorioKus(Gr
    ego[]RMnet.IT),RafałMaszkowski(rzm[]torun.pdi.net),M
    irekNowakowski(mir
    now[]infoservice.com.pl),MaciejPilichowski(macias[]p
    hys.uni.torun.pl),
    EmilStępniewski(emil[]univnet.waw.pl),TomaszSurmacz(
    tsurmacz[]ict.pw.w
    roc.pl),MaciekSnieżek(msniezek[]medianet.pl),NinaLie
    dtke(nina[]friko.o
    net.pl)[],JacekPopławski(jp[]ulgo.koti.com.pl),Micha
    lSobkowski(michael
    .sobkowski[]physik.uni-ulm.de),RadosławZieliński(cus
    s[]alpha.net.pl),M
    ałgorzataKrzyżaniak(zuzanka[]venco.com.pl),AndrzejWo
    zniak(uszer[]poczt
    a.onet.pl). []=@.

  • 2. Data: 2004-02-05 03:14:31
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@W...gazeta.pl>

    Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_> napisał(a):

> [...]
    > także dla wszystkich usenetowych nowicjuszy, którzy powinni się z nią
    > zapoznać, zanim coś spłodzą na grupach...

    Do której grupy zaliczysz siebie Krystek? Do nowicjuszy, czy też może do
    stałych bywalców którzy nieprzestrzegają netykiety?

    > A dla nowicjuszy na grupie pl.biznes.banki FAQ tejże grupy -
    > http://faq4pbb.netforia.pl/ czyli dalczego nie wypada pytać ciągle o to
    > samo...

    Zdziwisz się ale 95% zagadnień podanych w tym faq nie można zaliczyć do
    najczęściej zadawanych pytań. Materiał przedstawiony w tym fałszywym faq
    pojawia się na pl.biznes.banki sporadycznie albo wcale, a pozatym po części
    jest on już nieaktualny, więc nie widze sensu prowadzenia kampani promującej
    tą strone.

> [...]

    > kiem ich autora. Przesyłki anonimowe często traktowane są po prostu
    > jako mało poważne, mogą byc także w pewnych okolicznościach automa-

    No Krystek ale przykładem to wy nie świecicie:)

    I co? Kontaktowałeś się?

    --
    Robson

  • 3. Data: 2004-02-05 03:50:43
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Robert Kondraciuk napisał:

    [...]

> [...]
    > jest on już nieaktualny, więc nie widze sensu prowadzenia kampani promującej

    Na bezrybiu i rak ryba jak to mówią, fakt faktem, że ten FAQ jest trochę
    nieaktualny, ale co nie znaczy, że nie można go polecić do przejrzenia.
    A kampanii wcale nie prowadzę. Chodziło mi tylko o to, że coraz częściej
    pojawiają się posty mające niewiele wspólnego z grupą (kotki, itp.), a
    po nich następuje fala odpowiedzi na nie i bezsensowne "trzepanie
    jęzorem". Poza tym niektóre osoby są oporne na przekonywanie i nadal
    piszą NAD postami przedpiśców, nie tną cytatów, nie wycinają sygnaturek
    i tak dalej, i tak dalej. No i dawno nikt nie wrzucił na tę grupę
    informacji co i jak...

    > No Krystek ale przykładem to wy nie świecicie:)

    Oj, dajżecie sobie spokój. :P W tym względzie to ta netykieta trochę
    się zdezaktualizowała ;-) Ja tam sie boję różnych "chackierów", dlatego
    nie podaję. Poza tym nie chcę obalać u niektórych przeświadczenia o
    anonimowości w Sieci. ;-) Zresztą, kto potrafi szukać to i tak znajdzie
    co trzeba, prawda? :)

    > I co? Kontaktowałeś się?

    Jak wyżej. Cha cha. Sam administruję swoim programem pocztowym i wpisuję
    w te pola co uważam za stosowne. :) Proszę o łagodny wymiar kary ;-)

    Serdecznie pozdrawiam,

    Krystian