  • 1. Data: 2004-02-04 19:20:20
    Temat: Tytuł bankiera roku dla Leszka Balcerowicza -artykul
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    The Banker, prestiżowy brytyjski miesięcznik poświęcony bankowości przyznał
    Leszkowi Balcerowiczowi tytuł bankiera roku 2004 w kategorii europejskich
    banków centralnych.

    W uzasadnieniu decyzji The Banker przypomniał, że w ubiegłym roku były
    minister finansów Grzegorz Kołodko próbował przeforsować plan, który
    zakładał uwolnienie jednej trzeciej polskiej rezerwy rewaluacyjnej.
    Balcerowicz sprzeciwił się twierdząc, że to naraziłoby to NBP na utratę
    wiarygodności. The Banker podkreśla, że mimo wysokiego polskiego deficytu
    budżetowego, znacznego osłabienia złotego i niezbyt dobrej kondycji
    gospodarki presja inflacyjna jest niewielka. Spadają stopy procentowe. Po
    bardzo słabym roku 2000 polska gospodarka zdaje się odradzać.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1899307.ht
    ml

  • 2. Data: 2004-02-04 19:44:54
    Od: "P.Sperling" <s...@k...gazeta.pl>

    Wed, 4 Feb 2004 20:20:20 +0100, na pl.biznes.banki, rena napisał(a):

> [...]
    > gospodarki presja inflacyjna jest niewielka. Spadają stopy procentowe. Po
    > bardzo słabym roku 2000 polska gospodarka zdaje się odradzać.

    Ciekawe czy na koncu dodali: "Balcerowicz musi odejsc i niech zyje wodz
    Lepper" ;-).

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

  • 3. Data: 2004-02-04 20:06:18
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    rena wrote:

    > The Banker, prestiżowy brytyjski miesięcznik poświęcony bankowości przyznał
    > Leszkowi Balcerowiczowi tytuł bankiera roku 2004 w kategorii europejskich
    > banków centralnych.
    (...)

    Stare pludowe przysłowie powiada: "Cudze chwalicie, swego nie
    znacie...". Dobrze przynajmniej, że Brytole potrafią docenić człowieka,
    do którego w ojczyźnie wszyscy krzyczą, że "musi odejść".

    Pozdrawiam
    PZ

    --
    W trzewiach wielkich miast
    Jest podziemny kraj

  • 4. Data: 2004-02-04 20:23:28
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Piotr Zawadzki napisal/a:

    > Stare pludowe przysłowie powiada: "Cudze chwalicie, swego nie
    > znacie...". Dobrze przynajmniej, że Brytole potrafią docenić
    > człowieka,
    > do którego w ojczyźnie wszyscy krzyczą, że "musi odejść".

    Nie wszyscy krzyczą...
    Balcerowicz zawsze sam odchodzi, gdy uzna że już więcej sp**lić się nie da
    :-)
    (vide kariera na stolcu ministra finansów)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 5. Data: 2004-02-04 22:55:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    zbiggy <z...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie wszyscy krzyczą...
    > Balcerowicz zawsze sam odchodzi, gdy uzna że już więcej sp**lić się nie da
    > :-)
    > (vide kariera na stolcu ministra finansów)

    Znaczy wykonanie budżetu, to według Ciebie spieprzenie czegoś?

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-02-05 19:26:40
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca napisal/a:

    > Znaczy wykonanie budżetu, to według Ciebie spieprzenie czegoś?

    Jakiego budżetu, jakiś tam budżet z jednego roku to pryszcz - ten człowiek
    jest geniuszem jeżeli chodzi o wywąchanie skąd za kilka lat powieje wiatr -
    a to nie każdy profesor ekonomii potrafi, muszę przyznać.
    I jeszcze tak się ustawia, że nie brakuje mu gotowych bić czołem pretorian.
    Ale już nawet nie chce mi się dyskutować o sztywnym kursie walut (za to
    należy mu się grand prix od banków zachodnich), popiwku i uwłaszczeniu PZPR
    na początku 90., potem o podwyżce VAT na telefony, wywindowaniu akcyzy na
    benzynę do niebotycznych rozmiarów i powołaniu kolegi na stołek szefa
    nieudolnego zbiurokratyzowanego biura ds odbiurokratyzowania gospodarki pod
    koniec 90.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy