  • 21. Data: 2002-02-06 20:53:47
    Temat: Re: Fundusze inwestycujne
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

    ------------
    > Według informacji na stronie, dochód ze sprzedaży jest zwolniony z pod.
    > doch. od os. fizycznych do 31 grudnia 2003.

    tylko "podobno" bo sprzedając certyfikat na giełdzie nie będzie płacony
    podatk ale ... pytanie kto to kupi? i za ile? Ja bym tego na giełdzie nie
    kupił, no chyba że owe 20% uwzględniałaby cena.
    Wniosek: i tak to Ty zapłacisz belkowe.

    > Inwestują praktycznie we wszystko, wykorzystując możliwości arbitrażu.
    > Minimalnie trzeba kupić 50 certyfikatów (5125 zł, wliczona już jest opłata
    > za ich wydanie).

    A ci myślicie o opłatach?
    2,5% na początek - to już lekka przesada na początek
    3,5% za zarządzanie - i to chyba nie wszytsko, bo do tego jeszcze dojdą
    koszty transakcji (a te na giełdach zachodnich nie są małe), koszty
    kredystów (strach pomyśleć skoro np. pożyczą w Pekao)
    1,5% za likwidację funduszu - a to już totale przegięcie - nie od
    osiągnietego zysku ale od wartość aktywów - czyli np. dajesz 5000 zł swojej
    kasy to jeszcze z tego odejdzie 1,5%.

    jedynie, dla mnie, sprawiedliwa opłata to ta za powyżej 75% zysku. To dwie
    strony - inwestor i fundusz - mają wspólny interes.

    ale ... mimo tych wszystch przeciw mi się generalnie oferta podoba.

    stempelek
    --------------------------------
    http://www.obligacje.prv.pl
    s...@p...onet.pl
    gg: 503704

    --------------------------------

  • 22. Data: 2002-02-06 20:58:07
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

    > Wygląda to ciekawie ale ryzyk jest wymienionych
    > sporo :-)))

    Ryzyka są wszędzie - nawet w prospektach SA wchodzących na GPW i to czasmi o
    wiele grożniejsze.

    > Ciekawe czy to pomysł stworzony sytuacją w naszym
    > kraju czy też był już gdzieś ćwiczony i z jakim
    > skutkiem ?

    Był. Ale niestety nie wiem z jakim skutkiem. Pytałem o to w ich infolinii
    ale ... tam są lekko niewiedzący. Jakbyś się gdzieś dowiedział to daj znać -
    bardzo mnie to interesuje.

    stempelek
    http://www.obligacje.prv.pl
    s...@p...onet.pl