  • 1. Data: 2004-02-05 01:24:01
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    04 Feb 04 19:53, Michał 'Amra' Macierzyński pisal do All:

    MM> Pewnie. Beda dokladac do interesu byleby utrzymac deficytowych
    MM> klientow.

    Dla dobrze zarządzanego banku nie istnieje pojęcie deficytowego klienta.
    Klient dzisiaj "deficytowy", może być jutro "profitowy" - i odwrotnie.
    Gdyby było inaczej, nigdzie na swiecie nie byłoby banków prowadzących bezpłatne
    rachunki, bezpłatne podstawowe usługi i wydających bezpłatne karty, czeki itp.
    Tymczasem rzeczywistość skrzeczy i takich banków jest sporo. Niektóre
    (brytyjskie) były dopiero co wymieniane na grupie.
    To, że w Polsce ostał sie jeszcze tylko VWB, wcale nie oznacza, że dopłaca z
    jakichś bliżej nieznanych powodów do interesu od 3 lat, ani że pozostałe
    "virtualne" ponosiły straty _z powodu "przekroju klienteli"_.
    To raczej "rozmach marketingowy" w tych bankach, nieskorelowany ze spadającymi
    marżami spowodował znaczący wzrost kosztów. Agresywna reklama telewizyjna i
    billboardowa, , klienci z "łapanki" itp. kosztowały napewno więcej niż wszystkie
    przelewy wykonane dotychczas przez mBank.
    Inteligo zrekompensowało sobie wydatki najwiekszą i najszybciej przeprowadzoną
    obniżką oprocentowania depozytow, mBank opłatami za karty, oprocentowaniem
    depozytów i teraz opłatami za przelewy.
    Bezwładność obu w/w banków spowodowała, że nie wprpwadzono zadnych klasycznych
    bankowych zródeł dochodu (debety/kredyty) a rosnace koszty rekompensowano
    kosztem depozytariuszy (oprocentowanie/opłaty).

    Co w tym czasie robi VWB? Utrzymuje najwyższe oprocentowanie depozytów i po
    nauczce z umiarkowanym zainteresowaniem nowopowstałych kont e-direct -
    _znosi podstawowe opłaty za prowadzenie konta "standart"..._
    - Wprowadza karty i udostepnia wszystkie bankomaty.

    MM> Jaaaasne. Moze jak dorosniesz, poduczysz sie to zrozumiesz
    MM> jakie glupoty wypisujesz.

    Właśnie... spojrzyj w lustro i - może najpierw pomyśl co i ile kosztuje, a
    potem jeszcze zastanow się czy ktoś n.p. nie zmienił pierwotnych założeń
    strategicznych, - choćby dotyczących terminu amortyzacji inwestycji, - zanimm
    zaczniesz pleść o "klientach deficytowych", "eliminacji drobnicy" itp.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2004-02-06 11:42:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mariusz Mroczkowski
> [...]
    > bezpłatne karty, czeki itp. Tymczasem rzeczywistość skrzeczy i takich
    > banków jest sporo. Niektóre (brytyjskie) były dopiero co wymieniane

    Owszem. Ale poziom tzw. ubankowienia na zachodzie wynosi 95% a u nas 54% i
    od dwoch lat pozostaje mniej wiecej na tym samym poziomie. Co wiecej kolejne
    osoby decydujace sie na posiadanie konta w banku sa coraz mniej dochodowi.
    Na zachodzie srednia pensja jest duzo wyzsza niz w Polsce.
    Ba - zauwaz, ze na zachodzie ludzie zbieraja na starosc i mozna calkiem
    sporo zarobic na zarzadzaniu ta kasa.
    Zobacz jakie sa wydatki tych ludzi o tak dalej i tak dalej.
    Nie da sie tak porownywac.
    Na zachodzie polaczenia telefoniczne tez sa tanie jak barszcz, a u nas?

    No i najwazniejsza rzecz - powiedz mi dlaczego zaden bank na swiecie sie nie
    poznal i u nas nie zaoferowal takiego darmowego konta ze wszystkim za free?

> [...]
    > reklama telewizyjna i billboardowa, , klienci z "łapanki" itp.
    > kosztowały napewno więcej niż wszystkie przelewy wykonane dotychczas

    VW Bank direct dostarcza kasy na kredyty samochodowe. Mial zupelnie inne
    plany biznwesowae - i jak widzisz wprowadzil karty i konta i rozszeerza caly
    czas oferte. Dlaczego? Przeciez niby tak swietniwe powinno byc? Dlaczego
    zawiesil pobieranie oplat za cos, co wczesniej bylo platne?

> [...]
    > klasycznych bankowych zródeł dochodu (debety/kredyty) a rosnace
    > koszty rekompensowano kosztem depozytariuszy (oprocentowanie/opłaty).

    Bezwladnosc. Smieszy mnie takie podejscie do sprawy.
    Debety i kredyty - zeby je wprowadzic w banku wirtualnym wymaga troche czasu
    i kasy. I wybacz- tak jest na calym swiecie.
    ale nie - Ty wiesz lepiej, latwo tak oceniac - trudniej zrobic to na
    miejscu...

> [...]
    > kont e-direct - _znosi podstawowe opłaty za prowadzenie konta
    > "standart"..._ - Wprowadza karty i udostepnia wszystkie bankomaty.

    Posiadajac ok 25 tysiecy klientow, a wydatki reklamowe na zdobycie jednego
    klienta (wg, cennikow) w pierwszym polroczu 2003 wynosily okolo 1200 zl na
    klienta (ponizej 40 zl w mBanku i ok 90 zl w Inteligo).
    Swietnie! Token, karty, comiesieczne wyciagi, kartki urodzinowe i tak
    dalej - to tez kosztuje.
    zobaczymy komu szybciej kopara opadnie -mnie czy tobie ;) (chodzi o
    wproadzane zmiany)

> [...]
    > amortyzacji inwestycji, - zanimm zaczniesz pleść o "klientach
    > deficytowych", "eliminacji drobnicy" itp.

    Inteligo wyczyscilo baze ostatnio z 50 tysiecy klientow. Liczac lekko 100 zl
    za klienta (lekko - bo gdzie reklama, gdzie koszty otworzenia konta) to masz
    5 mln zlotych.
    PKO BP jak wynika z informacj prasowych kupilo cale Inteligo za... 10 mln
    zlotych
    O klientach deficytowych i eliminacji drobnicy - sorry 0 nie widze sensu
    tlumaczenia ci pewnych podstaw. Wiesz lepiej - zycze powodzenia.
    Zreszta - juz nie wiem sam o co sie spieramy? ;)

  • 3. Data: 2004-02-06 14:13:29
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Fri, 6 Feb 2004 12:42:59 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >osoby decydujace sie na posiadanie konta w banku sa coraz mniej dochodowi.
    >Na zachodzie srednia pensja jest duzo wyzsza niz w Polsce.

    Rowniez pracownikow bankow...

    >Na zachodzie polaczenia telefoniczne tez sa tanie jak barszcz, a u nas?

    Tanie jak barszcz to sa tylko w USA, wszedzie gdzie indziej dla Polaka i tak sa
    drogie, choc dla tubylcow juz w sredniej cenie.

    >No i najwazniejsza rzecz - powiedz mi dlaczego zaden bank na swiecie sie nie
    >poznal i u nas nie zaoferowal takiego darmowego konta ze wszystkim za free?

    Panie, a kto by tam chcial sie pchac do tego 3 swiata. ;) Toz tam niedzwiedzie
    po ulicach chodza i do bankow wchodza (no bo skoro w Niemczech krowy moga...
    :)). ;)

> [...]
    >czas oferte. Dlaczego? Przeciez niby tak swietniwe powinno byc? Dlaczego
    >zawiesil pobieranie oplat za cos, co wczesniej bylo platne?

    Chce byc liderem bankowosci elektronicznej i jest jak na razie na najlepszej
    drodze. :P

> [...]
    >O klientach deficytowych i eliminacji drobnicy - sorry 0 nie widze sensu
    >tlumaczenia ci pewnych podstaw. Wiesz lepiej - zycze powodzenia.

    No to to jest argument przeciw wprowadzaniu oplat w mbanku, bo skoro w Inteligo
    sa oplaty za przelewy i za prowadzenie konta jak ktos ma ponizej 100 zl i mimo
    wszystko te 50000 klientow bylo deficytowych to i w mbanku ta oplata za
    przelewy nie spowoduje, ze tacy klienci beda rentowni, a juz na pewno nie
    spowoduje ze odejda z mbanku.

    dn

  • 4. Data: 2004-02-06 18:53:10
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał:
    > Chce byc liderem bankowosci elektronicznej i jest jak na razie na najlepszej
    > drodze. :P

    Hehe - jak chce być liderem, to niech się lepiej przygotuje na duuuuze koszty ;D